tommyb Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Teknisk sett beskyldte jeg ham ikke for juks men slurv. Synd han setter meg på ignore-lista for jeg regner ham for å ha interessante meninger men chatGPT er virkelig ikke en OK kilde. Spør en hvilken som helst akademiker. 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden frohmage skrev (3 minutter siden): At du ikke kan referere til den som kilde akkurat som du ikke kan referer til Google. Ah, du bare løy ja. Super bra!😂 Jeg refererte ikke til den som kilde, jeg oppga hvor jeg hadde tallene mine i fra og hvor personen også kunne få tallene. Som sagt, mener dere tallene er feil er det bare å si det. Men at du bare lyver sier egentlig mest om deg... Litt av en gjeng dere ass.. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Salvesen. skrev (4 minutter siden): Ah, du bare løy ja. Super bra!😂 Er du morsom? Spoiler hva var minstepensjon i Norge i årene 2013, 2021 og 2024 ChatGPT said: ChatGPT Minstepensjonen i Norge varierer basert på sivilstatus (enslig eller gift/samboer) og eventuelle tillegg som særtillegg. Her er en oversikt over minstepensjonene i de årene du spør om: 2013 Enslig minstepensjonist: Cirka 151 000 kroner i året. Gift/samboer minstepensjonist: Cirka 128 000 kroner i året. 2021 Enslig minstepensjonist: Cirka 223 000 kroner i året etter en økning fra 2020 som en del av regjeringens tiltak for å løfte minstepensjonister over EUs fattigdomsgrense. Gift/samboer minstepensjonist: Cirka 180 000 kroner i året. 2024 Regjeringen har i de senere år fortsatt å justere minstepensjonen oppover, men jeg må bekrefte den eksakte summen for 2024. Minstepensjonen for enslige ligger trolig i området 250 000–260 000 kroner i året, mens minstepensjonen for gifte/samboere ligger noe lavere, typisk rundt 200 000–210 000 kroner. Men når du ber folk "google it" når du blir spurt om kilde, så er det vel ikke annet å forvente. 3 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Salvesen. skrev (2 timer siden): Evt kan du jo google for å finne satsene om du ønsker det. Sånn som du gjorde her. edit: Som andre har nevnt er det altså ikke nødvendigvis poenget ditt det er noe galt med, men kildebruken. Endret 9 timer siden av frohmage 4 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden frohmage skrev (2 minutter siden): Er du morsom? Skjul innhold hva var minstepensjon i Norge i årene 2013, 2021 og 2024 ChatGPT said: ChatGPT Minstepensjonen i Norge varierer basert på sivilstatus (enslig eller gift/samboer) og eventuelle tillegg som særtillegg. Her er en oversikt over minstepensjonene i de årene du spør om: 2013 Enslig minstepensjonist: Cirka 151 000 kroner i året. Gift/samboer minstepensjonist: Cirka 128 000 kroner i året. 2021 Enslig minstepensjonist: Cirka 223 000 kroner i året etter en økning fra 2020 som en del av regjeringens tiltak for å løfte minstepensjonister over EUs fattigdomsgrense. Gift/samboer minstepensjonist: Cirka 180 000 kroner i året. 2024 Regjeringen har i de senere år fortsatt å justere minstepensjonen oppover, men jeg må bekrefte den eksakte summen for 2024. Minstepensjonen for enslige ligger trolig i området 250 000–260 000 kroner i året, mens minstepensjonen for gifte/samboere ligger noe lavere, typisk rundt 200 000–210 000 kroner. Men når du ber folk "google it" når du blir spurt om kilde, så er det vel ikke annet å forvente. Nei jeg er ikke morsom, om du leser hva du svarte så løy du. Altså, sliter du med noe? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Salvesen. skrev (4 minutter siden): Nei jeg er ikke morsom, om du leser hva du svarte så løy du. Altså, sliter du med noe? Jeg fikk såvidt jeg kan se ikke dine tall da jeg spurte. Om det er noe jeg har misforstått så beklager jeg det, men det er åpenbart at man ikke kan referere til ChatGPT som kilde for noe som helst. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden frohmage skrev (2 minutter siden): Jeg fikk såvidt jeg kan se ikke dine tall da jeg spurte. Om det er noe jeg har misforstått så beklager jeg det, men det er åpenbart at man ikke kan referere til ChatGPT som kilde for noe som helst. Jeg sa bare hvor tallene mine var i fra jeg. Så får dere tenke hva dere vill om den saken. Jeg har ikke tenkt å bruke tiden min på å lete opp dokumentasjon fra 2013 på allmennkunnskap. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 22 minutes ago, frohmage said: 2013 Enslig minstepensjonist: Cirka 151 000 kroner i året. https://www.faktisk.no/artikler/0g4wg/lever-enslige-minstepensjonister-under-fattigdomsgrensen 2013: 167 963 kroner, hvis jeg tolker faktasjekkerne rett. Et greit avvik, i såfall. Fortsatt ikke min jobb å korrigere tallene, og siden de ikke har for de andre årene stopper jeg der. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå