Populært innlegg bzzlink Skrevet 1. oktober Populært innlegg Del Skrevet 1. oktober (endret) On 9/30/2024 at 3:26 PM, WiiBoy said: Det er vanskelig for rasister å diskutere invading uten å bli stemplet som rasister, men for folk flest er det mer eller mindre uproblematisk. Om man blir stemplet som rasist handler jo i veldig stor grad til hvorfor man mener at innvandring bør begrenses til våre behov. Dersom begrunnelsen er at det vanner ut den hvite hudfargen, de har en rar kultur, de skal innføre sharia, ++ så er det naturlig å kalle en rasist for en rasist. Dersom begrunnelsen er at det tapper opprinnelseslandene for ressurspersoner, integreringssystemet er overbelastet så integreringen blir mislykket, mangel på bolig/arbeid/penger så er det ikke rasistisk. Ofte så merker man lett forskjell på de som ser problemer og ønsker å løse problemene slik at innvandring er mindre problematisk, og de som ser problemer og prøver å bruke problemene til å få stoppet all innvandring. Er ikke «de har en rar kultur» og «de skal innføre sharia» valide argumenter for å begrense innvandring? Eller er jeg rasist uten å vite det? For å utdype: De har en rar kultur = Kulturer som mener damer må pålegges masse regler som skal opprettholdes av menn. Som mener homofile ikke kan likestilles med heterofile. De vil innføre Sharia = De oppretter organsisasjoner som aktivt går inn for å endre lover og styresett i Norge, ved å styre hvordan folk stemmer ved valg. Endret 1. oktober av bzzlink 9 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Atib Azzad skrev (4 minutter siden): Ingenting ekstremt over å mene at Russland må få slippe sansksjoner og beholde de annekterte ukrainske regionene Krim, Donetsk og Luhansk? Aner ikke er ingen i lokallag som mener i alle fall hos sitter også ei som jobber i Politiet 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober 39 minutes ago, Maskinfører said: Aner ikke er ingen i lokallag som mener i alle fall hos sitter også ei som jobber i Politiet Det er ingen lokallag som mener det samme som partilederen? 1, 2, 3, Det er oppsiktsvekkende, ikke like oppsiktsvekkende som at noen jobber i politiet selvsagt. 3 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Det er ingen lokallag som mener det samme som partilederen? 1, 2, 3, Det er oppsiktsvekkende, ikke like oppsiktsvekkende som at noen jobber i politiet selvsagt. Hva de mener i Agder er en ting jeg bor i Tønsberg og ingen har ytret offentlig at de støtter Russland ? 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober 49 minutes ago, Maskinfører said: Hva de mener i Agder er en ting jeg bor i Tønsberg og ingen har ytret offentlig at de støtter Russland ? Dersom moderpartiet har en politikk er det vel naturlig å anta at lokallaget følger samme linje dersom de ikke har sagt noe? Du får spørre på neste møte da. 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober 3 hours ago, bzzlink said: Er ikke «de har en rar kultur» og «de skal innføre sharia» valide argumenter for å begrense innvandring? Eller er jeg rasist uten å vite det? For å utdype: De har en rar kultur = Kulturer som mener damer må pålegges masse regler som skal opprettholdes av menn. Som mener homofile ikke kan likestilles med heterofile. De vil innføre Sharia = De oppretter organsisasjoner som aktivt går inn for å endre lover og styresett i Norge, ved å styre hvordan folk stemmer ved valg. Ja, det er rasistisk når påstanden er at alle innvandrere oppfører seg slik/jobber for dette. Argumentere og jobbe for at de skal akseptere og praktisere likestilling samt respektere andres lyster/legninger, er ikke rasistisk. Argumentere for at enkelte har uønskede holdninger, så da skal ingen med mørk hudfarge slippe inn, er rasistisk. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Av samme grunn som jeg har noe imot visse kvinnefiendtlige kulturer, så ville jeg heller aldri ha stemt FRP og den religionen / kulturen de sverger til. Folk som skriver "STEM FRP" er vel ikke så gode på argumentasjon og egen tankegang kanskje? 5 1 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober leticia skrev (12 minutter siden): Av samme grunn som jeg har noe imot visse kvinnefiendtlige kulturer, så ville jeg heller aldri ha stemt FRP og den religionen / kulturen de sverger til. Folk som skriver "STEM FRP" er vel ikke så gode på argumentasjon og egen tankegang kanskje? Nei, de forveksler vel gjerne de to ordene med et argument. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Snikpellik skrev (7 timer siden): Tull. De fleste muslimer i Norge er moderate og veldig sekulariserte, akkurat som kristne. Så Abid Raja sin bekymring er helt grunnløs? Hvordan vet du mer om dette enn han? 6 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober (endret) leticia skrev (45 minutter siden): Folk som skriver "STEM FRP" er vel ikke så gode på argumentasjon og egen tankegang kanskje? Tror ikke alle som skriver det nødvendigvis stemmer FrP, det har blitt en meme. Fra noe som faktisk er kritikkverdig, f.eks en video av ydmykelsesran "STEM FRP" til en utlending som har et feilslått forsøk på humor i sosiale medier "STEM FRP" og så blir det en meme der man skriver "STEM FRP" på omtrent alt mulig. Endret 1. oktober av DukeNukem3d Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. oktober Del Skrevet 1. oktober Høres ut som et påfunn startet av en russisk trollfabrikk. 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) DukeNukem3d skrev (6 timer siden): Så Abid Raja sin bekymring er helt grunnløs? Hvordan vet du mer om dette enn han? Vis meg gjerne hvor i Abid Rajas nylige uttalelser han motstrider min dokumenterte påstand over. Endret 2. oktober av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 10 hours ago, WiiBoy said: Ja, det er rasistisk når påstanden er at alle innvandrere oppfører seg slik/jobber for dette. Argumentere og jobbe for at de skal akseptere og praktisere likestilling samt respektere andres lyster/legninger, er ikke rasistisk. Argumentere for at enkelte har uønskede holdninger, så da skal ingen med mørk hudfarge slippe inn, er rasistisk. Merk at det er du som drar inn hudfarge her nå. Jeg nevnte ikke det. Hva med å argumentere at dersom vi tar inn veldig mange med uønskede holdninger, så vil holdningene til f.eks kvinner og homofile i samfunnet som helhet endres? Hva med å argumentere at å bruke historiske data på holdningen og integrerbarheten av mennesker fra land og regioner de siste 30 år, for å bruke dette til å generalisere hvor mange vi bør ta inn fra gitte land og regioner? Er det rasistisk? Jeg spør her, fordi dette kan bevege seg over i en gråsone om forutinntatthet, men dersom man bruker data, selvopplevd eller fra sammenlignbare land på utfordringene en gitt mengde mennesker fra gitte land har lagt på samfunnet. Er det rasistisk? Hva med å kreve assimilering istedenfor integrering? Er det rasistisk? Med det mener jeg å kreve at mennesker vi gir beskyttelse skal lære språket, følge samfunnets lover og regler, skrevne og uskrevne. Med uskrevne mener jeg f.eks. å håndhilse på rektoren på skolen, gå til den legen man får etc. Er det rasistisk? Endret 2. oktober av bzzlink 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober bzzlink skrev (26 minutter siden): Med det mener jeg å kreve at mennesker vi gir beskyttelse skal lære språket Å kreve at mennesker vi gir beskyttelse (asyl) skal delta i språkopplæring er allerede noe vi gjør, og Norge er blant de strengeste landene her. Alle over 18 på asylmottak plikter å delta i minst 175 timer norsk og 25 timer samfunnsfag. Skal man få innvilget varig opphold må man bestå eksamener som nå er blitt ganske krevende. Mange som er født og oppvokst i Norge ville ikke klart dem. Ser ikke helt hvorfor det skal være rasistisk. Hvem har sagt dette, og hvorfor antar du WiiBoy mener det? 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) 7 minutes ago, Snikpellik said: Å kreve at mennesker vi gir beskyttelse (asyl) skal delta i språkopplæring er allerede noe vi gjør, og Norge er blant de strengeste landene her. Alle over 18 på asylmottak plikter å delta i minst 175 timer norsk og 25 timer samfunnsfag. Skal man få innvilget varig opphold må man bestå eksamener som nå er blitt ganske krevende. Mange som er født og oppvokst i Norge ville ikke klart dem. Ser ikke helt hvorfor det skal være rasistisk. Hvem har sagt dette, og hvorfor antar du WiiBoy mener det? Antar ikke at @WiiBoy mener det. Men han virker å vite hva som er rasistisk eller ikke. Jeg er forvirret og over hvor grensen går. Derfor stiller jeg spørsmål om det. Jeg brukte lære språket som et av faktorene for å måle assimilering. Det er forskjell på å formelt kreve assimilering og integrering. Jeg mener vi skal kreve en høyere grad av assimilering, og lurer på om det er rasistisk av meg. Endret 2. oktober av bzzlink 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober bzzlink skrev (26 minutter siden): Jeg mener vi skal kreve en høyere grad av assimilering, og lurer på om det er rasistisk av meg. Det spørs jo helt på hva denne assimileringen er. Rasisme er som kjent kontekstavhengig. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 2 minutes ago, Snikpellik said: Det spørs jo helt på hva denne assimileringen er. Rasisme er som kjent kontekstavhengig. Å jobbe for at mennesker som vi gir beskyttelse skal ha samme grunnleggende holdninger og utøvelse av menneskerettigheter, likestiling, kriminalitet, kjønn, seksualitet og religion som samfunnet vårt. Altså at det ikke skal være mulig å skille 2. gen innvandrere og etniske nordmenn på parametre som dette. 3 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Eneste partiet som kanskje kan få landet vårt på rett vei igjen er Frp! Stem rett ved neste valg! 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober bzzlink skrev (4 minutter siden): Å jobbe for at mennesker som vi gir beskyttelse skal ha samme grunnleggende holdninger og utøvelse av menneskerettigheter, likestiling, kriminalitet, kjønn, seksualitet og religion som samfunnet vårt. Skjønner ikke hvorfor du tror noen skulle mene at dette er rasistisk. Dette er jo ting staten gjør og har gjort i mange tiår og er sentralt i integreringsarbeidet som gjøres. Paradoksalt nok for denne trådens tema er Frp det partiet på Stortinget som ønsker å legge minst ressurser i dette viktige integreringsarbeidet. 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 8 minutes ago, sveibuen said: Eneste partiet som kanskje kan få landet vårt på rett vei igjen er Frp! Stem rett ved neste valg! Sorry, jeg foretrekker the scenic route. Mye koseligere og vakkert, og så slipper man populister langs veibanen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå