Neptun1 Skrevet søndag kl 18:06 Del Skrevet søndag kl 18:06 leticia skrev (2 timer siden): Her var det en salig blanding av stråmenn og feilinformasjon. Hvis du tar en titt på kommentaren til @Ole-Br så ser du hva bakgrunnen for FRPs "gode" kvinnesyn handler om. Det virker også som du har et behov for å plassere meg politisk på venstresiden. Jeg hører verken til høyre eller venstresiden. Jeg er veldig politisk ustabil, og er rødt et år og blått et annet. Om noe på kvinnefronten så er jeg kanskje mer en blåstrømpe enn en rødstrømpe... Så, kvotering er visst også noe som er et horn i siden hos for deg. Jeg er selv imot kvotering. Men vi ser veldig godt hva som skjer når vi fjerner kvotering. Det gjelder både tiltak i arbeidslivet og kvoter som fedrekvoten. Det fører til at fedre blir mindre hjemme, og kvinner får mindre tilknytning til arbeidslivet. (Minner om at ca dobbelt så mange kvinner som menn jobber deltid, vi trenger ikke forsterkere som religion til å øke dette gapet). Spesielt sterk er denne tendensen på sørlandet som jeg har vært innom tidligere i tråden. Så foreløpig så ser det ut som vi er nødt til å ha lover som hindrer diskriminering i arbeidslivet på grunnlag av f.eks kjønn og etnisitet... Men det hadde vært kjempefint om vi hadde sluppet dette. At det ikke lenger var noen holdninger som bidro til at man leter etter folk som er mest lik seg selv i stedet for hvem som har den beste CVen. Kvotering har kommet av en grunn. At man har blitt utelukket av andre faktorer enn kompetansen sin, som f.eks kjønn og hudfarge. Jeg kan sikkert finne en voldssak om en kristen familie altså, bare for å balansere den saken du la ut om en muslim... Mishandlingen pågikk i 13 år, mens mannen var leder i et kristent trossamfunn utenfor Den norske kirke. https://www.nrk.no/rogaland/kristen-leder-far-ikke-anke-familievoldsdom-1.13433380 Faren forklarte at han et par ganger hadde tatt det ene barnet med inn på rommet, tatt ned buksen og slått med flat hånd over baken. En gang skal han ha benyttet en tresleiv, etter å ha fått råd om dette blant trosfeller. Man skulle ikke slå med hånden, for den skulle man være god og vise kjærlighet med», skal faren ha fått høre i menigheten Eldre kvinner i menigheten de tilhørte skal ha rådet dem til å benytte fysisk avstraffelse. Han var aktor i saken og slår fast at enhver form for vold mot barn, enten det er i form av ris på rumpen eller klaps på kinnet, er straffbart. - Er dette en utbredt kultur i kristne miljøer? — Det kan se ut som om det er akseptabelt blant enkelte medlemmer, svarer Onarheim. https://www.aftenposten.no/norge/i/K3XlX/kristne-foreldre-doemt-for-vold Og nå har jeg ikke engang vært innom alle seksuelle overgrep begått i kristne miljøer... Og til slutt, det er ingen her som har sagt at kristne miljøer på sørlandet er verre enn islam. Javel, men jeg kommenterer det jeg leser - og reagerer på kritikken mot Frp's (påståtte) kvinnesyn som overhodet ikke er tilfellet. Kvotering er jeg i mot. Det er akkurat det samme som kunstig mangfold (woke). Så ble det selvsagt tydd til google for å finne en person fra en kristen menighet som har vært voldelig - som om noen har påstått det ikke finnes dårlige eller kriminelle mennesker i Norge. Det finnes selvsagt, men vi trenger ikke mange flere. Poenget er at vi ikke har kulturelt betinget "æresvold" og kvinneundertrykking i Norge og Vesten unntatt det som kommer utenfra. I Norge medfører det kun skam å være voldelig mot kvinner og barn og vi har strenge lover mot dette som eksemplet ditt viser. Slik er det ikke overalt i verden. 6 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 18:14 Del Skrevet søndag kl 18:14 (endret) Neptun1 skrev (9 minutter siden): Poenget er at vi ikke har kulturelt betinget "æresvold" og kvinneundertrykking i Norge og Vesten unntatt det som kommer utenfra. I Norge medfører det kun skam å være voldelig mot kvinner og barn og vi har strenge lover mot dette som eksemplet ditt viser. Slik er det ikke overalt i verden. MeToo var nok bare tull fra disse damene med andre ord? For Ola Nordmann snakker ikke grisete om kvinner? Hørt for noen dager siden: - Det virker som at det er mus i veggene her i huset. Har du lagt merke til noe? - Nei, bare de som går på to bein, høhøhøhø. Vidt meg bekjent går ikke mus på to bein... Forskningen til Berit Ås er vel bare tull? Frp poltikerne har vært suksessrike med å bruke demagogien sin mot innvandrere. For nå sitter det nordmenn som faktisk tror at det ikke finnes kriminelle nordmenn. At Familievernkontorene er overbelastet saker der kvinner prøver å komme seg vekk fra voldelige norske samboere er vel bare tull. Whataboutism - det kjennetegner Frp. Endret søndag kl 18:17 av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet søndag kl 18:31 Del Skrevet søndag kl 18:31 4 minutes ago, Boing_80 said: MeToo var nok bare tull fra disse damene med andre ord? For Ola Nordmann snakker ikke grisete om kvinner? Hørt for noen dager siden: - Det virker som at det er mus i veggene her i huset. Har du lagt merke til noe? - Nei, bare de som går på to bein, høhøhøhø. Vidt meg bekjent går ikke mus på to bein... Du mener humor? Var en dårlig en, ville ikke ledd, men jeg kjenner heller ingen damer i min krets som hadde reagert på det heller. Og har de en mannevits, så kan det hende jeg ler av den og. Jeg mener man skal kunne tulle med så å si alt, så lenge ingenting blir skjermet er det likt for alle. Hvis man ikke ser humoren i det, så ler man ikke og beveger seg videre. Mange menn tenker grisete om kvinner, og damene tenker grisete om menn også. MeToo, en bevegelse blandt mange andre som ingen trengte. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 18:35 Del Skrevet søndag kl 18:35 Jojimbo skrev (4 minutter siden): MeToo, en bevegelse blandt mange andre som ingen trengte. Hvorfor ikke? 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet søndag kl 18:38 Del Skrevet søndag kl 18:38 Boing_80 skrev (21 minutter siden): MeToo var nok bare tull fra disse damene med andre ord? For Ola Nordmann snakker ikke grisete om kvinner? Hørt for noen dager siden: - Det virker som at det er mus i veggene her i huset. Har du lagt merke til noe? - Nei, bare de som går på to bein, høhøhøhø. Vidt meg bekjent går ikke mus på to bein... Forskningen til Berit Ås er vel bare tull? Frp poltikerne har vært suksessrike med å bruke demagogien sin mot innvandrere. For nå sitter det nordmenn som faktisk tror at det ikke finnes kriminelle nordmenn. At Familievernkontorene er overbelastet saker der kvinner prøver å komme seg vekk fra voldelige norske samboere er vel bare tull. Whataboutism - det kjennetegner Frp. Du forstod nok ikke betydningen ac det jeg skrev. Sosial kontroll er ikke akseptert i Norge, heller ikke vold. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 18:40 Del Skrevet søndag kl 18:40 Neptun1 skrev (1 minutt siden): Du forstod nok ikke betydningen ac det jeg skrev. Sosial kontroll er ikke akseptert i Norge, heller ikke vold. Å, hva var betydningen da? 2 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet søndag kl 18:46 Del Skrevet søndag kl 18:46 1 minute ago, Boing_80 said: Hvorfor ikke? Hva slags rettigheter er det de ikke har som har blitt kjempet frem i form av nye lover og regler? Ingen Seksuell trakassering har vært ulovlig i Norge lenge før #MeToo. Diskrimineringsloven, arbeidsmiljøloven og straffeloven har gitt verktøy for å håndtere dette. Bevegelsen ble i noen tilfeller en slags folkedomstol der enkeltpersoner ble stemplet uten rettssikkerhet. Eksempel: Flere mennesker fikk yrkesliv eller omdømme ødelagt basert på rykter eller anonyme påstander. Enkelte arbeidsgivere og menn har uttrykt at de nå er redde for å gi komplimenter, håndhilse, eller ha én-til-én-møter med kvinnelige kolleger. Noen opplever det som at MeToo har skapt et klima av mistillit og skyld før bevis. Når alt fra "upassende blikk" til overgrep havner under samme paraply, blir alvorlighetsgraden utvannet. 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet søndag kl 18:49 Del Skrevet søndag kl 18:49 Boing_80 skrev (7 minutter siden): Å, hva var betydningen da? Så ble det selvsagt tydd til google for å finne en person fra en kristen menighet som har vært voldelig - som om noen har påstått det ikke finnes dårlige eller kriminelle mennesker i Norge. Det finnes selvsagt, men vi trenger ikke mange flere. Poenget er at vi ikke har kulturelt betinget "æresvold" og kvinneundertrykking i Norge og Vesten unntatt det som kommer utenfra. I Norge medfører det kun skam å være voldelig mot kvinner og barn og vi har strenge lover mot dette som eksemplet ditt viser. Slik er det ikke overalt i verden. 4 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 19:14 Del Skrevet søndag kl 19:14 Neptun1 skrev (24 minutter siden): Så ble det selvsagt tydd til google for å finne en person fra en kristen menighet som har vært voldelig - som om noen har påstått det ikke finnes dårlige eller kriminelle mennesker i Norge. Det finnes selvsagt, men vi trenger ikke mange flere. Poenget er at vi ikke har kulturelt betinget "æresvold" og kvinneundertrykking i Norge og Vesten unntatt det som kommer utenfra. I Norge medfører det kun skam å være voldelig mot kvinner og barn og vi har strenge lover mot dette som eksemplet ditt viser. Slik er det ikke overalt i verden. Jaha...Polen, Russland... 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 19:20 Del Skrevet søndag kl 19:20 Boing_80 skrev (5 minutter siden): Jaha...Polen, Russland... Er disse Norge og vesten? 🤔 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet søndag kl 20:12 Del Skrevet søndag kl 20:12 Jojimbo skrev (1 time siden): MeToo, en bevegelse blandt mange andre som ingen trengte. Overgripere trengte nok ikke denne bevegelsen. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet søndag kl 20:20 Del Skrevet søndag kl 20:20 Duriello skrev (59 minutter siden): Er disse Norge og vesten? 🤔 Det han driver er å prøve å skape skille mellom Europa og resten av verden. Vesten er bare en penere måte å si det på. Polen er i Europa og har sine problemer med hvordan kvinner behandles. 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet søndag kl 20:25 Del Skrevet søndag kl 20:25 2 minutes ago, Boing_80 said: Det han driver er å prøve å skape skille mellom Europa og resten av verden. Vesten er bare en penere måte å si det på. Polen er i Europa og har sine problemer med hvordan kvinner behandles. Är ju på många sätt ett skille mellan Europa och resten av världen. Men eftersom jag ser at du nu älskar Iran så tvivlar jag på att du kommer gå med på en sådan skillnad. Finns det många länder i Europa som tvingar kvinnliga sports utövare att bära slöja? 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet søndag kl 20:28 Del Skrevet søndag kl 20:28 Boing_80 skrev (4 minutter siden): Det han driver er å prøve å skape skille mellom Europa og resten av verden. Vesten er bare en penere måte å si det på. Polen er i Europa og har sine problemer med hvordan kvinner behandles. Polen har sine problemer med kvinnesyn ja. Her er det den katolske kirken som setter dagsorden. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flertallet-i-polen-mener-den-katolske-kirken-pavirker-samfunnet-negativt/s/12-95-3424041714 3 1 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet søndag kl 21:06 Del Skrevet søndag kl 21:06 (endret) On 2/26/2025 at 2:23 AM, freedomseeker said: Sosialistene i Danmark advarer mot høy innvandring, de går imot å opprette en eu hær og de vil at forsvarsinvesteringene skal komme de nordiske landene til gode. Kort fortalt så fører venstrsiden i Danmark god gammeldags FrP politikk, dette kan umulig ha vært en god arbeidsdag for Støre. Sviktet av sine nærmeste. https://www.nettavisen.no/okonomi/mette-fredriksen-kom-med-knallhard-beskjed-om-innvandring-under-norgesbesok/s/5-95-2305035 https://www.vg.no/nyheter/i/jQ19yL/mette-frederiksen-sier-nei-til-eget-eu-forsvar Wow.... Nettavisens lesere er ikke akkurat ekstreme heller. Det går nesten ikke an å få over 90% av folk enig om noe som helst... Heldigvis for de 2% at politikerne ikke bryr seg om hva folket vil 🤡 Endret søndag kl 21:06 av Nasjonalisten 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet søndag kl 21:06 Del Skrevet søndag kl 21:06 50 minutes ago, leticia said: Overgripere trengte nok ikke denne bevegelsen. Nei, for det var imot loven lenge før MeToo bevegelsen eksisterte, var det ikke? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet søndag kl 21:13 Del Skrevet søndag kl 21:13 Boing_80 skrev (50 minutter siden): Det han driver er å prøve å skape skille mellom Europa og resten av verden. Vesten er bare en penere måte å si det på. Polen er i Europa og har sine problemer med hvordan kvinner behandles. Joda, Polen er greit nok det, mye rart som foregår der. Men hovedpunktet jeg reagerte på er Russland, den ignorerte du blankt. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 22:41 Del Skrevet søndag kl 22:41 Nasjonalisten skrev (1 time siden): Wow.... Nettavisens lesere er ikke akkurat ekstreme heller. Det går nesten ikke an å få over 90% av folk enig om noe som helst... Heldigvis for de 2% at politikerne ikke bryr seg om hva folket vil 🤡 Nei og om ikke 98% så viser vel de fleste studier at et stort flertall av befolkningen er enige i den type utspill. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 22:43 Del Skrevet søndag kl 22:43 leticia skrev (5 timer siden): Det er tydelig at dette henger sammen med kristendommens forventninger om tradisjonelle kjønnsroller. Det er akkurat det som ikke var tydelig hvis vi skal lytte til de som har forsket på det. Grunnen til at fedre ikke bruker pappapermisjonen skyldes lav og høy lønn. Spesielt innvandrerfamilier bruker ikke pappapermisjon. Så da kan du vel ikke skylde på norsk kristendom her heller gitt. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet søndag kl 22:55 Del Skrevet søndag kl 22:55 leticia skrev (5 timer siden): Kjekt å se da at franske menn (som jeg liker godt er tryggere å være rundt enn nordmenn. hehe ok... har ikke mye erfaring med det. Bare at de helst ville prate på fransk og ikke på engelsk. Noe som ble vanskelig da jeg knapt kan et ord fransk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå