leticia Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Delvis skrev (4 timer siden): Det står ikke helt til troende den påstanden der. Det går helt fint at du ikke tror på det. Jeg er ikke religiøs, så jeg baserer meg fakta i stedet for tro. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden trikola skrev (4 timer siden): Pussig: 2 av dine 3 kilder bekreftes jo av artikkelen at de er venstre. Når det gjelder NRK - din 3. kilde - har de jo sin egen historie på dette område. Husker godt reaksjonene på NRKs innslag når Jens Stoltenberg (AP) skulle fremmes som ny sjef til Norges Bank. Ja, det gikk litt fort i svingene her. leste nok bare dag... (så har jeg tydeligvis tenkt at dette var dagbladet). Men det var det jo ikke. Men hvis det hjelper deg så kan jeg innhente linker fra andre medier som ikke anses som venstrevridde slik som dagsavisen er. Her er en: https://www.vg.no/nyheter/i/Wbva5d/fire-justisministre-fra-frp-har-maattet-gaa-det-er-en-belastning-for-frp?fbclid=IwY2xjawGm7WJleHRuA2FlbQIxMAABHQNkc8LIfBV3o3lxvByttpZbl_RxniqMOQ9N9xU_nx5Zv6NpW-p-6xsLHQ_aem_JUvoBlOpCINu5CZH6MTvzA Jeg kan selvsagt finne beskrivelsen av andre partiers skandaler i samme medie. FRP er ikke det eneste partiet som har personer i høye verv som har sine svin på skogen. Men det er ikke slik at det kun er venstrevridde medier som skriver om saker på høyresiden, og høyrevridde medier som skriver om saker på venstresiden. Og bare slik at det er klart: Jeg er selv omtrent like politisk på høyresiden som det jeg er på venstresiden. Jeg syns begge fløyer har gode politiske synspunkt, så et godt samarbeid mellom partier på høyre og venstresiden i regjeringen i stedet for kun politiske saker konsentrert på en fløy slik det er når man danner regjering hadde vært helt optimalt. fredrik2 skrev (2 timer siden): Alltså om du hade läst inläggen så hade du sett att letica länkade till 2 artiklar fra dagsavisen och en fra NRK. Noen påpekade att de var vänstervridna. Letica kom då med påstandet att det var tull och visade till en artikel Artikeln skrev at dagsavisen och klassekampen var till venster (nrk nämdes ikke tror jag) Du hoppar på och sier att ingen av kilderna er fra venster siden. Som vanligt alltså, du visar att du inte har peiling samtidigt som du ikke har några problem med att vara arrogant. Til deg også: Jeg ser at jeg bommet med å linke til dagsavisen, og har nok ikke lest nøye nok. Jeg har kommet med en forklaring over her. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Salvesen. skrev (2 timer siden): Det var du som påsto at det var penger der så de kan bruke, å de pengene ligger i det som ofte kalles oljefondet. Så det var du som snakket om det, ikke jeg. det ordet kan man slutte å benytte, oljefond er i seg selv en inntekt, og hva storting velger å prioritere inntekten sin får stå for demmes egen regning, men når verdens rikeste land må tigge av befolkningen for at det skal være vei nett i landet er jo taper holdninger, og har ingenting med at Norge er gjestfri, er der for befolkningen. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) rabler skrev (4 timer siden): Ja. Det er den eneste skatten de betaler og at de "blir nødt til å selge sitt livsverk" er direkte løgn. Når du kommer opp i de beløpene er det null problem å ordne seg på en slik måte at de unngår å betale skatt, men formuen er det faktisk vanskelig å skjule på en slik måte. Finn en annen måte å beskatte disse snylterne på så kan man fjerne formueskatten, men inntil det skjer så er dette den eneste skatten de betaler. Ja, hvordan våger disse snylterne å kun bidra med arbeidsplasser, arbeidsgiveravgift, moms på varene/tjenestene de selger/kjøper, pensjonsparing for ansatte, eiendomsskatt på lokalene de bruker/utvikler/bygger, skatt på egen lønn, utbytteskatt osv. F*ens j*vla snyltere ass !! Vi vil heller ha folk som rabler! Som betaler alt det over samt formuesskatt med glede. Hvor mange bedrifter har du bygget opp/hvor mye omsetning betaler du skatt av? Hvor mye kapital har du investert? Og hvor mange ansatte har du? Jeg er glad vi har folk som rabler, en bauta i Norsk økonomi, som bygger opp Norge og bidrar, i motsetning til de j*vla snylterne Endret 5 timer siden av wampster 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden stamkunde skrev (4 minutter siden): det ordet kan man slutte å benytte, oljefond er i seg selv en inntekt, og hva storting velger å prioritere inntekten sin får stå for demmes egen regning, men når verdens rikeste land må tigge av befolkningen for at det skal være vei nett i landet er jo taper holdninger, og har ingenting med at Norge er gjestfri, er der for befolkningen. Med dine holdninger så er det fondet tømt på null komma niks og inflasjonen er på nivå med tilstander en bare ser i deler av Afrika... Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 2 hours ago, fredrik2 said: Alltså om du hade läst inläggen så hade du sett att letica länkade till 2 artiklar fra dagsavisen och en fra NRK. Noen påpekade att de var vänstervridna. Letica kom då med påstandet att det var tull och visade till en artikel Artikeln skrev at dagsavisen och klassekampen var till venster (nrk nämdes ikke tror jag) Du hoppar på och sier att ingen av kilderna er fra venster siden. Som vanligt alltså, du visar att du inte har peiling samtidigt som du ikke har några problem med att vara arrogant. Jeg skjønner at du ikke kan så mye om norske medier… https://www.journalisten.no/dette-stemmer-pressefolk-bla-bolge-hos-redaktorene/572193 Og selv om det blant journalister generelt er mange på venstresiden er ikke dette tilfelle når man se på politiske journaliser og kommentatorer. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden wampster skrev (3 minutter siden): Ja, hvordan våger disse snylterne å kun bidra med arbeidsplasser, arbeidsgiveravgift, moms på varene/tjenestene de selger/kjøper, pensjonsparing for ansatte, eiendomsskatt på lokalene de bruker/utvikler/bygger, skatt på egen lønn, utbytteskatt osv. F*ens j*vla snyltere ass !! Vi vil heller ha folk som rabler! Som betaler alt det over samt formuesskatt med glede. Hvor mange bedrifter har du bygget opp/hvor mye omsetning betaler du skatt av? Hvor mye kapital har du investert? Og hvor mange ansatte har du? Jeg er glad vi har folk som rabler, en bauta i Norsk økonomi, som bygger opp Norge og bidrar, i motsetning til de j*vla snylterne Helt unødvendig diskusjon, denne avgiften har vi hatt i mange tiår og den har hatt små variasjoner selv om blå eller rødt har styrt og det blir ingen store endringer om frp kommer til makten. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 4 minutes ago, wampster said: Ja, hvordan våger disse snylterne å kun bidra med arbeidsplasser, arbeidsgiveravgift, moms på varene/tjenestene de selger/kjøper, pensjonsparing for ansatte, eiendomsskatt på lokalene de bruker/utvikler/bygger, skatt på egen lønn, utbytteskatt osv. Det gjør de ikke. At bedrifter de en gang har startet betaler skatt skulle bare mangel, men kan på ingen måte frita disse jævla snylterne for å betale sin egen skatt. Som sagt. Finn en annen måte å beskatte dem på, ikke bare syt og klag over den eneste rettferdige måten vi har funnet som skattelegger de rikeste. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Salvesen. skrev (10 minutter siden): Med dine holdninger så er det fondet tømt på null komma niks og inflasjonen er på nivå med tilstander en bare ser i deler av Afrika... det er kun fordi du ikke har forståelse. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden stamkunde skrev (5 minutter siden): det er kun fordi du ikke har forståelse. Og der var en på person.. gratulerer, du tapte. 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Salvesen. skrev (20 minutter siden): Helt unødvendig diskusjon, denne avgiften har vi hatt i mange tiår og den har hatt små variasjoner selv om blå eller rødt har styrt og det blir ingen store endringer om frp kommer til makten. Hva har hvor lenge vi har hatt den med saken å gjøre? Er det det som avgjør om en skatt eller avgift er bra eller ikke for deg, Hvor lenge den har eksistert? Ut over det så har formuesskatten forandret seg drastisk i senere tid ettersom de har innført nye satser på verdisetting av eiendom/fond/aksjer. Synes du diskusjonen er unødvendig står du fritt til å ikke delta forresten 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden rabler skrev (27 minutter siden): Det gjør de ikke. At bedrifter de en gang har startet betaler skatt skulle bare mangel, men kan på ingen måte frita disse jævla snylterne for å betale sin egen skatt. Som sagt. Finn en annen måte å beskatte dem på, ikke bare syt og klag over den eneste rettferdige måten vi har funnet som skattelegger de rikeste. Ja, utbytteskatt på nesten 40% eksisterer jo ikke i din verden...? 🤡😂 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden wampster skrev (14 minutter siden): Hva har hvor lenge vi har hatt den med saken å gjøre? Er det det som avgjør om en skatt eller avgift er bra eller ikke for deg, Hvor lenge den har eksistert? Ut over det så har formuesskatten forandret seg drastisk i senere tid ettersom de har innført nye satser på verdisetting av eiendom/fond/aksjer. Synes du diskusjonen er unødvendig står du fritt til å ikke delta forresten Jeg sier ikke at den er bra, jeg sier det blir liten endring. Det har historie vist 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 12 minutes ago, wampster said: Ja, utbytteskatt på nesten 40% eksisterer jo ikke i din verden...? 🤡😂 For oss vanlige mennesker eksisterer det, men når man har store verdien man kan flytte rundt har man bare utbytteskatt om man har veldig dårlige skatterådgivere… 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 50 minutes ago, rabler said: Jeg skjønner at du ikke kan så mye om norske medier… 50 minutes ago, rabler said: https://www.journalisten.no/dette-stemmer-pressefolk-bla-bolge-hos-redaktorene/572193 Og selv om det blant journalister generelt er mange på venstresiden er ikke dette tilfelle når man se på politiske journaliser og kommentatorer. Alltså, läs vad du svarar på innan du kommer med idiotiska inlägg. 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden rabler skrev (12 minutter siden): For oss vanlige mennesker eksisterer det, men når man har store verdien man kan flytte rundt har man bare utbytteskatt om man har veldig dårlige skatterådgivere… Feil Lenke til kommentar
leticia Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden rabler skrev (4 timer siden): For oss vanlige mennesker eksisterer det, men når man har store verdien man kan flytte rundt har man bare utbytteskatt om man har veldig dårlige skatterådgivere… https://www.bi.no/forskning/business-review/articles/2020/09/nesten-umulig-a-bli-nullskatteyter/ Det er i praksis umulig å bli nullskattyter ved å sette et selskap mellom seg selv og inntekten. Bare prøv! Plasser et selskap mellom deg selv og en inntekt på kr 100.000. Du har bare tilgang til kr 78.000 etter at selskapet har betalt sin (din) skatt på 22 prosent. Påstår noen at du er nullskattyter, må de forklare hvor de kr 22.000 forsvant. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 30 minutter siden Del Skrevet 30 minutter siden leticia skrev (2 minutter siden): https://www.bi.no/forskning/business-review/articles/2020/09/nesten-umulig-a-bli-nullskatteyter/ Det er i praksis umulig å bli nullskattyter ved å sette et selskap mellom seg selv og inntekten. Bare prøv! Plasser et selskap mellom deg selv og en fortjeneste på kr 100.000. Du har bare tilgang til kr 78.000 etter at selskapet har betalt sin (din) skatt på 22 prosent. Påstår noen at du er nullskattyter, må de forklare hvor de kr 22.000 forsvant. På de 78.000, hvis du skal ha de ut, må du også betale utbytteskatt på 37,8% Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28 minutter siden Del Skrevet 28 minutter siden leticia skrev (5 minutter siden): https://www.bi.no/forskning/business-review/articles/2020/09/nesten-umulig-a-bli-nullskatteyter/ Det er i praksis umulig å bli nullskattyter ved å sette et selskap mellom seg selv og inntekten. Bare prøv! Plasser et selskap mellom deg selv og en inntekt på kr 100.000. Du har bare tilgang til kr 78.000 etter at selskapet har betalt sin (din) skatt på 22 prosent. Påstår noen at du er nullskattyter, må de forklare hvor de kr 22.000 forsvant. Bare tull, har hatt ett holdingselskap med inntekt i flere år, aldri betalt skatt. Men den dagen jeg ønsker å bruke pengene må jeg betale noe skatt. Dog relativt lav skatt ift marginalskatt i tillegg kan en trekke fradrag for mye samt trikse i ludo. Det er rimelig. Betaler langt mer skatt på de kronene jeg tjener i disse månedene. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9 minutter siden Del Skrevet 9 minutter siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Bare tull, har hatt ett holdingselskap med inntekt i flere år, aldri betalt skatt. Men den dagen jeg ønsker å bruke pengene må jeg betale noe skatt. Dog relativt lav skatt ift marginalskatt i tillegg kan en trekke fradrag for mye samt trikse i ludo. Det er rimelig. Betaler langt mer skatt på de kronene jeg tjener i disse månedene. I skattereglene finnes det noe som heter fritaksmetoden. Prinsippet her er at utbyttet ikke er skattepliktig før pengene er tilgjengelig til privat bruk. Det betyr at dersom du eier aksjene dine gjennom et annet selskap, et såkalt holdingselskap, så skatter du tilnærmet skattefritt (opp til 0,66 % skatt i 2024). Med et holdingselskap kan du reinvestere fortjeneste fra selskaper du eier i andre foretak du har aksjer i – uten å utløse skatt. Dette kalles fritaksmetoden. Når du eier et aksjeselskap privat, betaler du 37,8 prosent skatt av fortjeneste hvis du tar utbytte eller selger bedriften din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå