Gå til innhold

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

FRP skal faktisk få ros for en ting, og det var at de fjernet forbudet mot lakrispiper. Jeg kjøpte nemlig det i sommer, og det var meget godt! 

Herlig, jeg har aldri forstått de som innførte et slikt forbud i sin tid. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
35 minutes ago, rabler said:

Forandring for forandringens skyld er ikke veien å gå. Frp er så fullt av tullinger at om dette blir resultatet vil Stortinget bli en fire år lang vits.

Kommer LO eller lokallagene til å gjøre sitt for å få dagens regjering UT ved å f.eks dele ut stemmesedler med personstemmer lengre ned på listen? Nei?
Kommer broilerne til å bli fryst ut via grassrota eller fagforeningene? Nei?
Kommer Høyre å ta et oppgjør med NHO eller Norsk Næringsliv? Nei?
SV kan og vil ikke gjøre et oppgjør med at de er inflasjonspådrivende.

Så, hva tenker du genuint er alternativet? Partier nede rundt sperregrensen som MDG, V eller SP?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
del_diablo skrev (2 minutter siden):

Kommer LO eller lokallagene til å gjøre sitt for å få dagens regjering UT ved å f.eks dele ut stemmesedler med personstemmer lengre ned på listen? Nei?
Kommer broilerne til å bli fryst ut via grassrota eller fagforeningene? Nei?
Kommer Høyre å ta et oppgjør med NHO eller Norsk Næringsliv? Nei?
SV kan og vil ikke gjøre et oppgjør med at de er inflasjonspådrivende.

Så, hva tenker du genuint er alternativet? Partier nede rundt sperregrensen som MDG, V eller SP?

Mye heller en av de enn FrP. Gleder meg til frpene begynner å sutre i 25/26. Skal le de høylytt i trynet. Litt som usa som våkner nå og begynner å grue seg til økte priser m.m.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Mye heller en av de enn FrP. Gleder meg til frpene begynner å sutre i 25/26. Skal le de høylytt i trynet. Litt som usa som våkner nå og begynner å grue seg til økte priser m.m.

Leste her at du skulle flytte om FrP kom til makta, regner med kofforten er gjort klar?

Hvor flytter du forresten?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (21 minutter siden):

FRP skal faktisk få ros for en ting, og det var at de fjernet forbudet mot lakrispiper. Jeg kjøpte nemlig det i sommer, og det var meget godt! 

Typisk frp Politikk. Gjøre en enkel endring til noe stort.

Det samme kommer de til å gjøre fremover, øke skatten din(om du er normal arbeidstaker) og så "fikse" det med en latterlig liten ting som dette og folk tenker det var bra! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Paxville skrev (1 minutt siden):

Leste her at du skulle flytte om FrP kom til makta, regner med kofforten er gjort klar?

Hvor flytter du forresten?

Ja jeg har allerede skiftet jobb til Sveits, med 100% remote jobbing så jeg kan bo hvor som helst. 

Det blir nok 4 flytende år ift bosted, kommer også til å være en del i Norge da jeg har en datter her. Men det blir ingen skattekroner til frp..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (28 minutter siden):

Ja jeg har allerede skiftet jobb til Sveits, med 100% remote jobbing så jeg kan bo hvor som helst. 

Det blir nok 4 flytende år ift bosted, kommer også til å være en del i Norge da jeg har en datter her. Men det blir ingen skattekroner til frp..

Du hater FRP, høyresiden og og kritiserer alle som ikke vil ha formueskatt - og så blir du skatteflykning til Sveits?

Det er jo ganske komisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
MrL skrev (3 minutter siden):

Du hater FRP, høyresiden og og kritiserer alle som ikke vil ha formueskatt - og så blir du skatteflykning til Sveits?

Det er jo ganske komisk.

Nei jeg blir ikke skatte flyktning, men tilfeldigvis ble min arbeidsgiver i Sveits. Jeg kommer i all hovedsak til å prøve å skatte til det området jeg oppholder meg i. Hovedmålet er å ikke tilføre skatt til frp styrt Norge. 

Samt å utnytte muligheten til å leve litt på loffen og reise rundt i de områdene jeg elsker å tilføre penger til dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (43 minutter siden):

Sveits

Sveits er vel en favoritt.modell av et samfunn for Frp? Iallefall er jeg av den oppfatning at Frp i all hovedsak er en samling vanlige folk, folk av den sorten som ikke sanseløst følger strømmen. De vil nok alltids  virke litt rare på de som ikke tenker selv noe særlig.
Og så vil jeg nevne, at Venstre ikke er så ulikt Frp som mange vil ha det til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (5 minutter siden):

Sveits er vel en favoritt.modell av et samfunn for Frp? Iallefall er jeg av den oppfatning at Frp i all hovedsak er en samling vanlige folk, folk av den sorten som ikke sanseløst følger strømmen. De vil nok alltids  virke litt rare på de som ikke tenker selv noe særlig.
Og så vil jeg nevne, at Venstre ikke er så ulikt Frp som mange vil ha det til.

Arbeidsgiveren min er i Sveits, betyr ikke at jeg skal være i Sveits. Har 100% remote jobb og kommer nok til å oppholde meg mest i Østen da jeg trives godt der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Iallefall er jeg av den oppfatning at Frp i all hovedsak er en samling vanlige folk, folk av den sorten som ikke sanseløst følger strømmen

Litt rart å assosiere folk som stemmer FRP med folk som i større grad tenker selv. Tvert om så viser det seg at velgerne til FRP ofte har lav utdanning og lav inntekt. Noe jeg ville ha forbundet med folk som lettere følger strømmen og velger enkle løsninger på vanskelige spørsmål. Altså det motsatte av å tenke selv.

https://www.samfunnsforskning.no/aktuelt/nyheter/2021/valg-2021/hvem-stemmer-pa-frp.html

https://www.forskning.no/sosiologi-valg-politikk/frp--ikke-for-professoren/899980

Endret av leticia
skrivefeil, linker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Jarmo said:

Herlig, jeg har aldri forstått de som innførte et slikt forbud i sin tid. :)

Det kan jeg god skjønne at du ikke forstår. Det var nemlig aldri noen som innførte et forbud mot lakrispiper…

De innførte en regel som førte til at butikkene måtte skjule tobakksproduktene. Ingen ofret lakrispipene en tanke. Når skaden var gjort var det selvsagt heller ingen som gadd å kaste bort store mengder tid, penger og krefter på å endre loven for å få et unntak for lakrispiper. Det er kostbart og krevende å endre lover og forskrifter.

Unntatt Frp da. Deres dumhet virker bunnløs. De brukte tid, penger og krefter på en tvers gjennom idiotisk symbolsak som ingen brydde seg om når det kom til stykket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (47 minutter siden):

Litt rart å assosiere folk som stemmer FRP med folk som i større grad tenker selv. Tvert om så viser det seg at velgerne til FRP ofte har lav utdanning og lav inntekt. Noe jeg ville ha forbundet med folk som lettere følger strømmen og velger enkle løsninger på vanskelige spørsmål. Altså det motsatte av å tenke selv.

Smålig du

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...