Gå til innhold

Stem Frp!

:utakt

Anbefalte innlegg

Neptun1 skrev (3 minutter siden):

Ikke alle som skjønner hvor på villspor vi er ved å "forstå" og akseptere tredje verden - mentalitet i vestlige land.

Vi er så ute på kjøret.. Fullstendig galskap! Det er ingen menneskerett å komme til Norge!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Resort skrev (3 minutter siden):

Vi er så ute på kjøret.. Fullstendig galskap! Det er ingen menneskerett å komme til Norge!

Nei, det er ingen menneskerett, men nå håper jeg kommende stortingsvalg resulterer i et blå-blått flertall med FrP som det største og toneangivende partiet
Dersom ikke, så gir jeg opp. Da ønsker faktisk ikke folk å forhindre fremveksten av islam - eller det beste for næringslivet og husholdningene.
Inntil da lever jeg i håpet om at det norske folk ikke har 3. verden tilstander og islam som ønskemål.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ingen menneskerett, men nå håper jeg kommende stortingsvalg resulterer i et blå-blått flertall med FrP som det største og toneangivende partiet
Dersom ikke, så gir jeg opp. Da ønsker faktisk ikke folk å forhindre fremveksten av islam - eller det beste for næringslivet og husholdningene.
Inntil da lever jeg i håpet om at det norske folk ikke har 3. verden tilstander og islam som ønskemål.

Vi får håpe det! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (På 2.1.2025 den 22.38):

Bydel Alna og lite samarbeidsvillige. Trenger vi å lure på etnisiteten til disse ungdommene?

https://www.vg.no/nyheter/i/wgbdLM/fant-machete-paa-treningssenter-i-oslo

Vel... Hadde vi hatt en senere venstreside hadde de ikke hatt machete til å begynne med... Politiet hadde også hatt ressurser til å ta fingeravtrykk sånn at man fant ut hvem av ungdommene som eide macheten. Synd høyresiden sliter med å innrømme egne feil. De har for mye berøringsangst.

Lenke til kommentar
majer skrev (På 6.1.2025 den 4:47 PM):

Vel... Hadde vi hatt en senere venstreside hadde de ikke hatt machete til å begynne med... Politiet hadde også hatt ressurser til å ta fingeravtrykk sånn at man fant ut hvem av ungdommene som eide macheten. Synd høyresiden sliter med å innrømme egne feil. De har for mye berøringsangst.

https://www.vg.no/nyheter/i/lwv9ve/sjeldent-selvkritisk-fra-stoere

Lenke til kommentar
Delvis skrev (5 minutter siden):

Ikke rør NRK sier jeg. De har noe som ikke andre kanaler har.

6,5 milliarder i budsjett, betalt med skattepenger?
Tror nok ikke å selge NRK er det beste ideen, men at de kan begrense pengebruken tror jeg nok er lurt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Frie og uavhengige medier er en forutsetning for at mediene kan fungere som garantister for en åpen og opplyst offentlig samtale. Redaksjonelt innhold og prioriteringer skal styres av redaksjonelle prinsipper uten bindinger til eiere, økonomiske bidragsytere, myndigheter eller til den enkelte redaktør eller journalists bindinger, eller interesser." 

Hentet fra pkt. 12.3.2 i https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2022-9/id2924020/?ch=13

" In only 9 of the 20 [European] countries can the public find out who the actual owners of the broadcast media are from reporting to media regulators or to company registers". 

Hentet fra https://www.access-info.org/media-ownership-transparency/

Det er jo egentlig bare å se på hvordan Musk og Zuckerberg endrer sin praksis nå som Trump blir president for å forstå verdien av frie medier. 

Jeg mener vi er best sikret et godt opplyst og uavhengig debatt i Norge med et sterkt NRK på plass. Komplett idioti å skulle privatisere NRK. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

NRK trenger ikke være ledende på underholdning og kan sikkert holdes igjen på sportsbudsjettet. Men dette tror jeg helt og fullt på, og det finnes ingen tvil om at vi er i en bedre situasjon i Norge enn USA på dette punktet: 

12.4.7 Allmennkringkasting

NRK og TV2s rolle og allmenne tilgjengelighet er sentral for å motvirke sosiale slagsider i informasjonstilgangen. Flere internasjonale studier trekker fram allmennkringkasteres viktige funksjon i samfunnet, og det pekes på en klar sammenheng mellom sterke allmennkringkastere og innbyggeres allmennkunnskap.

Min utheving. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aldrack skrev (6 timer siden):

Jeg mener vi er best sikret et godt opplyst og uavhengig debatt i Norge med et sterkt NRK på plass. Komplett idioti å skulle privatisere NRK. 

NRK er ikke uavhengige, det ser man tydelig med deres ensidige propaganda i Midøsten-debatten hvor de stadig tas i løgn om Israel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Meningsmåling, Erna Solberg | Måling: Flest vil ha Erna Solberg som statsminister

Selv om FRP er det største partiet, så er det Erna folk vil ha. Kanskje fordi man vet hva man har, men ikke hva man får? Erna fremstår som trygg og stabil, mens Sylvi er for populistisk og uforutsigbar? 

Jeg vil ha Erna. Sylvi er god, men hun passer ikke som statsminister synes jeg. Er ikke verre enn det for min del

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan virke som de to partiene alene kan nå 50%. Da trenger de ikke forholde seg til sentrumspartiene eller andre partier, det blir først og fremst forhandlinger dem imellom. Og internt mellom FrP og Høyre blir det kanskje mest intern tautrekning mellom markedsliberale og konservative. En kamp som de markedsliberale vel står veldig sterkt i nå. Det er ikke første gang dersom en høyre-leder forhandler bort statsministerposten for å få mer inflytelse over sine kjernesaker. Samtidig trenger ikke en flertallsregjering å ha en frontfigur som er mer spiselig for sentrumsvelgere. Jeg ser ikke noe åpenbart utfall av en sånn situasjon. Og så kan det jo hende de to partiene kommer under 50% likevel. Utfallet kan bli like overraskende som Kjell Magne Bondevik.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ha Erna. Sylvi er god, men hun passer ikke som statsminister synes jeg. Er ikke verre enn det for min del

Ja, jeg vet man stemmer på et parti og ikke en person. Men spesielt i de urolige tidene vi har nå så er det viktig at vi har en trygg person i rollen som statsminister. Det er ikke Støre, og det er ikke Listhaug (mener jeg). 

Lenke til kommentar
tommyb skrev (1 minutt siden):

Det kan virke som de to partiene alene kan nå 50%. Da trenger de ikke forholde seg til sentrumspartiene eller andre partier, det blir først og fremst forhandlinger dem imellom. Og internt mellom FrP og Høyre blir det kanskje mest intern tautrekning mellom markedsliberale og konservative. En kamp som de markedsliberale vel står veldig sterkt i nå. Det er ikke første gang dersom en høyre-leder forhandler bort statsministerposten for å få mer inflytelse over sine kjernesaker. Samtidig trenger ikke en flertallsregjering å ha en frontfigur som er mer spiselig for sentrumsvelgere. Jeg ser ikke noe åpenbart utfall av en sånn situasjon. Og så kan det jo hende de to partiene kommer under 50% likevel. Utfallet kan bli like overraskende som Kjell Magne Bondevik.

Så lenge de holder seg unna KRF (og KRF havner under sperregrensen) så er jeg fornøyd :rofl:Håper de havner under 50 % og at de tar med seg Venstre på laget. Men heller at Høyre og FRP har flertall alene enn at de samarbeider med KRF :thumbdown:

Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Så lenge de holder seg unna KRF (og KRF havner under sperregrensen) så er jeg fornøyd :rofl:Håper de havner under 50 % og at de tar med seg Venstre på laget. Men heller at Høyre og FRP har flertall alene enn at de samarbeider med KRF :thumbdown:

KrF har jeg ei høne å plukke med, men Venstre er ikke så forskjellig fra de andre markedsliberalistene. De har valgt seg en hyggeligere profil, bare. Det var forøvrig Venstres justisminister som innførte sensur av Internet i Norge. Liberalismen begrenser seg til småbedrifter der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...