MrL Skrevet lørdag kl 10:31 Del Skrevet lørdag kl 10:31 (endret) Red Frostraven skrev (4 timer siden): Vi kan jo starte med måten FrP sine medlemmer omskriver historien for å føle at de har rett og har poenger, som de gjentar og tror er et poeng selv om de tar feil: I 1975 stoppet Arbeiderpartiet arbeidsinnvandring. https://no.wikipedia.org/wiki/Innvandringsstoppen_av_1975 Carl I Hagen snakker her om arbeidsinnvandrere, i diskusjon om hvorvidt Norge er klar for å åpne grensene for arbeidsinnvandrere. Folk på forumet har tatt dette som god fisk i mange år: https://www.facebook.com/pwafrp/videos/carl-i-hagen-advarte-mot-svenske-tilstander-allerede-i-1977-han-var-nærmest-en-p/622764680045698/ ...Carl I Hagen advarte mot arbeidsinnvandring på grunn av fremmedfrykt og et iboende fremmedhat som definerer nasjonalistiske populister. På en eller annen måte så klarer folk å vri fremmedfrykten og mistroen mot arbeidsinnvandrere til kritikk mot asylsøkere. Som er en del av strategien med NewSpeak som populister er flinke til; Asylsøkere kalles også innvandrere, og vipps så er Carl profet -- når han åpenbart tok feil om arbeidsinnvandring og driter seg ut. Feil om hva? Jeg forstår ikke poenget ditt her. Hagen sier i intervjuet at den innvandringstoppen (ref. som ble innført i 1975) bør gjøres permanent(og ikke midlertidlig som den var), med videre referanse til at det ikke er mulig å integrere så mange - som er helt riktig. Red Frostraven skrev (4 timer siden): Jeg diskuterer også saken at de som stemmer FrP alt for ofte tilhører samme gruppe -- politisk naive og uvitende mennesker som ikke forstår politikk overhode, og oppfører seg som om politikken til politikerene er og bør være meningsbasert og følelsesbasert heller enn fundert på fakta, forskning, granskinger og relevant vitenskap. Som er helt ironisk at du beskylder andre for å basere politikk på følelser og meninger, når du selv bare mener Carl i Hagen bare har fremmedhat og fremmedfrykt mens han selv snakker om erfaringer fra andre land. All faktagrunnlag vi har i dag viser at det stemmer. Videre er din kritikk ofte bare at motparten er idioter. Man fremstiller fakta og statestikk grunnlag hele tiden for å begrunne kritikken mot innvandring, responsen er bare å dra opp rasistkort, fremmedhat og andre tomme påstander. De fleste her klarer ikke å begrunne meningene sine med god fakta og forståelse i det hele tatt, det er ren sirkulasjon med "Frp sitt budsjett går ikke", "Frp sin politikk går ikke", "FrP skal ødlegge velferdstaten" uten at noen som helst klarer å begrunne det annet enn med sine egne meninger og virkelighetsforståelse. Endret lørdag kl 10:42 av MrL 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet lørdag kl 10:39 Del Skrevet lørdag kl 10:39 Red Frostraven skrev (3 timer siden): Saken jeg diskuterer er at deres stortingsrepresentanter er folk som er så inkompetente i yrket sitt at de ikke oppdager politikkens svar på en flatjorder eller vaksineskeptiker eller kreasjonist, som Donald, men aktivt hyller slike mennesker. Det demonstreres lett gjennom hvordan eksperter på politikk, eller bedriftsøkonomi, beskriver Donald -- som er en snarvei til virkeligheten som lar oss unngå å skrive en liten bok om årsaken til at de forstår at han er en noldus fundert på beviser, da bevisene er så mange og omfattende at det blir en bok i flere volum. Jeg diskuterer også saken at de som stemmer FrP alt for ofte tilhører samme gruppe -- politisk naive og uvitende mennesker som ikke forstår politikk overhode, og oppfører seg som om politikken til politikerene er og bør være meningsbasert og følelsesbasert heller enn fundert på fakta, forskning, granskinger og relevant vitenskap. ...det demonstreres lett gjennom hvordan folk som forstår både politikk og hvordan samfunnets politikk i størst mulig grad må være fundert på forståelse av mekanismen bak problemene aldri stemmer FrP -- nettopp av denne grunnen. Det er ingen poeng i å diskutere politikken, fordi jeg gjennom mine år på forumet enda ikke har møtt noen høyrepopulister som ikke tror politikk er et spill fundert på følelser og alternative fakta, og projiserer -- samtidig som at det er en skog av trær som utgjør grunnen til at det er slik jeg beskriver; Det er tusener av anekdoter, og de tilbøyelige til å stemme på partiet forstår jo gjerne ikke problemet med forslagene -- av grunnene jeg nevner, som også er samme grunn som at de -- og FrP På stortinget -- ikke evner å gjennomskuer Donald. --- Vi kan jo starte med måten FrP sine medlemmer omskriver historien for å føle at de har rett og har poenger, som de gjentar og tror er et poeng selv om de tar feil: I 1975 stoppet Arbeiderpartiet arbeidsinnvandring. https://no.wikipedia.org/wiki/Innvandringsstoppen_av_1975 Carl I Hagen snakker her om arbeidsinnvandrere, i diskusjon om hvorvidt Norge er klar for å åpne grensene for arbeidsinnvandrere. Folk på forumet har tatt dette som god fisk i mange år: https://www.facebook.com/pwafrp/videos/carl-i-hagen-advarte-mot-svenske-tilstander-allerede-i-1977-han-var-nærmest-en-p/622764680045698/ ...Carl I Hagen advarte mot arbeidsinnvandring på grunn av fremmedfrykt og et iboende fremmedhat som definerer nasjonalistiske populister. På en eller annen måte så klarer folk å vri fremmedfrykten og mistroen mot arbeidsinnvandrere til kritikk mot asylsøkere. Som er en del av strategien med NewSpeak som populister er flinke til; Asylsøkere kalles også innvandrere, og vipps så er Carl profet -- når han åpenbart tok feil om arbeidsinnvandring og driter seg ut. Per Willy Amundsen har ikke evnene til å forstå dette, at Carl driter seg ut på NrK. Fordi Carl er en lederskikkelse, som Trump, og ikke kan drite seg ut -- i egenskap av at de er tullinger som ikke forholder seg til fakta, men har egne fakta. --- Som tar oss inn på den beste måten å dømme politikere på: Hvorvidt de har rett, og hvorvidt argumentene de bruker er grunnen til at de har rett -- etter at politikken har blitt gjennomført. Dette er en analyse som kommer til å ta lang tid, men faen heller -- la oss gjøre det. --- ACER: FRP stemte for. Rødt, SP og SV stemte mot. Høyrepopulister på nett lyger dog om at FrP-politikere ikke stemte for. https://www.faktisk.no/artikkel/disse-partiene-stemte-for-acer-i-stortinget/111874 Dette er fremdeles ingen kommentar til min kommentar, men kjente slagord jeg har lest mange ganger før. Ingen har vel f.eks. benektet at AP innførte innvandringsstopp i 1975. Selv har jeg flere ganger pekt på nettopp dette - ettersom innvandringsstoppen ikke håndheves! Asylsøkere fra andre verdensdeler (!) er ikke her for midlertidig beskyttelse, de er her for å bli. Asylsøkere blir asyl-innvandrere i alle tilfeller. Ingen fra 3. verden er interessert i å skape sine egne gode land å bo i - de ønsker å komme til dekket bord i vesten. Største gruppen er dessuten gjenforente som kommer etter fortroppen som kastet anker i Norge (og hos NAV) Så hentes det inn ACER - som om noen har nevnt det. Det er egne tråder for strømpriser som jeg har kommentert i flere ganger. Der peker jeg også på rotårsaken til uføret vi har havnet i - den nye energiloven innført i 1991 i regi av energiminister Eivind Reiten (SP). Han var den største pådriveren. Videre om tidspunktet de nye eksportkablene til England og Europa ble planlagt (2007). Denne planen ble klekket ut av SP med Haga i spissen og AP (Jens) Utenlandskablene ble vedtatt bygget av AP - og ble satt i drift under Høyre/FrP-regjeringen. For dem som er opptatt av styringsformen i Norge så var det stortingsflertallet som stod bak dette. Liten grunn til å nevne totalt useriøse partier som SV og Rødt i denne saken. Det er forskjell på å barbere seg - og skjære av hodet med SV og Rødt. Disse partiene er i mot alt som skaper jobber og verdier i Norge. Inkl. oljeutvinning, kraftutbygging/linjer, nye veier samt annen infrastruktur. Og for n'te gang. Det er et dusin Trump-tråder å diskutere den tullingen i. Putin, Xi Jingping og Kim Jong-un er det jo ikke interesse for hos venstresiden. (riktig ideologi) 4 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 10:59 Del Skrevet lørdag kl 10:59 Smule8o skrev (33 minutter siden): Nå er jeg generelt ingen stor Listhaugianer, og følger igrunn ikke med på alt hun gjør og sier. Spesielt siden hun sier og gjør mye dumt. Men behøver virkelig innvandrere at en opposisjonspolitiker skal løfte frem eksempler på vellykkede kvinner for at de skal la seg integrere? Fant forresten denne ved litt kjapp googling: https://frifagbevegelse.no/forside/sylvi-listhaug--den-store-majoriteten-av-innvandrere-bidrar-til-fellesskapet-6.158.543483.0851e33eb3 Joda, men å benekte at innvandringspolitikken som har blitt ført har medført problemer innen en del områder hjelper heller ikke. Man må kunne diskutere både det positive og negative ved en sak. Og innvandringen har også bragt med seg mye positivt "Den store majoriteten..." - hvem er disse? – Det er godt å se så mange arbeidere her, for dette er arbeidernes dag, ikke Arbeiderpartiet sin. Jeg kan love at arbeidere skal fortsette å styre Norge, for Frp er det partiet på Stortinget med flest arbeidere blant sine stortingsrepresentanter, sa Solvik Olsen. Hvilken innstilling har Frp til fagforeninger? 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet lørdag kl 11:00 Del Skrevet lørdag kl 11:00 Boing_80 skrev (1 time siden): Hva er egentliig frykten til den hvite mann? Å bli en minoritet? Så han vil majoritet ved å drepe fargede? Nei vent. Det har jo han egentlig alltid gjort. Å snakke om "frykten til den hvite mann" og å "drepe fargede" fremstår som en absurd avsporing i denne sammenheng, og det blir enda rarere å beskylde andre her for å alltid ha drept fargede. Samtidig illustrerer du på mange måter noe interessant; Mange ser antagelig med en viss uro på konsekvensene av svært høy innvandring fra svært fremmede kulturer både på grunn av de økonomiske men også de sosiale og kulturelle følgene. Det er kanskje ikke helt urimelig å anta at om en får en større andel av befolkningen med et svært anstrengt forhold til hvite mennesker eller som elsker det undertrykkende diktaturet Iran osv. så vil det også ha en viss innvirkning på samfunnet for øvrig og etnisk norske (og andre) som ikke synes Iran er noe idealsamfunn. 1 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet lørdag kl 11:01 Del Skrevet lørdag kl 11:01 Just now, Boing_80 said: "Den store majoriteten..." - hvem er disse? Skal hun ramse de opp med navn? Just now, Boing_80 said: – Det er godt å se så mange arbeidere her, for dette er arbeidernes dag, ikke Arbeiderpartiet sin. Jeg kan love at arbeidere skal fortsette å styre Norge, for Frp er det partiet på Stortinget med flest arbeidere blant sine stortingsrepresentanter, sa Solvik Olsen. Hvilken innstilling har Frp til fagforeninger? Frp er mg bekjent på ingen måten mot fagforeninger Og er fagforeninger der eneste som betyr noe for arbeidere? Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 11:04 Del Skrevet lørdag kl 11:04 (endret) herzeleid skrev (25 minutter siden): Å snakke om "frykten til den hvite mann" og å "drepe fargede" fremstår som en absurd avsporing i denne sammenheng, og det blir enda rarere å beskylde andre her for å alltid ha drept fargede. Samtidig illustrerer du på mange måter noe interessant; Mange ser antagelig med en viss uro på konsekvensene av svært høy innvandring fra svært fremmede kulturer både på grunn av de økonomiske men også de sosiale og kulturelle følgene. Det er kanskje ikke helt urimelig å anta at om en får en større andel av befolkningen med et svært anstrengt forhold til hvite mennesker eller som elsker det undertrykkende diktaturet Iran osv. så vil det også ha en viss innvirkning på samfunnet for øvrig og etnisk norske (og andre) som ikke synes Iran er noe idealsamfunn. Absolutt ikke. Det er motsvar til en annen som ble sitert. Vedrørende Iran, når skal det bli slutt på kriging og løpe USAs ærend? Det du skriver i den siste setningen er at det bare finnes en sannhet og den er hos majoriteten av nordmenn. Fordi USA og Israel har utpekt noen som slemme så er det slik. Endret lørdag kl 11:25 av Boing_80 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet lørdag kl 11:55 Del Skrevet lørdag kl 11:55 (endret) MrL skrev (1 time siden): Hagen sier i intervjuet at den innvandringstoppen (ref. som ble innført i 1975) bør gjøres permanent(og ikke midlertidlig som den var), med videre referanse til at det ikke er mulig å integrere så mange - som er helt riktig. ...dere vil ikke ha noen arbeidsinnvandrere... MrL skrev (1 time siden): Som er helt ironisk at du beskylder andre for å basere politikk på følelser og meninger, når du selv bare mener Carl i Hagen bare har fremmedhat og fremmedfrykt mens han selv snakker om erfaringer fra andre land. All faktagrunnlag vi har i dag viser at det stemmer. Så. Gitt konteksten at dette først og fremst er arbeidsinnvandrere, hvordan mener du hva han sier om arbeidsinnvandrere holder seg i dag? Hele grunnen til at jeg nevnte dette er at FrP later som om dette er asylsøkere hagen snakker om. Neptun1 skrev (1 time siden): Og for n'te gang. Det er et dusin Trump-tråder å diskutere den tullingen i. Putin, Xi Jingping og Kim Jong-un er det jo ikke interesse for hos venstresiden. (riktig ideologi) Jeg snakker om at FrP på Stortinget tror mannen er en helt. Som jo går partiet til å fremstå dårlig for folk som ikke er evneveike. --- Det er ingen på politiske venstre som støtter autoritære eller autoritær ideologi aktive på her på forumet. Hvis du innbiller er at det er noen; Hvem..? --- Det er dog mange som støtter Donald og stemmer FrP her på forumet. De som støtter Putin er generelt høyrepopulister. Og det er helt normal for stortingspolitikere i FrP å støtte Donald. Som er grunnen til at jeg tar det opp; det å være politiker og støtte mannen er som å jobbe som sykepleier og være vaksinemotstander. Som å være astronaut og flatjorder. Evolusjonærbiolog og kreasjonist. Endret lørdag kl 12:01 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet lørdag kl 12:03 Del Skrevet lørdag kl 12:03 (endret) 1 hour ago, Boing_80 said: Absolutt ikke. Det er motsvar til en annen som ble sitert. Vedrørende Iran, når skal det bli slutt på kriging og løpe USAs ærend? Er det noen pågående krigføring mot Iran? Annet enn den presteskapet har mot egen befolkning da. Kan selvsagt være Trump endrer på dette, men tviler da på om han får noe særlig støtte fra Norge i det 1 hour ago, Boing_80 said: Det du skriver i den siste setningen er at det bare finnes en sannhet og den er hos majoriteten av nordmenn. Fordi USA og Israel har utpekt noen som slemme så er det slik. Om du tror Israels synspunkt har særlig store gjennomslag i Norge er det på tide med en realitet orientering. Og eg lite sidepoeng siden det tross alt er en Frp-tråd, Frps tilsynelatende blinde støtte til Israel er ett av mange uspiselige synspunkt de ha/fremmer Endret lørdag kl 12:10 av Smule8o 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet lørdag kl 12:20 Del Skrevet lørdag kl 12:20 (endret) Red Frostraven skrev (5 timer siden): ACER: FRP stemte for. Rødt, SP og SV stemte mot. Høyrepopulister på nett lyger dog om at FrP-politikere ikke stemte for. https://www.faktisk.no/artikkel/disse-partiene-stemte-for-acer-i-stortinget/111874 AP sikret flertall i opposisjon. Bra gjort eller? https://frifagbevegelse.no/forside/acersaken-avgjort-arbeiderpartiet-og-regjeringspartiene-sikrer-flertall-for-eus-energiunion-6.158.535968.e73ef69fd2 Men nå er ikke Acer noe problem slik som mange tror.. Endret lørdag kl 12:22 av Jarmo Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet lørdag kl 12:34 Del Skrevet lørdag kl 12:34 Red Frostraven skrev (30 minutter siden): Jeg snakker om at FrP på Stortinget tror mannen er en helt. Som jo går partiet til å fremstå dårlig for folk som ikke er evneveike. --- Det er ingen på politiske venstre som støtter autoritære eller autoritær ideologi aktive på her på forumet. Hvis du innbiller er at det er noen; Hvem..? --- Det er dog mange som støtter Donald og stemmer FrP her på forumet. De som støtter Putin er generelt høyrepopulister. Og det er helt normal for stortingspolitikere i FrP å støtte Donald. Som er grunnen til at jeg tar det opp; det å være politiker og støtte mannen er som å jobbe som sykepleier og være vaksinemotstander. Kan du ikke slutte å lyge. Ditt fremste hatoffer Sylvi Listhaug har tatt kraftig avstand fra Trump i årevis, det samme har resten av partiet. https://www.nettavisen.no/nyheter/listhaug-trump-er-ikke-skikket-til-a-vare-president/s/12-95-3424071051 Så er det selvsagt ikke 100% av noe i noen parti. Og det er ca. 0% av radikal venstre som har tatt avstand fra totalitære ledere i sosialistiske og muslimske land. En ting er å ta avstand fra Trump, noe annet er å bruke innsiden av hodet. Å brenne aller broer til USA - slik mange gjør - er usedvanlig korttenkt og dumt. De er fremdeles våre allierte og det kommer en tid etter Trump, kanskje fortere enn vi aner. Tar du avstand fra brushoder på forumet som heller vil innlede samarbeid med land som Kina? - et autoritært land som dessuten er Russlands nærmeste allierte. I det siste har vi også fått rapporter om at kinesere deltar aktivt i krigshandlinger i Ukraina. 3 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet lørdag kl 13:02 Del Skrevet lørdag kl 13:02 (endret) Red Frostraven skrev (1 time siden): ...dere vil ikke ha noen arbeidsinnvandrere... Så. Gitt konteksten at dette først og fremst er arbeidsinnvandrere, hvordan mener du hva han sier om arbeidsinnvandrere holder seg i dag? Hele grunnen til at jeg nevnte dette er at FrP later som om dette er asylsøkere hagen snakker om. Han snakker om begge deler. Intervjuet starter jo med å påpeke at han ønsker strengere tiltak mot innvandring utover daværende stopp i arbeidsinnvandring(som ikke gjalt asyl etc.) - og endre arbeidsinnvandring stoppen til permanent. Det sies ikke noe om at han ikke ønsket arbeidsinnvandrere, for arbeidsinnvandringstoppen de snakker om var ikke en full stopp - men stilte mye strengere krav til hvilke nytte/bakgrunn personene hadde. Alle poengene han fremstiller er jo egentlig bare rundt problematikk med innvandring uannsett form, asyl/arbeidsinnvandring - som er helt relevante i dag. Endret lørdag kl 13:06 av MrL 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet lørdag kl 13:47 Del Skrevet lørdag kl 13:47 Smule8o skrev (1 time siden): Er det noen pågående krigføring mot Iran? Annet enn den presteskapet har mot egen befolkning da. Kan selvsagt være Trump endrer på dette, men tviler da på om han får noe særlig støtte fra Norge i det Om du tror Israels synspunkt har særlig store gjennomslag i Norge er det på tide med en realitet orientering. Og eg lite sidepoeng siden det tross alt er en Frp-tråd, Frps tilsynelatende blinde støtte til Israel er ett av mange uspiselige synspunkt de ha/fremmer USA og Israel planlegger angrep på Iran. Er i mediene om det. Tror du jeg er så dum at jeg blindt tror på det en politiker sier? Det er en ting hva de sier og en annen hva de gjør. 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet lørdag kl 14:31 Del Skrevet lørdag kl 14:31 41 minutes ago, Boing_80 said: USA og Israel planlegger angrep på Iran. Er i mediene om det. Tror du jeg er så dum at jeg blindt tror på det en politiker sier? Det er en ting hva de sier og en annen hva de gjør. Ja, USA og Israel, ikke Norge og mesteparten av Europa. Mener du at norske politikere egentlig støtter dette men sier de ikke gjør det? 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet lørdag kl 18:00 Del Skrevet lørdag kl 18:00 7 hours ago, Smule8o said: Men behøver virkelig innvandrere at en opposisjonspolitiker skal løfte frem eksempler på vellykkede kvinner for at de skal la seg integrere? Grei beskrivelse av Frp. Et parti som er i opposisjon til innvandrere. Eller rasister som vi andre kaller det 😂 Og Frp vet å dyrke rasismen. 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet lørdag kl 18:05 Del Skrevet lørdag kl 18:05 2 minutes ago, rabler said: Grei beskrivelse av Frp. Et parti som er i opposisjon til innvandrere. Frp går meg bekjent mest mot ytterligere innvandring. Men de har ikke tenkt å gjøre noe drastisk med de som allerede er her. Eller har du kilder på noe annet? 2 minutes ago, rabler said: Eller rasister som vi andre kaller det 😂 Og Frp vet å dyrke rasismen. Det finnes utvilsomt en hel del rasister nedover i rekkene hos Frp. Men vil nok ikke påstå at ledelsen/den offisielle linja er så veldig rasistisk. Eller har du eksempler på noe annet? 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet lørdag kl 18:28 Del Skrevet lørdag kl 18:28 On 4/11/2025 at 5:44 PM, Jarmo said: Kan du gjøre jobben bedre selv? Eller er du under 12 år? Nope? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet lørdag kl 18:44 Del Skrevet lørdag kl 18:44 22 hours ago, rabler said: Frp er partiet for egoister som ikke skjønner at de lever i et samfunn og er avhengig av andre mennesker. Ja vell? Vil ikke si at jeg er egoist? Men kanskje du kan forklare oss/meg hvordan du kan si at jeg er egoist som stemmer frp ? Høyre i 85(innlakt på sykehuset. 94 stemte jeg sp. Så bare frp til nå? Lenke til kommentar
rabler Skrevet lørdag kl 19:04 Del Skrevet lørdag kl 19:04 55 minutes ago, Smule8o said: Det finnes utvilsomt en hel del rasister nedover i rekkene hos Frp. Men vil nok ikke påstå at ledelsen/den offisielle linja er så veldig rasistisk. Eller har du eksempler på noe annet? Lilletrump Listhaug har utvilsom vært rasistsisk på SoMe, men min påstand er at ledelsen dyrker rasismen, ikke at de nødvendigvis er rasister alle sammen. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet søndag kl 10:52 Del Skrevet søndag kl 10:52 rabler skrev (15 timer siden): Lilletrump Listhaug har utvilsom vært rasistsisk på SoMe, men min påstand er at ledelsen dyrker rasismen, ikke at de nødvendigvis er rasister alle sammen. Å komme med statistikk og eksempler på all den volden og kriminaliteten nordmenn er offer for som er utført av utlendinger eller mennesker med utenlandsk bakgrunn er ikke rasisme, det er å sette lys på og få en debatt om alle problemene det multikulturelle samfunnet fører med seg. Dette er ikke unikt for Norge, men noe mange andre vestlige land sliter med. Unntaket er de som har valgt å ikke være med på det multikulturelle eksperimentet som for eksempel Polen og Ungarn, som slipper all volden, all knivstikkingen, all skytingen og terrorangrep som vi opplever i vesteuropeiske samfunn. Å gå i gatene i en polsk by er en forfriskende følelse, det er en homogen, fredfull og stabil befolkning og et samfunn uten store voldelige og kriminelle handlinger. Det er også trist, for det er også en påminnelse om hvor fint mange vestlige byer kunne vært om politikerne våre hadde vært like gode og nasjonalistiske som de i østeuropeiske land. 3 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet søndag kl 11:02 Del Skrevet søndag kl 11:02 Boing_80 skrev (23 timer siden): Hvilken innstilling har Frp til fagforeninger? Hva får deg til å tro at alle arbeidere i Norge er med i fagforeninger? Undertegnede og ca halvparten av mine kolleger er ikke med i noen fagforening og mange av oss forhandler lønn, goder og vilkår på individuelt nivå og bytter arbeidsgiver om vi ikke er fornøyd. Har man en god sak mot arbeidsgiver, kan man bruke rettsapparatet. Et fagforeningskontingent er bortkastede penger. De fleste som er oppi årene som jeg har snakket med føler også at de har sløst bort pengene sine på å være medlemmer i fagforeninger, da de har trengt hjelp og ikke fått det, og føler de har talt til døve ører. Streiket har jeg heller aldri gjort og kommer aldri til å gjøre. Som sagt; er jeg misfornøyd, bytter jeg jobb. På 1. mai er jeg gledelig på jobb om nødvendig, ellers jobber jeg hardt og høylytt i hagen 🙂 Mange arbeidere som er med i LO og tilhørende fagforeninger stemmer også FrP, men allikevel går mesteparten av pengene til AP, som setter staten og EU før arbeiderne. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå