Red Frostraven Skrevet søndag kl 10:50 Del Skrevet søndag kl 10:50 Jarmo skrev (På 16.1.2025 den 23.45): Og hva er renten der nå? https://e24.no/bors/instrument/X%3ASSEKNOK.IDCFX ...det har dog gått dårligere med dem de siste 6 år enn med Norge, økonomisk. Delvis skrev (2 timer siden): Er det ikke noe mer eller mindre sånt Frp har som en av sine kjernesaker ? Kjerne-retorikk. Hva med deres realpolitikk er egnet til å få folk til å oppfylle tryggheten de trenger for å stifte familie? ... Før prevensjon var barn en konsekvens av at folk hadde sex, og giftemål nødvendig for å sikre kvinnen og barnet fordi folk var mer isolert og økonomisk avhengig. Nå sikrer prevensjon at folk ikke får barn på ungdomsskolen, og ikke må gifte seg i en alder av 20. At kvinner kom i arbeid tjente både kvinnen økonomisk, og gjorde henne selvstendig, og tjente samfunnets produktivitet og samfunnsøkonomien. ... Så. For å få barn ønsker folk å være ferdig utdannet. Klasseskiller spiller inn, fordi det blir mer og mer stigmatisert å være lavtlønnet. Folk ønsker seg et sted å bo med plass til barn. Folk trenger å være informerte og å ha tillit til andre mennesker og samfunnet. FrP løser ingen av problemene, men det motsatte. De sprer frykt og propaganda, slenger rundt seg med lettvinte løsninger, og er mer trolig å ende opp med å forby abort enn å øke fødselsraten gjennom politikk. 2 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet søndag kl 10:57 Del Skrevet søndag kl 10:57 For guds og de gamle gudenes skyld, stem IKKE Frp ! 4 Lenke til kommentar
wampster Skrevet søndag kl 10:58 Del Skrevet søndag kl 10:58 sjamanen skrev (1 minutt siden): For guds og de gamle gudenes skyld, stem IKKE Frp ! For guds og de gamle guders skyld, ikke stem rødt eller sv heller ! 5 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet i går, 08:48 Del Skrevet i går, 08:48 On 1/19/2025 at 11:50 AM, Red Frostraven said: FrP løser ingen av problemene, men det motsatte. Ett veldig interessant øyeblikk fra arendalsuka debatten var da rødt sa ''da hjelper det ikke å gå 30 år tilbake i tid å si at foreldra dems ikke skulle invandra til norge'', men den tankegangen er hele fundamentet bak ''forebygging'' og ''skademinimisering''som venstresiden (ellers) er så glad i å prate om, å gjøre det vi skulle gjort for 30 år siden, eller 10 år siden, i dag, til fordel for fremtiden. Innvandringsstop er 100% ett forebyggende tiltak for å bedre situasjonen fremover i tid, og unngå at den blir verre, merkelig at når det kommer til masseinnvandring så er forebyggende og konsekvensdempende tiltak plutselig uinteressante. Så måtte jeg bare le når Guri fra sidenlinjen kaster inn ''på sørlandet har vi voldelige jentejenger'' på grunn av en enkelthendelse hvor noen jenter lugget og slo hverandre. 🤡 Bare Venstre 🤡 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet i går, 08:55 Del Skrevet i går, 08:55 3 minutes ago, Nasjonalisten said: Ett veldig interessant øyeblikk fra arendalsuka debatten var da rødt sa ''da hjelper det ikke å gå 30 år tilbake i tid å si at foreldra dems ikke skulle invandra til norge'', men den tankegangen er hele fundamentet bak ''forebygging'' og ''skademinimisering''som venstresiden (ellers) er så glad i å prate om, å gjøre det vi skulle gjort for 30 år siden, eller 10 år siden, i dag, til fordel for fremtiden. Innvandringsstop er 100% ett forebyggende tiltak for å bedre situasjonen fremover i tid, og unngå at den blir verre, merkelig at når det kommer til masseinnvandring så er forebyggende og konsekvensdempende tiltak plutselig uinteressante. Mener du at en person skal nektes å innvandre til Norge fordi den personene potensielt kan få barn, som potensielt kan gjøre noe kriminelt mange, mange, mange år inn i fremtiden? 2 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden wampster skrev (På 19.1.2025 den 11.58): For guds og de gamle guders skyld, ikke stem rødt eller sv heller ! Forsåvidt enig, men det er to partier som stikker seg ut som de aller verste: FRP og Senterpartiet. Makan til kynisk maktpolitisk møkk skal man lete lenger etter. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden sjamanen skrev (1 time siden): Forsåvidt enig, men det er to partier som stikker seg ut som de aller verste: FRP og Senterpartiet. Sleng på KRF så har man topp 3 verste 🤣 1 Lenke til kommentar
Nasjonalisten Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 7 hours ago, WiiBoy said: Mener du at en person skal nektes å innvandre til Norge fordi den personene potensielt kan få barn, som potensielt kan gjøre noe kriminelt mange, mange, mange år inn i fremtiden? Ja, blant annet. Utover det, så er det økonomisk byrde.... koloniseringsfaktoren (vi har lidd mer enn nok av dette nå).... sosialt samhold og tillit langsiktig(enfold).... boligpriser.... 3 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (1 time siden): Sleng på KRF så har man topp 3 verste 🤣 KRF er helt utrolig amoralske. De fremstiller seg som et parti med nestekjærlighet og skal redde alle fattige og lidende mennesker. Dette, samtidig som de tviholder og jobber hardt for å opprettholde et rus-regime som tar livet av nesten 400 (!!) nordmenn hvert år og henviser tusenvis til gata og inn i skammens mørke avkroker. Deres totalt uakseptable intoleranse er til å kaste opp av. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden sjamanen skrev (2 minutter siden): KRF er helt utrolig amoralske. De fremstiller seg som et parti med nestekjærlighet og skal redde alle fattige og lidende mennesker. Dette, samtidig som de tviholder og jobber hardt for å opprettholde et rus-regime som tar livet av nesten 400 (!!) nordmenn hvert år og henviser tusenvis til gata og inn i skammens mørke avkroker. Deres totalt uakseptable intoleranse er til å kaste opp av. Det var andre temaer jeg tenkte på når jeg tenkte på KRF, som f.eks kvinnesynet deres, "familieverdiene" (m.a.o kvinneundertrykkelsen) relatert til religionen. Men det du viser til forsterker det negative bildet jeg har av dem. 3 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden leticia skrev (4 minutter siden): Det var andre temaer jeg tenkte på når jeg tenkte på KRF, som f.eks kvinnesynet deres, "familieverdiene" (m.a.o kvinneundertrykkelsen) relatert til religionen. Men det du viser til forsterker det negative bildet jeg har av dem. Ja selvfølgelig har de et arkaisk syn på det der, som ser ut å komme fra dette latterlige bibelske utdraget: De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt. Efeserne 5,22-24 Virker som en ullen passasje som "kanskje" er skrevet av Paulus eller noe sånt. Jeg kan ikke finne noen referanse til verken Gud eller Jesus, så hvorfor i all verden de kristne tolker det her bokstavelig er meg en gåte. Bibelen er dessverre en svært skadelig bok. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden sjamanen skrev (23 minutter siden): Ja selvfølgelig har de et arkaisk syn på det der, som ser ut å komme fra dette latterlige bibelske utdraget: De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt. Efeserne 5,22-24 Virker som en ullen passasje som "kanskje" er skrevet av Paulus eller noe sånt. Jeg kan ikke finne noen referanse til verken Gud eller Jesus, så hvorfor i all verden de kristne tolker det her bokstavelig er meg en gåte. Bibelen er dessverre en svært skadelig bok. Ja, bibelen har nok ødelagt mange sjeler dessverre 🫣 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 40 minutes ago, Nasjonalisten said: Ja, blant annet. Utover det, så er det økonomisk byrde.... koloniseringsfaktoren (vi har lidd mer enn nok av dette nå).... sosialt samhold og tillit langsiktig(enfold).... boligpriser.... Inkluderer dette blant annet, meningen din om at folk bør holdes adskilt langs etniske skillelinjer, eller har du lagt det fra deg? Eller bare sluttet å skrive det så tydelig? Siden det får deg til å fremstå på en eller annen måte. 3 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Hvem skal egentlig gjøre "drittjobbene" nå som frp skal kaste ut innvandrere. Har de noen løsninger på det? Ingen tvil om at det er flere bransjer og yrker som nå er overrepresentert av innvandrere 1 Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 2 minutes ago, Salvesen. said: Hvem skal egentlig gjøre "drittjobbene" nå som frp skal kaste ut innvandrere. Har de noen løsninger på det? Ingen tvil om at det er flere bransjer og yrker som nå er overrepresentert av innvandrere Sjarmerende idé å importere en underklasse til å gjøre "drittjobber" for seg. 4 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Gammel Gubbe skrev (1 minutt siden): Sjarmerende idé å importere en underklasse til å gjøre "drittjobber" for seg. Det er realiteten. Hvor er nordmennene som står klar til å bygge stillas, male, kjøre taxi osv og alt dette til så lite lønn som mulig. Jeg kjenner ingen. 3 Lenke til kommentar
Gammel Gubbe Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 2 minutes ago, Salvesen. said: Det er realiteten. Hvor er nordmennene som står klar til å bygge stillas, male, kjøre taxi osv og alt dette til så lite lønn som mulig. Jeg kjenner ingen. Kanskje fordi det omtales som "drittjobber" og man betaler "så lite lønn som mulig" og at verdien av disse jobbene undergraves ved å importere en underklasse til å gjøre dem? 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Har inte fått med mig att FRP ska kasta ut alla polaker och folk fra baltländerna (må ju vara de du menar). Har du en kilde? 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Salvesen. skrev (10 minutter siden): Hvem skal egentlig gjøre "drittjobbene" nå som frp skal kaste ut innvandrere. Har de noen løsninger på det? Lurer på om de på andre sia av "fjorden" har tenkt på det samme? 😄 1 Lenke til kommentar
Duncan Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Da blir jeg å stemme FRP, dere har overbevist meg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå