Jarmo Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Salvesen. skrev (4 minutter siden): Såklart har ikke FRP hatt NOEN påvirkning på det som har skjedd de siste 3 årene. Ble gjort allerede i løpet av forrige regjeringsperiode, tror du vi er dumme? Dokumentasjon ligger på nettet. Endret 13 timer siden av Jarmo 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Ble gjort allerede i løpet av forrige regjeringsperiode, tror du vi er dumme? I sist periode økte pensjonen med ca 7000 kroner pr år i snitt over hele perioden, i nåværende periode ca dobbelt. Mhm her er det FRP som en må takke 🤣 dere er morsomme da🤣 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Salvesen. skrev (9 minutter siden): I sist periode økte pensjonen med ca 7000 kroner pr år i snitt over hele perioden, i nåværende periode ca dobbelt. Mhm her er det FRP som en må takke 🤣 dere er morsomme da🤣 Om du får høyere pensjon betyder bare at du har høyrere grunnlag som ikke er relevant for de aller fleste. https://www.pensjonistforbundet.no/nyheter/trygdeoppgjøret-2024--vi-ber-stortinget-gi-kronetillegg https://frifagbevegelse.no/nyheter/hva-betyr-lonnsoppgjoret-for-pensjonister-og-trygdede-6.158.954682.b413c9d7a0 Endret 13 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Om du får høyere pensjon betyder bare at du har høyrere grunnlag som ikke er relevant for de aller fleste. https://www.pensjonistforbundet.no/nyheter/trygdeoppgjøret-2024--vi-ber-stortinget-gi-kronetillegg https://frifagbevegelse.no/nyheter/hva-betyr-lonnsoppgjoret-for-pensjonister-og-trygdede-6.158.954682.b413c9d7a0 Jeg snakker om minstepensjon enslig. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (1 minutt siden): Jeg snakker om minstepensjon enslig. https://frifagbevegelse.no/nyheter/enighet-pa-stortinget-om-ny-regulering-av-pensjon-6.158.767266.311ec80360 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): https://frifagbevegelse.no/nyheter/enighet-pa-stortinget-om-ny-regulering-av-pensjon-6.158.767266.311ec80360 Dette er jo bare minste regulering. Som de drev på med frem til 2021 med de små justeringene da ga(les 7k i snitt). Mens dagens regjering har gitt ca dobbelte i snitt som sagt. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) Salvesen. skrev (2 minutter siden): Mens dagens regjering har gitt ca dobbelte i snitt som sagt. Dokumentasjon takk? I forhold til kjøpekraften. Hadde aldri fått det uten tidligere reguleringer, som sagt.. Endret 13 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (17 minutter siden): har full kontroll på regningen min jeg. Betaler spotpris med 0 påslag. Så jo, det er prisen jeg betaler. Og nei, det er lenge siden den har vært volatil. Den er relativt stabil nå. Og lav, ift de siste 3-4 årene. Det ser en også på strømstøtten, den er nesten fraværende siden strømmen er så billig. Tja - ikke volatilt..ikke i sør Norge i alle fall... Om dette ikke er volatilt - hva er det da? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Dokumentasjon takk? I forhold til kjøpekraften. bare spør chat gpt hva minstepensjon var i 2013, 2021 og 2024 og du har tallene dine. Evt kan du jo google for å finne satsene om du ønsker det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden obygda skrev (1 minutt siden): Tja - ikke volatilt..ikke i sør Norge i alle fall... Om dette ikke er volatilt - hva er det da? Det er ingenting ift 2022 osv. Men at prisene varierer er jo ikke noe nytt, slik har det alltid vært. Iallefall i min periode med å betale strøm. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): bare spør chat gpt hva minstepensjon var i 2013, 2021 og 2024 og du har tallene dine. Evt kan du jo google for å finne satsene om du ønsker det. Altså ingen dokumentasjon av deg. Bare prat og synsing ser jeg.. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Altså ingen dokumentasjon av deg. Bare prat og synsing ser jeg.. Du fikk jo dokumentasjonen? Tall hentet i fra chat gpt. Jeg ga deg til og med årstall. Klarer du virkelig ikke stille den spørsmål selv? Må jeg gjøre det for deg? Tallene er 169, 223 og 264... Siden det er så vanskelig Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden obygda skrev (56 minutter siden): Jeg mener det må ryddes opp - det er idiotisk at en regjering driver å deler ut penger til særinteresser over statsbudsjettet. Vi må fokusere på å redde kjernen i velferdsstaten. Gjør vi ikke det risikerer vi å undergrave demokratiet. Og ved å skjenke penger på vås og tull - som kun et fåtall personer har nytte av - så bedder man for at folk blir forbannet - og til slutt stemmer man FRP. Jeg har som sagt aldri stemt Frp -men jeg tenker som så at kanskje det er like greit å prøve det mest ekstreme som finnes i Norge for å sende et signal at nok er nok nå. Den største innsatsen som FrP skal ha kred for, er at det har blitt stuerent å diskutere integreringsutfordringer på en saklig måte. Listhaugs «svenske tilstander» fikk mye pepper, men den kamelen måtte motstanderne svelge med hud og hår. Når kommuner og fylker nå tvinges til redusere offentlige tjenester for å dekke integreringskostnadene, er FrP naturlig nok på hjemmebane. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden obygda skrev (1 time siden): F.eks endte min idrettskarriere med å kaste x antall sorte plastsekker med tinn og glass premier ++. Etterhvert som jeg ble eldre ble det gitt mer fornuftige premier som kunne brukes til noe, men selv barnet mitt fikk jo noen idiotiske tinn pokaler og noe å henge rundt halsen som selvfølgelig gikk i søpla - så dette var jo enkle eksempler på midler som burde vært brukt mer fornuftig - et papir diplom burde rekke lenge. Dette er jo latterlige enkle små ting - men man må jo kunne stille krav dersom en klubb får offentlige midler. Årsaken til disse små pokalene har nok med barneidrettsbestemmelsene å gjøre. Så kunne de som du sier vært byttet ut med diplomer. Men jeg syns ikke at å arrangere 1 - 2 turneringer i året hvor man kan få pokaler til under 50 kroner stykk per barn (og sikkert rabatter når man bestiller mange) skulle utgjøre den altfor store kostnaden. Dette tjener man inn igjen på dugnadsarbeid. Men kan nesten ta det inn som en del av medlemskontingenten også. Selv om du og dine ikke likte så godt disse pokalene (og jeg er enig med deg i at etterhvert så tar de mye plass), så kan de bety mye for noen andre og deres barn. I idretten vi i hovedsak har holdt på med er det mulig å konkurrere i voksenklassen når man blir tenåring så da byttes pokalene ut mot penger hvis man er god nok. Unntak for norgesmesterskap o.l. Da spiller man om ære og medaljer. Det er heller ikke idrettsklubben for vår del som er skyld i suksessen, her har vi lagt ned masse arbeid og mye penger (årlig sekssifret beløp) for at våre skal kunne spille på høyeste nivå. For andre så kan idrettsklubben ha alt å bety for deres suksess. Vi nordmenn liker gjerne å skryte av at vi er "best i visse idretter". Da må vi også få de beste rammebetingelsene for å kunne drive med dette. Og at også barn fra fattige familier skal få muligheten til å bli gode. Hvis ikke vi hadde hatt muligheten til å legge ned så mye tid og penger så hadde ikke våre vært der de er i dag, det er iallefall sikkert. Så jeg ser gjerne at man putter mer penger inn i idretten, ikke mindre, for at man skal få frem flere talenter, ikke bare de med den største pengesekken. obygda skrev (1 time siden): Men jeg ser verdien av å holde barn og unge med sunne aktiviteter. Men der stopper vel også min støtte til kulturen. Har f.eks selv aldri vært på teater,opera eller konsert - og har aldri savnet det heller - og skulle jeg gått på noe slikt så burde jeg dekke det selv er nå min holdning. Det er fint at du ser verdien av å holde barn og unge med sunne aktiviteter. Men det er vel så viktig å holde resten av befolkningen i form. Jo bedre helse befolkningen har som helhet jo mindre belastning og utgifter vil det bli på det offentlige helsevesenet. Jeg går ikke på noen av disse tingene du ramser opp selv. Vel, jeg har vel en gang for lenge siden, sikkert 15 - 20 år siden vært innom teateret, men jeg har heller ikke noe problem med å betale hele billetten selv hvis jeg vil på slike ting. 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 1 hour ago, rabler said: Det er heldigvis bred politisk enighet om at vi trenger både kunst og kultur. Staten støtter også dine friluftsinteresser selv om mange andre ikke liker å gå tur. Blir det ingen kunst og kultur uten statsstøtte? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden leticia skrev (6 timer siden): For når folk ikke helt vet hva de enkelte partiene jobber for, så kan de ende opp med å stemme på et parti som jobber mot ens egne interesser. Et eksempel som er dratt frem tidligere og som tydeliggjør dette er trygdede som stemmer på FRP. Det er heldigvis mange som stemmer etter politisk overbevisning fremfor egen direkte vinning. Det finnes milliardærer som stemmer for formuesskatt, fordi de mener det vil gagne samfunnet. På samme måte finnes det helt sikkert trygdede som mener at FrP er det beste for samfunnet, selv om det ikke vil gagne dem direkte. (I tillegg tror jeg også at det er mange som stemmer mot bedre viten). 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden frohmage skrev (3 minutter siden): Det er heldigvis mange som stemmer etter politisk overbevisning fremfor egen direkte vinning. Det finnes milliardærer som stemmer for formuesskatt, fordi de mener det vil gagne samfunnet. På samme måte finnes det helt sikkert trygdede som mener at FrP er det beste for samfunnet, selv om det ikke vil gagne dem direkte. (I tillegg tror jeg også at det er mange som stemmer mot bedre viten). Det var vel helst det du satte i parentes her jeg ville frem til. Men ja, det er nok endel som vet hva de gjør også, at de tenker mer ideologisk enn på seg selv. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Salvesen. skrev (49 minutter siden): Du fikk jo dokumentasjonen? Tall hentet i fra chat gpt. Jeg ga deg til og med årstall. Klarer du virkelig ikke stille den spørsmål selv? Må jeg gjøre det for deg? Tallene er 169, 223 og 264... Siden det er så vanskelig Link? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Link? chatgpt.com Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Salvesen. skrev (3 minutter siden): chatgpt.com Det er ikke link men en nettadresse. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå