Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stem Frp!

Anbefalte innlegg

WiiBoy skrev (6 minutter siden):

2000kg og 1kg er ikke det samme, noe du vet.
Flyers med informasjon og søppel er ikke det samme, noe du vet.

Kan du ikke holde deg til fakta og diskutere som en "voksen"?
Verden går ikke fremover dersom noen bare skriker ut usannheter og vrøvl side opp og side ned i alle debatter. 

Tror @Resort mener at du synes det er greit å hive flyers over folk uavhengig av hva som står på de. Om det så står at de vinner 1 mil eller at det er et annet budskap i de. 

Endret av flamethower1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, flamethower1234 said:

Tror @Resort mener at du synes det er greit å hive flyers over folk uavhengig av hva som står på de. Om det så står at de vinner 1 mil eller at det er et annet budskap i de. 

Ja, det som skjedde på Oslo City er noe folk må akseptere så lenge vi ønsker å bo i et fritt demokratisk land der vi verner om verdier som retten til demonstrasjon. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, flamethower1234 said:

Akseptere det? Hahaha, fortelle meg at du tuller.. Alle er ikke som deg. Alle MÅ ikke akseptere det nei:)

Da vil man ikke at folk skal ha retten til å demonstrere/protestere, noe som er en svært farlig utvikling for et fritt folk.

Dersom du mener man skal ha retten til å demonstrere/protestere, men at dette gikk så langt over streken. Hvor mener du da grensen går?

Jeg er så lei av slike snowflaks som dere i denne tråden her. Super krenket på vegne av Starbucks og noen kafegjester.
Buhu noen frontet en mening som ikke var min, buhu jeg fikk nesten en papirlapp i hode, buhu det lå papir på gulvet på et kjøpesenter.. Skjerpings. 

Endret av WiiBoy
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (3 minutter siden):

Da vil man ikke at folk skal ha retten til å demonstrere/protestere, noe som er en svært farlig utvikling for et fritt folk.

Dersom du mener man skal ha retten til å demonstrere/protestere, men at dette gikk så langt over streken. Hvor mener du da grensen går?

Jeg er så lei av slike snowflaks som dere i denne tråden her. Super krenket på vegne av Starbucks og noen kafegjester.
Buhu noen frontet en mening som ikke var min, buhu jeg fikk nesten en papirlapp i hode, buhu det lå papir på gulvet på et kjøpesenter.. Skjerpings. 

Demonstrer uten å plage meg.. Hiv de lappene over operaen i Oslo når det ikke er folk under den for all del.. Folk tolererer ulikt, alle gir ikke like blanke som deg.    

• Liker 5
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (9 minutter siden):

Ja, det som skjedde på Oslo City er noe folk må akseptere så lenge vi ønsker å bo i et fritt demokratisk land der vi verner om verdier som retten til demonstrasjon. 

Retten til demonstrasjon gir ikke automatisk rett til å forsøple eller på andre måter lage masse jobb for andre, så om man legger seg ned i veien, spraymaler med maling som går av i vask, eller kaster ut masse flygeblader må det være lov å kritisere. 

Når det er sagt, så var jo denne aksjonen ganske gjennomtenkt med litt slagkraft, da dette er hverdagen til Palestinerne, at Israel sender ut masse flygeblader og ber de evakuere slik at de kan bombe området etterpå. Sikkert en øyeåpner for mange. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, flamethower1234 said:

Demonstrer uten å plage meg.. Hiv de lappene over operaen i Oslo når det ikke er folk under den for all del.. Folk tolererer ulikt, alle gir ikke like blanke som deg.    

Så demonstrasjoner skal kun foregå steder hvor kun de som er enige i budskapet befinner seg? Da vet du ikke hva en demonstrasjon er. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Baranladion said:

Retten til demonstrasjon gir ikke automatisk rett til å forsøple eller på andre måter lage masse jobb for andre, så om man legger seg ned i veien, spraymaler med maling som går av i vask, eller kaster ut masse flygeblader må det være lov å kritisere. 

Når det er sagt, så var jo denne aksjonen ganske gjennomtenkt med litt slagkraft, da dette er hverdagen til Palestinerne, at Israel sender ut masse flygeblader og ber de evakuere slik at de kan bombe området etterpå. Sikkert en øyeåpner for mange. 

Påstanden var at det som skjedde på Oslo City måtte straffes hardt av myndighetene, altså at dette burde være forbudt ved lov.

Saklig kritikk bør alltid være velkommen, men da må man være saklig. Ikke kalle 5kg for 2 tonn, kalle flyers for søppel, fremstille det som en stor påkjenning for de som var til stede, ++. Sammenligne det med voldelige aksjoner, trakassering, etc.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Resort skrev (1 time siden):

To tonn eller 1 kg.. Same shit..  Tømme søppel over folk i et kjøpesenter? 

Altså... det var noen som kastet noen flyers i en liten demonstrasjon på et kjøpesenter.

Det var ingen som hverken tømte søppel, som kastet to tonn med papir på folk eller foran et hus eller brukte vold. Ikke gjorde noen det hver eneste dag, eller foran noen sitt hus heller. Ingen knuste noen ruter og ingen hjul ble punktert. Ei heller noe av det andre du har funnet på her i forsøk på å projisere.

Det var bare noen flyers som ble sluppet i lufta. Én gang. Det må du kunne tåle.

Man kan være uenig eller enig i budskapet til demonstrantene, men denne retten til å demonstrere lovlig har vi faktisk her i Norge, og det er en viktig grunnstein i demokratiet vårt. Etter min mening en svært viktig norsk verdi. At du vil rokke ved dette, trolig bare fordi du er uenig med demonstrantenes sak, det skremmer meg litt. Fordi jeg vet det finnes ganske mange som tenker som deg her i landet, og som vil innskrenke friheten og ytringsfriheten vår.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (42 minutter siden):

Påstanden var at det som skjedde på Oslo City måtte straffes hardt av myndighetene, altså at dette burde være forbudt ved lov.

Saklig kritikk bør alltid være velkommen, men da må man være saklig. Ikke kalle 5kg for 2 tonn, kalle flyers for søppel, fremstille det som en stor påkjenning for de som var til stede, ++. Sammenligne det med voldelige aksjoner, trakassering, etc.

Jeg vet ikke lovligheten av å spre flygeblader eller annet på privat eiendom som fører til merarbeid og kostnader for den som måtte rydde opp, en passende straff hadde vært å måtte rydde etter seg, men selvfølgelig ikke bli "slått hardt ned på av myndighetene". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (På 21.12.2024 den 19.48):

Dette blir jo ren FrP propaganda og ansvarsfraskrivelse. Er du FrP politiker?

Du kan selvfølgelig ty til ad hominen og påstå at jeg ikke har forståelse for hvordan demokrati og parlamentarisme fungerer, men ansvaret ligger uansett hos FrP og deres politikere - det er ingen menneskerett å sitte i regjering, og istedenfor å skylde på alle andre og stemme for noe de i etterkant påstår at de er uenig i, kan de heller sitte utenfor regjering og stemme prinsipielt for sine kjernesaker i Stortinget.

Hva jeg skrev er at det var bred enighet om at kablene skulle bygges - samt imøtegå din personlige ansvarliggjøring av energiminsteren som tilfeldigvis var på vakt og som måtte gjennomføre det stortinget ønsket.

Spørsmålet er hva de skal gjøre nå for å bøte på skadene. Virker som om mange bare vil fordele skyld i stedet for å rette opp i feil som er begått.

Her har du litt mer info om saken:

– Jeg prøver ikke å fraskrive meg ansvar, sier Borten Moe.

Han var statsråd og ga klarsignal til å bygge strømkabler til Tyskland og England for ti år siden.

Alle partiene som satt på Stortinget den gang mente at kablene burde bygges. Avgjørende var regnestykkene til Statnett og Sintef, som viste at strømprisen i snitt ville øke med 3–4 øre.
https://www.nrk.no/norge/borten-moe-svarer-pa-kabelkritikken___-prover-ikke-a-fraskrive-meg-ansvar-1.16075684

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Man kan være uenig eller enig i budskapet til demonstrantene, men denne retten til å demonstrere lovlig har vi faktisk her i Norge, og det er en viktig grunnstein i demokratiet vårt. Etter min mening en svært viktig norsk verdi. At du vil rokke ved dette, trolig bare fordi du er uenig med demonstrantenes sak, det skremmer meg litt. Fordi jeg vet det finnes ganske mange som tenker som deg her i landet, og som vil innskrenke friheten og ytringsfriheten vår.

Disse kan selvfølgelig demonstrere så mye de vil, men når det går over den akesptable grensen for hva som er rett flere ganger, så forstår jeg at folk reagerer. Dette gjelder ikke bare Palenestina-gjengen, men også andre, slik som vindmøllemotstandre 

https://www.vg.no/nyheter/i/0VXARE/barna-fikk-julekort-faren-deres-er-ikke-et-godt-menneske

• Liker 6
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (17 minutter siden):

Disse kan selvfølgelig demonstrere så mye de vil, men når det går over den akesptable grensen for hva som er rett flere ganger, så forstår jeg at folk reagerer. Dette gjelder ikke bare Palenestina-gjengen, men også andre, slik som vindmøllemotstandre 

https://www.vg.no/nyheter/i/0VXARE/barna-fikk-julekort-faren-deres-er-ikke-et-godt-menneske

Helt enig.

Jeg vil bare legge til at jeg som glødende og overbevist vindturbinmotstander tar fullstendig avstand fra slik dysfunksjonell og anti-sosial oppførsel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (59 minutter siden):

@WiiBoy er ikke enig i dette. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, flamethower1234 said:

@WiiBoy er ikke enig i dette. 

Hva gir det deg å bruke timesvis på et diskusjonsforum kun for å spre usannheter og vås? Har ikke tiden din noen verdi? 

Mange mener at innvandring er et stort samfunnsproblem. Andre trekker frem ulikheter som det store problemet.

Mitt syn er at du og dine likemenn, som ikke evner å skille fakta fra fiksjon, som sitter å forkludrer viktige debatter med vås. Dere stopper fremdriften i samfunnet ved å drukne debatter og løsninger. Dere er samfunnsproblem nummer en.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (28 minutter siden):

Hva gir det deg å bruke timesvis på et diskusjonsforum kun for å spre usannheter og vås? Har ikke tiden din noen verdi? 

Mange mener at innvandring er et stort samfunnsproblem. Andre trekker frem ulikheter som det store problemet.

Mitt syn er at du og dine likemenn, som ikke evner å skille fakta fra fiksjon, som sitter å forkludrer viktige debatter med vås. Dere stopper fremdriften i samfunnet ved å drukne debatter og løsninger. Dere er samfunnsproblem nummer en.

Timesvis? Jobber og nyter oppholdet i Miami samtidig som vi har en fin diskusjon:) Helt fantastisk! 

Endret av flamethower1234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (32 minutter siden):

Hvilke usannheter har han spredt? Han har kommet med eksempler for å få deg til å forstå.  Vi er drittlei daglige demonstrasjoner. Må være grenser. Jeg tror neppe du gir så blanke som du gjør. Bare tøff bak tastaturet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (3 timer siden):

Enig med deg !

Pipa hadde nok hatt en annen lyd hvis det stod "stem FRP " på de lappene 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar

Cry me a river @WiiBoy Vi ser store deler av Europa er ødelagt av masseinnvandring. Er du for masseinnvandring? Vi ser f.eks. at vold og ran utføres av folk med innvandrerbakgrunn. Rettere sagt Islam og land i Midtøsten. Nok en hendelse som skjedde i dag. Disse gutta f.eks. er ikke etniske norske. https://www.vg.no/nyheter/i/wg02o4/angrep-konduktoer-i-fredrikstad-han-skrek-og-kjeftet Og nei jeg snakker ikke om hendelsen på Oslo City.

Endret av Resort
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...