Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Neptun1 said:

Du foretrekker at ubehagelig fakta skal formørkes og forties?
Kun medier med berøringsangst - som NrK, TV2, Dagbladet, VG, Aftenposten osv.
Det frie ord ligger ikke for alle dessverre. Hvis man ikke ønsker dette så er ikke Norge rette landet.

At man har funnet seg et felt man ønsker å hyperfokusere på, betyr ikke nødvendigvis at tradisjonelle medier formørker og fortier noe, bare fordi de ikke deler dette tunellfokuset.

La oss si at jeg oppdager en sammenheng mellom fattigdom og kriminalitet, jeg ønsker at avisene slår opp hver eneste fattige person som blir tatt for det ene eller det andre, lager masse oppslag om hvordan fattige er en trussel mot Norge.

Synes du det er rimelig av meg å anklage mediene for å formørke og fortie denne sannheten om fattige, om de ikke publiserer hver eneste sak som dreier seg om fattige i en voldssituasjon?

Det er ikke noe galt med alternative medier som Document.no - som er viktig for å avdekke det mediene som mottar pressestøtte fortier.

Sist jeg leste en artikkel fra disse alternative mediene, spekulerte journalisten i om meddommeren i saken hen dekket ikke ville klare å gjøre jobben sin, fordi han var ikke-hvit på samme måte som de tiltalte.
Det vil jeg si er noe galt.

Dessverre blir det frie ord misbrukt av bl.a. Norgesdemokrater og ytre venstre fra Steigan.no o.l. til å kaste dritt mot Norge, Vesten - og samtidig hylle Putin og Russland. De har virkelig funnet hverandre.
FrP er det mest foraktede partiet i kommentarfeltene - for den som måte tro noe annet.

Dette er den uærligheten jeg snakket om, jeg kan ikke se at noen her deler noe fra Steigan, og om det gjøres blir det kraftig kritisert.
Med god grunn; Steigan sprer definitivt mest Russisk propaganda og desinformasjon (2022) ifølge faktisk, med Resett & Document på en andre og tredje plass, dog med langt færre saker.
Journalisten John Færseth har har blant annet skrevet bøkene Ukraina – landet på grensen, og Fyrtårnet i øst – Putins Russland og vestlige ekstremister, uttaler til journalisten.no at:

Disse [alt. media] deler i stor grad en «grunnfortelling» om at Norge og norsk kultur er truet av innvandring, moralsk korrumperte politikere og anonyme, internasjonale maktkonstellasjoner.

I forskjellig grad kan de omtalte mediene (det vil si Resett, Rights, Document og Steigan) alle sammen sies å dele et eller flere av disse trusselbildene.

Partiet konservativt ønsker seg at Russland skal beholde de okkuperte områdene Donetsk og Luhansk, og får formidle dette på document, i tilegg til flere andre Russiske talking points, som at folkeavstemningen viste at befolkningen der ønsker å tilhøre Russland, vesten hadde en stor del av skylden for at Russland angrep, til dagen har han også uttalt at Putin har hatt en personlig vandring til kirken og dens verdisystem, og at det foregår en kristen renessanse i Putins Russland, i sterk kontrast til det hedonistiske Vesten.
Det er vel også en grunn til at Russland finansierer alt-right figurer som Tucker Carlson, Jordan Peterson, Dave Rubin, Tim Pool, Lauren Sothern, for å spre Russisk desinformasjon, og hvordan kampanjen til Donald Trump var så avhengig av å undergrave tiliten til tradisjonell media, og selvsagt viser seg å mer eller mindre være en Russisk-trojansk hest.

Det virker ikke som man har fulgt med i de seneste timene, dersom man for alvor klandrer venstresiden for dette store tilstedeværelse av Russisk reaksjonær retorikk i offentlig diskurs.

Ikke at jeg er noen stor fan av å i det hele tatt skulle dele opp i sider og skylde hverandre, desinformasjon er jo tross alt desinformasjon og representerer i utgangspunktet alle sider like dårlig siden det ikke er sannhetsbasert, men likevel når modus operandi er å kladre en eller annen oppfunnet ytre-venstre busemann for det ene og det andre, bør man protestere.

Går måneder mellom hver gang jeg er innom. Da for å lese om saker mediene fortier som nevnt.
Som når de skriver "nordfjordingar voldtok tenåringsjente". Det er omtalen i "seriøse" norske medier.

Jeg ser du gjentar dette ofte nok til at kjernen her er at du ikke godtar at disse Norske statsborgerne som bor i Nordfjordeid omtales som nordfjordingar, at dette ikke er en beskrivelse av hvor noen er bosatt i landet hvor de har statsborgerskap, men en etnisk markør som ikke bør tilfalle disse ikke-hvite som saken gjelder.

Jeg deler ikke ditt syn på dette, og det gjør heller ikke de som har skrevet denne saken man hisser seg slik opp over, og det er vel ikke noe mer å snakke om, jeg skjønner hva du mener, men det blir jo din personlige (og resetts) mening om hvordan slike stedsnavn og stedsmarkører kan brukes, eller ikke brukes.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Neptun1 said:

Det er ikke noe galt med alternative medier som Document.no - som er viktig for å avdekke det mediene som mottar pressestøtte fortier.
Dessverre blir det frie ord misbrukt av bl.a. Norgesdemokrater og ytre venstre fra Steigan.no o.l. til å kaste dritt mot

Steigan og Document holder akkurat like høy standard så om du vil godkjenne en bør du godkjenne begge. Jeg foreslår at begge bør ignoreres siden de stort sett bare publiserer og promoterer søppel.

Endret av rabler
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, FrihetensRegn said:

Er det kommunen som betaler for dette og setter de opp kors langs gatene? Julenisser er ikke å pynte til kristne høytider.

Kommune og private. Lys, trær og annen tradisjonell julepynt. Kors er meg bekjent ikke tradisjonell julepynt i Norge.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (21 timer siden):

At man har funnet seg et felt man ønsker å hyperfokusere på, betyr ikke nødvendigvis at tradisjonelle medier formørker og fortier noe, bare fordi de ikke deler dette tunellfokuset.

La oss si at jeg oppdager en sammenheng mellom fattigdom og kriminalitet, jeg ønsker at avisene slår opp hver eneste fattige person som blir tatt for det ene eller det andre, lager masse oppslag om hvordan fattige er en trussel mot Norge.

Synes du det er rimelig av meg å anklage mediene for å formørke og fortie denne sannheten om fattige, om de ikke publiserer hver eneste sak som dreier seg om fattige i en voldssituasjon?

Ikke at jeg er noen stor fan av å i det hele tatt skulle dele opp i sider og skylde hverandre, desinformasjon er jo tross alt desinformasjon og representerer i utgangspunktet alle sider like dårlig siden det ikke er sannhetsbasert, men likevel når modus operandi er å kladre en eller annen oppfunnet ytre-venstre busemann for det ene og det andre, bør man protestere.

Jeg ser du gjentar dette ofte nok til at kjernen her er at du ikke godtar at disse Norske statsborgerne som bor i Nordfjordeid omtales som nordfjordingar, at dette ikke er en beskrivelse av hvor noen er bosatt i landet hvor de har statsborgerskap, men en etnisk markør som ikke bør tilfalle disse ikke-hvite som saken gjelder.

Jeg deler ikke ditt syn på dette, og det gjør heller ikke de som har skrevet denne saken man hisser seg slik opp over, og det er vel ikke noe mer å snakke om, jeg skjønner hva du mener, men det blir jo din personlige (og resetts) mening om hvordan slike stedsnavn og stedsmarkører kan brukes, eller ikke brukes.

Veldig usammenhengende og inneholdt mye uvesentlig, snippet derfor bort det meste.
Nå det gjelder støtte til Russland og land som Kina, Nord-Korea og andre kommunistiske/sosialistiske paradis -så er dette utelukkende fra venstresiden.
Disse har historisk fått støtte fra venstresiden i Norge, fra AP, SV og Rødt. Ikke Høyre og FrP!
AP har hatt flere representanter som har spionert for Russland.

I beste fall er det historieløst å knytte høyresiden i Norge (Høyre og FrP på stortinget) til menneskefiendtlige kommunistiske og muslimske diktatur, men jeg vet selvsagt mye bedre enn det..
- alltid blir det forsøkt av venstresiden å knytte ting de ikke liker i sin ideologi til høyresiden - der mer personlig og økonomisk frihet er målet.

- I Norge er det også svært tydelig hvordan norske medier favoriserer sosialisme og islam fremfor borgerlige verdier - og de har alltid en brodd mot USA (ikke bare de siste tre månedene). Knapt ett kritisk ord mot et brutalt diktatur som Kina.
Og akkurat dette er et demokratisk problem i Norge..
- mediene er helt ute av stand til å rapportere nyheter etterrettelig og sannferdig - slik de faktisk er.
Vi får deres mening om saken, hvilket oftest er langt fra sannheten.
Spesielt tydelig er dette i politikken, der de knapt har skrevet noe kritisk om den verste regjeringen vi har hatt i Norge. Støre fremheves i stedet som en frelser som kan gå på vannet, når han i hele perioden har holdt på å drukne.
Og etter at deres store stjerne Jens Stoltenberg kom hjem til Norge og deres AP har de vært helt panegyriske av lykke.

Høyresiden derimot, spesielt FrP er det ikke måte på hvor mye de finner å skrive negativt om.
F.eks. 2 øre i økt el.avgift som de skrev om i 4 år.
Økte skatter som jager investorer ut av landet og senker kronekursen, galopperende priser osv på grunn av pengepolitikken er derimot ikke verdt å nevne.

Angående "nordfjordingar" og andre dekkoperasjoner for å skjule den svært høye prisen for hodeløs innvandringspolitikk så er dette en politisk sak som selvsagt skal orienteres om.
Skjønner godt at de ansvarlige for innvandringen er irriterte over at de ikke kontrollerer alle medier i Norge. Vi skal ikke få vite om HVEM som raner og voldtar norske ungdommer, derimot er det veldig viktig å beskrive norsk opprinnelse når det en meget sjelden gang har tilstøtt en fremmedkulturell noe. Selv om påstanden er falsk

Så det du beskriver og ønsker (mørkelegging og fortielse) er ikke noe alternativ i et land som Norge.
Kostnadene og konsekvensene av innvandring fra gruppe 2 og 3. land skal opp på bordet. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Neptun1 said:

Spesielt tydelig er dette i politikken, der de knapt har skrevet noe kritisk om den verste regjeringen vi har hatt i Norge.

Jeg synes mediene skrev ganske mye om Solberg-regjeringen, men jeg er enig at de kunne vært litt mer kritiske. Spesielt til hvordan de innrettet coronastøtten.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...