Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Faktisk er det ganske oppsiktsvekkende at venstresiden i Norge er ivrige støttespillere til Demokratene i USA.
De fører en politikk som ligger milevis til høyre for FrP på de aller fleste områder. Helse, skole, velferd osv.

Jeg har vært på høyresiden og stemt FrP helt siden jeg hadde stemmerett, men når det gjelder USA så er jeg på demokratenes side, og ikke med de gale republikanerne.
Heldigvis så er ikke den norske høyresiden like tilbøyelig med å lyve og bedra på den måten som republikanerne nå gjør og har gjort i mange år. Når det er sagt så å finne en bunn ærlig politiker er ikke lett selv i Norge.

Tidligere var jeg ikke veldig brydd om enten demokratene vant eller republikanerne vant presidentvalget i USA, men helt siden Trump har overtatt det republikanske partiet så ser jeg gjerne at alle republikanerne drar et sted dit peppern gror.

Endret av DJViking
  • Liker 3
Lenke til kommentar

(Forresten mitt første innlegg i denne etter hvert så omfattende  tråden).  Så nettopp på en meningsmåling i Dagbladet.  Apropos FrP, der var dette partiet større enn partiene Venstre, KrF, MDG, SV og Rødt tilsammen.  Ikke verst, men dette kan vel neppe vare ved kanskje.  Time will show.

(Felles for de nevnte partiene er jo at de som regel iallfall er ganske så "store i kjeften" og nedlatende overfor dette partiet..).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 timer siden):

MDG er vel et sentrumsparti, jeg finner ingenting «ekstremt» i deres partiprogram? Ikke en gang noe særlig radikalt. 

Ekstremt er et litt utydelig begrep fra min side, hva angår både MdG og FrP. Det jeg prøvde å få frem, er at slike partier gjerne kan ha politisk innflytelse, men jeg tror det ville gått dårlig hvis de hadde fått stor politisk makt. 

Lenke til kommentar
toppsecret skrev (15 timer siden):

FRP bryr seg ikke om de som lever på minstelønn, kun de med penger. 

toppsecret skrev (15 timer siden):

+ å fjerne formuesskatten vil bare gjøre det verre for som de allerede lever på det minste og såvidt kommer seg gjennom dagen.
Ved at de gjøre flere kutt på de som allerede lever på minstelønn

Dette er helt feil. 

Det er slik at de som betaler mer i skatt vil spare mer, sånnsett vil de som bruker mer (også de rike) komme bedre ut av det. Men FrP er et av partiene som jobber mest for å redusere avgifter for folk flest, skattesatser, øke frikortsgrenser, redusere egenandeler. 

Det er en grov misforståelse at FrP er et parti for de rike, faktisk er mange av velgere langt mindre velstående. FrP står også inne for full lønn ved sykefravær og en stor forkjemper for god eldreomsorg, og vil styrke den med milliarder og nye sykhjemsplasser.

Her er bare en liten oppsumering av sparte utgifter fra Frp sitt budsjett, det er langt, langt mer og.

image.png.c6a075fad9e154536bd88b8906ed3fe2.png

Kuttene FrP vil gjøre for å få til dette ligger i alt fra innvandring, bistand, klimatiltak, offentlig sektor. Med andre ord, når det gjelder kutt for fattige består dette å redusere utgifter ved å sette Nordmenn først ovenfor å bruke penger på innvandring.

Endret av MrL
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
MrL skrev (12 minutter siden):

Dette er helt feil. 

Det er slik at de som betaler mer i skatt vil spare mer, sånnsett vil de som bruker mer (også de rike) komme bedre ut av det. Men FrP er et av partiene som jobber mest for å redusere avgifter for folk flest, skattesatser, øke frikortsgrenser, redusere egenandeler. 

Det er en grov misforståelse at FrP er et parti for de rike, faktisk er mange av velgere langt mindre velstående. FrP står også inne for full lønn ved sykefravær og en stor forkjemper for god eldreomsorg, og vil styrke den med milliarder og nye sykhjemsplasser.

Her er bare en liten oppsumering av sparte utgifter fra Frp sitt budsjett, det er langt, langt mer og.

Kuttene FrP vil gjøre for å få til dette ligger i alt fra innvandring, bistand, klimatiltak, offentlig sektor. Med andre ord, når det gjelder kutt for fattige består dette å redusere utgifter ved å sette Nordmenn først ovenfor å bruke penger på innvandring.

Akkurat som Trump altså? Mange fattige som ble "lurt" til å stemme på ham også.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Akkurat som Trump altså? Mange fattige som ble "lurt" til å stemme på ham også.

"Frp-nestleder Sylvi Listhaug mener at Trump ikke er skikket til å være president" - ref

Det er langt mellom FrP og Trump, selvom det er Trump tilhengere i FrP. Du vil få med deg noen hillbillies når du lover lavere bensinpriser og å sette Norge først.

Politikk er politikk, ingen holder det de lover - men FrP og Trump bør ikke assosieres med hverandre etter min mening. 

Endret av MrL
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gouldfan said:

En stemme på Frp er en stemme på de rikeste i Norge. Sikle ned fra de rike teoriene, dvs Reagans Trikle down teori er tilbakebevist.

Jeg som trudde en stemme på Høyre var en stemme til de rike i landet. Spesielt med den nettverksbyggingen de har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 timer siden):

MDG er vel et sentrumsparti, jeg finner ingenting «ekstremt» i deres partiprogram? Ikke en gang noe særlig radikalt. 

Finner det meste ekstremt med MDG. Og jeg stemmer ikke FRP.

F.eks står mange i MDG for ekstreme klima tiltak som vil rasere den lokale naturen for de av oss som bor nær naturen. MDG står også for  fundamentalistiske ideer mhp transport og tror alle,uten unntak, bor nær jobben der man kan bruke beina,sykel eller kollektiv transport. Noen av oss har faktisk 12 mil til jobb eller mere..og uten tilgang til kollektivtransport i nær område. Slike mennesker som undertegnede finnes ikke ifølge MDG og dermed oppfatter jeg dem som fundamentalister som kun ser sitt eget speilbilde i andre. 

Jeg synes MDG folket er UEKTE/FALSK opptatt av miljø og står for en typisk by kultur der man er opptatt av å kunne bo sentralt uten lokal forrensning,men at de gir blanke f. I dette når de tar turen til Hemsedal eller andre områder i inn og utland...noe de åpenbart gjør VESENTLIG mer enn de av oss som bor på bygda og er opptatt av å ta vare på naturen der. Jeg er av den gamle sorten naturvenn der jeg mener Miljø trumfer Klima,mens MDG lar klima trumfe miljø.  Så for meg blir det garantert aldri gitt en stemme til disse by folka som vil ødelegge naturen på bygda eller stenge oss inne bak veibommer som kyr bak fe rister...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
del_diablo skrev (9 minutter siden):

Jeg som trudde en stemme på Høyre var en stemme til de rike i landet. Spesielt med den nettverksbyggingen de har.

Samme sak.... Frp er ultra høyre og Høyre er vanlig Høyre.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (46 minutter siden):

En stemme på Frp er en stemme på de rikeste i Norge. Sikle ned fra de rike teoriene, dvs Reagans Trikle down teori er tilbakebevist.

Jeg kom akkurat med en haug av dokumentasjon og kilder på det eksakt motsatte. Største velgergruppen til FrP er til og med gruppe med lav inntekt.

Inn et øre og ut et annet. 

Da får du dokumentere det og motargumentere for det jeg kom med, ellers er dette bare meningsløst tekst du kommer med. 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (4 timer siden):

Dette er helt feil. 

Om du ser på tallene gir de "rikere" folk mer penger. I motsetning til det som ble gjort av dagens regjering:

2024 2025 diff
19945 15400 -4545
32819 30683 -2136
48734 46383 -2351
65634 63094 -2540
82534 79944 -2590
99434 96794 -2640
116334 113644 -2690

Helt i tråd med det som ble gjort sist gang de hadde litt makt...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Om du ser på tallene gir de "rikere" folk mer penger. I motsetning til det som ble gjort av dagens regjering:

2024 2025 diff
19945 15400 -4545
32819 30683 -2136
48734 46383 -2351
65634 63094 -2540
82534 79944 -2590
99434 96794 -2640
116334 113644 -2690

Helt i tråd med det som ble gjort sist gang de hadde litt makt...

FrP har aldri hatt full makt og innført sin fulle politikk, da diskuterer man hva partiene klarer å få innført i forhandlinger - ikke partiets idelogi og mål. 

Det er et stort kostandsbilde å se på når vi snakker om hvem som sitter igjen med mest penger, inntektskatt er bare en faktor.

FrP går inn for å kutte nesten over hele fjøla i avgifter, forbedre egenandeler, øke frikortsgrenser ++ så folk flest sitter igjen med mer penger, det er bare å se på budsjettet jeg linket til over. Det er f.eks venstreparti som AP som presser igjennom bompenger og drivstoffavgifter, FrP gjør motsatt.

FrP er på ingen måte et parti for kun de rike. 

Endret av MrL
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
MrL skrev (7 minutter siden):

FrP har aldri hatt full makt og innført sin fulle politikk, da diskuterer man hva partiene klarer å få innført i forhandlinger - ikke partiets idelogi og mål. 

Det er et stort kostandsbilde å se på når vi snakker om hvem som sitter igjen med mest penger, inntektskatt er bare en faktor.

FrP går inn for å kutte nesten over hele fjøla i avgifter, forbedre egenandeler, øke frikortsgrenser ++ så folk flest sitter igjen med mer penger, det er bare å se på budsjettet jeg linket til over. Det er f.eks venstreparti som AP som presser igjennom bompenger og drivstoffavgifter, FrP gjør motsatt.

FrP er på ingen måte et parti for kun de rike. 

Skulle til å si time will tell, men det blir ikke denne gangen heller. De er vell snart nede på samme nivå som ved sist valg. Er de heldige kommer de inn med høyre og sitter i samme posisjon som du nevner her. 

Jeg har ingen tro på det de yapper om, så hadde vært fint med en periode for å se hva de gjør egentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Skulle til å si time will tell, men det blir ikke denne gangen heller. De er vell snart nede på samme nivå som ved sist valg. Er de heldige kommer de inn med høyre og sitter i samme posisjon som du nevner her. 

Jeg har ingen tro på det de yapper om, så hadde vært fint med en periode for å se hva de gjør egentlig. 

Ja det er stor forskjell på prat og gjennomføring, det er en annen sak - slik er det vel med alle partier. Vi får jo aldri heller se innføring av noen partier sanne politikk når man skal forhandle, så da blir vel aldri alle fornøyd.

Man kan og diskutere hva som er realistisk å få til, men om FrP skulle gjennomført idelogien/ønskene de fremstiller, tror jeg mange ville bli overrasket over at den forsøker å ta hensyn til alle inntektsgrupper - og på mange områder nesten er mer "sosialistisk" enn flere venstrepartier på ting som påvirker folk med lav/middels inntekt - f.eks i form av reduserte avgifter på alkohol,mat,  bil, drivstoff bom osv. 

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar
MrL skrev (Akkurat nå):

Ja det er stor forskjell på prat og gjennomføring, det er en annen sak - slik er det vel med alle partier. Vi får jo aldri heller se innføring av noen partier sanne politikk når man skal forhandle, så da blir vel aldri alle fornøyd.

Man kan og diskutere hva som er realistisk å få til, men om FrP skulle gjennomført idelogien/ønskene de fremstiller, tror jeg mange ville bli overrasket over at den forsøker å ta hensyn til alle inntektsgrupper - og på mange områder nesten er mer "sosialistisk" enn flere venstrepartier på ting som påvirker folk med lav/middels inntekt - f.eks i form av reduserte avgifter på alkohol, bil, drivstoff bom osv. 

Absolutt, men dagens regjering har vist ansvar for de "fattige" år etter år. Når en ser på skatten alene. Så det er "trygt" å velge de om en ønsker skattelette. Det er dog veldig usikkert å velge noe blått da de til stadighet har vist det motsatte, altså brødsmuler til de med lite og store lettelser til de på toppen. Da blir en skeptisk når noen av de "blåeste" plutselig skal redde de fattige når de ligger i posisjon og det nærmer seg valg. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Finner det meste ekstremt med MDG. Og jeg stemmer ikke FRP.

F.eks står mange i MDG for ekstreme klima tiltak som vil rasere den lokale naturen for de av oss som bor nær naturen. MDG står også for  fundamentalistiske ideer mhp transport og tror alle,uten unntak, bor nær jobben der man kan bruke beina,sykel eller kollektiv transport. Noen av oss har faktisk 12 mil til jobb eller mere..og uten tilgang til kollektivtransport i nær område. Slike mennesker som undertegnede finnes ikke ifølge MDG og dermed oppfatter jeg dem som fundamentalister som kun ser sitt eget speilbilde i andre. 

Jeg synes MDG folket er UEKTE/FALSK opptatt av miljø og står for en typisk by kultur der man er opptatt av å kunne bo sentralt uten lokal forrensning,men at de gir blanke f. I dette når de tar turen til Hemsedal eller andre områder i inn og utland...noe de åpenbart gjør VESENTLIG mer enn de av oss som bor på bygda og er opptatt av å ta vare på naturen der. Jeg er av den gamle sorten naturvenn der jeg mener Miljø trumfer Klima,mens MDG lar klima trumfe miljø.  Så for meg blir det garantert aldri gitt en stemme til disse by folka som vil ødelegge naturen på bygda eller stenge oss inne bak veibommer som kyr bak fe rister...

Det finnes ingenting ekstremt hverken med MDG eller Frp.

Det fremstår i resten av innlegget ditt som du har et veldig merkelig bilde av MDG, hva de mener og hva deres politikk er. Det er åpenbart ikke sånn at MDG mener at folk skal sykle til jobb 12 mil unna. De har vel også lokallag de fleste steder nå, og mener som andre partier forskjellige ting lokalt.

Selv stemmer jeg ikke MDG, men det er jo helt komisk mye rart og sprøyt som skrives om det partiet, spesielt i sosiale medier.

Fun fact: der jeg kommer fra, hvor mange er bønder, er MDG det største partiet blant folk som driver gård.

• Liker 2
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Salvesen. said:

Huff, nei. USA har vist oss hva man risikerer ved å gi makt til klovner. Vi trenger ikke gjøre samme feilen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 timer siden):

Jeg kom akkurat med en haug av dokumentasjon og kilder på det eksakt motsatte. Største velgergruppen til FrP er til og med gruppe med lav inntekt.

Inn et øre og ut et annet. 

Da får du dokumentere det og motargumentere for det jeg kom med, ellers er dette bare meningsløst tekst du kommer med. 

Jeg vet at Frp er populære, fordi det er et populistisk parti som frir til mange...

Det jeg mener er at Frp er for de rikeste og ikke for de lavere klassene som stemmer på de.

Frp er mot velferdsstaten, skolen, og alt annet som koster penger...

Årsaken til at det har gått bra med de i regjeringen er fordi Høyre og sentrum har hatt makten.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...