FrihetensRegn Skrevet søndag kl 23:32 Del Skrevet søndag kl 23:32 Frode789 skrev (På 21.12.2024 den 20.15): Folk er lei elendig innvandringspolitikk, og FRP er de eneste som tør å nærme seg en realistisk samtale om temaet. Så er det nok mange som ikke er enige med FRP om alt (men som likevel sier i meningsmåling at de kommer til å stemme FRP), og det er fordi om huset ditt holder på å ta fyr prioriterer du ikke å støvsuge kjøkkenet.. Så viktig er denne saken nå for Europa, så dette er avgjørende tid framover. Da tror jeg nok du blir skuffet når FrP kommer til makten og bare gjør det FN, EU og andre internasjonale organisasjoner forteller dem at Norge skal gjøre. Om du er for mer kontroll over grensene og mindre makt til globalismen, så er nok NorgesDemokratene et mer reelt alternativ. halnes1 skrev (På 21.12.2024 den 20.53): På grunn av deg skal jeg stemme på FRP Om du vil ha fortsatt høy innvandring, dyrere bensin, mere bompenger dyrere strøm og høyere avgifter, så må du gjerne gjøre det. Det skjedde sist FrP satt i regjering, og det kommer til å skje igjen. Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet søndag kl 23:44 Del Skrevet søndag kl 23:44 (endret) On 9/30/2024 at 3:26 PM, WiiBoy said: Det er vanskelig for rasister å diskutere invading uten å bli stemplet som rasister, men for folk flest er det mer eller mindre uproblematisk. Om man blir stemplet som rasist handler jo i veldig stor grad til hvorfor man mener at innvandring bør begrenses til våre behov. Dersom begrunnelsen er at det vanner ut den hvite hudfargen, de har en rar kultur, de skal innføre sharia, ++ så er det naturlig å kalle en rasist for en rasist. Dersom begrunnelsen er at det tapper opprinnelseslandene for ressurspersoner, integreringssystemet er overbelastet så integreringen blir mislykket, mangel på bolig/arbeid/penger så er det ikke rasistisk. Ofte så merker man lett forskjell på de som ser problemer og ønsker å løse problemene slik at innvandring er mindre problematisk, og de som ser problemer og prøver å bruke problemene til å få stoppet all innvandring. Du har jo allerede etablert rammeverket for hvordan man definerer en rasist. I praksis blir man rasist så fort man ønsker å ta vare på sin egen kultur og etnisitet. Kun vis premisset er å hjelpe alle andre enn seg selv går det ann å diskustere innvandring med andre ord uten å bli rasist. Jeg synes det er vanskelig å støtte noe som på sikt vil få nordmenn til å bli en minoritet. Jeg synes ikke det er riktig at man skal være så tolerant til de grader at man risikerer å bli en minoritet. Ei heller at man skal ta imot så mange immigranter at integrering blir vanskelig. Eller så overbelasta at man har en situasjon hvor immigranter skal integrere immigranter. Eller vis man står ifare for å få svenske eller amerikanske tilstander. Vis man er rasistisk for at man ønsker å ta vare på sin egen kultur å etnisitet så vil det motsatte være en quisling. Jeg stemmer heller NorgesDemokratene istedenfor FRP. Et mikroparti og vil nok gå lenge før de får noe makt. Men hvis det er noe jeg har lært ved å følge med på nyheter fra USA, Sverige og England så vet jeg at mange vil skifte mening når de for opplever konsekvensene av åpne grenser og når det påvirker deres hverdag. Endret søndag kl 23:51 av Rosewell1983 6 Lenke til kommentar
Resort Skrevet mandag kl 00:19 Del Skrevet mandag kl 00:19 (endret) Vil vi ta vare på egen kultur som @WiiBoy ikke skjønner.. Fellesnevneren for integrerings problemer er blant annet Islam. Men her blir jeg blir også stemplet som rasist. Det kortet er brukt opp for lenge siden! Nok nå Endret mandag kl 00:19 av Resort 7 Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet mandag kl 00:38 Del Skrevet mandag kl 00:38 (endret) 43 minutes ago, Resort said: Vil vi ta vare på egen kultur som @WiiBoy ikke skjønner.. Fellesnevneren for integrerings problemer er blant annet Islam. Men her blir jeg blir også stemplet som rasist. Det kortet er brukt opp for lenge siden! Nok nå Når man har lave fødseltall og gir tommel opp for innvandring fra land med andre etnisiteter for å få økning i befolkningen i Norge så holder man i praksis på med å fjerne nordmannen. I et forsøk på å være tolerant og inkluderende gir man på en måte avkall på sin egen identitet og kultur. Det er ikke riktig at det skal bli forbudt å si "god jul" eller "julemarked" bare fordi man har fått en stor forandring i demografi. Link er riktignok til england, men er ikke riktig å håper det ikke skjer i Norge. Endret mandag kl 01:06 av Rosewell1983 3 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet mandag kl 06:04 Del Skrevet mandag kl 06:04 (endret) WiiBoy skrev (På 22.12.2024 den 0.13): Personalet har jo god tid til å rydde siden ingen vil drikke kaffe der i følge deg Det ser ut som de besøkende tar dette med største ro og blir sittende. Fullstendig udramatisk. Hvor stort økonomisk tap tror du dette påførte Starbucks da? 200kr, 1000kr? Starbucks og Oslo City har full rett til å kreve erstatning for økonomiske tap. Det er ikke noe myndighetene skal straffe folk for. Det er privatrett, ikke strafferett. ps. Nok en gang vil jeg påpeke ironien at du bruker begrepet "kafeen ser bombet ut", når budskapet de prøver å få ut er at Israel slipper ekte bomber på ekte kafeer. Hvor mye jeg tror de tapte? Det har jo ingen betydning.. Vi er drittlei daglige demonstrasjoner. Vi vil kunne ta med våre kjære i byen uten og treffe på en demonstrasjon. Demonstrer hvor du vil i gatene men ikke la det gå ut over bedrifter og næringslivet. Hva blir det neste? Kjøre sirkuset i dagligvarebutikker fordi de selger Starbucks? Endret mandag kl 06:19 av flamethower1234 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 06:43 Del Skrevet mandag kl 06:43 flamethower1234 skrev (37 minutter siden): Demonstrer hvor du vil i gatene men ikke la det gå ut over bedrifter og næringslivet Regner med du også er imot streikeretten i arbeidslivet. Det går jo ut over både vanlige folk, bedrifter og næringslivet... 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet mandag kl 06:45 Del Skrevet mandag kl 06:45 leticia skrev (1 minutt siden): Regner med du også er imot streikeretten i arbeidslivet. Det går jo ut over både vanlige folk, bedrifter og næringslivet... Ingen formening om det. 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet mandag kl 08:18 Del Skrevet mandag kl 08:18 2 hours ago, flamethower1234 said: Hvor mye jeg tror de tapte? Det har jo ingen betydning.. Det er DU som trekker frem "kostnads tap for bedriften" som noe problematisk her, men det var bare et halmstrå da siden det nå er irrelevant? On 12/21/2024 at 11:53 PM, flamethower1234 said: Det er et kostnads tap for bedriften. Ingen vil drikke kaffe i en kafe som ser bombet ut. Veldig sikker på at det var personalet på jobb som måtte rydde opp i dette rotet når de sikkert hadde viktigere ting å gjøre.. 2 hours ago, flamethower1234 said: Vi er drittlei daglige demonstrasjoner. Vi vil kunne ta med våre kjære i byen uten og treffe på en demonstrasjon. Så retten til å demonstrere/protestere skal kun gjelde dersom du og dine er i humør for det? 2 hours ago, flamethower1234 said: Demonstrer hvor du vil i gatene men ikke la det gå ut over bedrifter og næringslivet. Hva blir det neste? Kjøre sirkuset i dagligvarebutikker fordi de selger Starbucks? Du startet innlegget med at kostnadstap for bedriftene har ingen betydning. Nå er det viktig at det ikke rammer næringslivet. Bestem deg hva du mener. Men da er det helt ok at du og dine treffer på demonstrasjoner i gågater. Sitter du på en uteservering så kan du fint tåle dette, men er du inne på Oslo City så er dette et stort overtramp. Hvorfor er det greit at demonstrasjoner rammer butikker på Karl Johans gate, mens de i kjøpesenter skal være "fredet"? 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet mandag kl 08:27 Del Skrevet mandag kl 08:27 (endret) WiiBoy skrev (9 minutter siden): Det er DU som trekker frem "kostnads tap for bedriften" som noe problematisk her, men det var bare et halmstrå da siden det nå er irrelevant? Så retten til å demonstrere/protestere skal kun gjelde dersom du og dine er i humør for det? Du startet innlegget med at kostnadstap for bedriftene har ingen betydning. Nå er det viktig at det ikke rammer næringslivet. Bestem deg hva du mener. Men da er det helt ok at du og dine treffer på demonstrasjoner i gågater. Sitter du på en uteservering så kan du fint tåle dette, men er du inne på Oslo City så er dette et stort overtramp. Hvorfor er det greit at demonstrasjoner rammer butikker på Karl Johans gate, mens de i kjøpesenter skal være "fredet"? Demonstrer i gatene i Karl Johan, kjør på! Tenkte mer på at det blir feil å gjøre det i kjøpesentre. Endret mandag kl 08:28 av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
Resort Skrevet mandag kl 09:07 Del Skrevet mandag kl 09:07 (endret) Foreslår at vi starter å demonstrere foran eiendommen til @WiiBoy hver eneste dag. Vi kan også punktere hulene til fyren så lenge vi sier i fra. Da går det jo greit! I tillegg så knuser vi et par ruter. Vi lover å si i fra så ingen mennesker tar skade av dette i huset. Er jo bare å bytte hjul og ringe glassmesteren. Pytt pytt! Ser ut som han gir blanke uansett.. Endret mandag kl 09:08 av Resort 5 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet mandag kl 09:21 Del Skrevet mandag kl 09:21 HasuUser skrev (2 minutter siden): Frp 28.2% Helt fantastisk! Skål 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet mandag kl 09:33 Del Skrevet mandag kl 09:33 Resort skrev (20 minutter siden): Foreslår at vi starter å demonstrere foran eiendommen til @WiiBoy hver eneste dag. Vi kan også punktere hulene til fyren så lenge vi sier i fra. Da går det jo greit! I tillegg så knuser vi et par ruter. Vi lover å si i fra så ingen mennesker tar skade av dette i huset. Er jo bare å bytte hjul og ringe glassmesteren. Pytt pytt! Ser ut som han gir blanke uansett.. Å knuse ruter og punktere hjul er ulovlig. Ellers er Norge et fritt land der vi har lov til å demonstrere, slik som @WiiBoy poengterer. Selv om man er uenig i hva det demonstreres for. At du kritiserer denne retten og viktige norske verdien er intet annet enn udemokratisk og autoritært, ikke minst er det uhyre ironisk når du på samme side argumenterer for å «ta vare på egen kultur». 1 2 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet mandag kl 09:34 Del Skrevet mandag kl 09:34 21 minutes ago, Resort said: Foreslår at vi starter å demonstrere foran eiendommen til @WiiBoy hver eneste dag. Vi kan også punktere hulene til fyren så lenge vi sier i fra. Da går det jo greit! I tillegg så knuser vi et par ruter. Vi lover å si i fra så ingen mennesker tar skade av dette i huset. Er jo bare å bytte hjul og ringe glassmesteren. Pytt pytt! Ser ut som han gir blanke uansett.. Uansett hvor ofte man må påpeke at demonstrasjoner må være ikke voldelige, ikke truende, ikke ødeleggende,++ så synker det ikke inn. Du er jo fullstendig resistent mot fakta. On 12/21/2024 at 11:47 PM, WiiBoy said: ...Dette var ikke voldelig, ikke truende, ikke ødeleggende,++ ... 11 hours ago, WiiBoy said: ...De gjorde ikke hærverk, ikke noe vold, ikke noe trusler, de rettet seg etter politiet, ++ 3 Lenke til kommentar
Resort Skrevet mandag kl 09:35 Del Skrevet mandag kl 09:35 Snikpellik skrev (1 minutt siden): Å knuse ruter og punktere hjul er ulovlig. Ellers er Norge et fritt land der vi har lov til å demonstrere, slik som @WiiBoy poengterer. Selv om man er uenig i hva det demonstreres for. At du kritiserer denne retten og viktige norske verdien er intet annet enn udemokratisk og autoritært, ikke minst er det uhyre ironisk når du på samme side argumenterer for å «ta vare på egen kultur». Var bare et eksempel. Selvfølgelig skal vi ikke gjøre det! Da blir det dyrt for han. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet mandag kl 09:42 Del Skrevet mandag kl 09:42 5 minutes ago, Resort said: Var bare et eksempel. Selvfølgelig skal vi ikke gjøre det! Da blir det dyrt for han. Hva var det et eksempel på? Det er jo ikke relevant for det som diskuteres overhode. 3 Lenke til kommentar
Resort Skrevet mandag kl 09:48 Del Skrevet mandag kl 09:48 WiiBoy skrev (3 minutter siden): Hva var det et eksempel på? Det er jo ikke relevant for det som diskuteres overhode. At du ikke bryr deg om noen dumper to tonn med blankt ark forran huset ditt hver dag. Tro meg. Jeg tror nok du kommer til å bry deg. Du har vel bedre ting å gjøre enn å rydde opp i alt rotet? Håper jeg. Et eksempel siden du tar alt så bokstavelig. Skal ikke dumpe to tonn med ark forran døra di. 4 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet mandag kl 09:58 Del Skrevet mandag kl 09:58 Just now, Resort said: At du ikke bryr deg om noen dumper to tonn med blankt ark forran huset ditt hver dag. Tro meg. Jeg tror nok du kommer til å bry deg. Du har vel bedre ting å gjøre enn å rydde opp i alt rotet? Håper jeg. Et eksempel siden du tar alt så bokstavelig. Skal ikke dumpe to tonn med ark forran døra di. Problemet er ikke at jeg "tar alt så bokstavelig". Problemet er at du må finne på ting for å ha noe som kan ligne på argumenter. Vi har rett til å demonstrere i Norge. Vi har ikke rett til å trakassere. Dersom dette var noe de gjorde svært ofte mot samme bedrift/folk, så er det noe helt annet. Det er ikke tilfelle. Det er bare noe du finner på av mangel på argumenter. 2 tonn med papir er noe du vet utmerket godt at ikke stemmer, ettersom det antageligvis er snakk om 5kg. 2 tonn er noe som du må bruke i et desperat forsøk på å skape et argument. Oppryddingen vet du ikke om ble gjort/tilbudt å bli gjort av demonstrantene eller om de nektet. Dette er også noe du bare finner på av mangel på annet. 3 1 Lenke til kommentar
Resort Skrevet mandag kl 10:03 Del Skrevet mandag kl 10:03 WiiBoy skrev (2 minutter siden): Problemet er ikke at jeg "tar alt så bokstavelig". Problemet er at du må finne på ting for å ha noe som kan ligne på argumenter. Vi har rett til å demonstrere i Norge. Vi har ikke rett til å trakassere. Dersom dette var noe de gjorde svært ofte mot samme bedrift/folk, så er det noe helt annet. Det er ikke tilfelle. Det er bare noe du finner på av mangel på argumenter. 2 tonn med papir er noe du vet utmerket godt at ikke stemmer, ettersom det antageligvis er snakk om 5kg. 2 tonn er noe som du må bruke i et desperat forsøk på å skape et argument. Oppryddingen vet du ikke om ble gjort/tilbudt å bli gjort av demonstrantene eller om de nektet. Dette er også noe du bare finner på av mangel på annet. To tonn eller 1 kg.. Same shit.. Tømme søppel over folk i et kjøpesenter? 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet mandag kl 10:08 Del Skrevet mandag kl 10:08 1 minute ago, Resort said: To tonn eller 1 kg.. Same shit.. Tømme søppel over folk i et kjøpesenter? 2000kg og 1kg er ikke det samme, noe du vet. Flyers med informasjon og søppel er ikke det samme, noe du vet. Kan du ikke holde deg til fakta og diskutere som en "voksen"? Verden går ikke fremover dersom noen bare skriker ut usannheter og vrøvl side opp og side ned i alle debatter. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå