stamkunde Skrevet i går, 15:04 Del Skrevet i går, 15:04 Når personer som er milliardærer flytter ut av Norge, da er det noe riv ruskende feil med hele politikken og systemet. Det skal ikke være sånn. Stem Frp. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet i går, 17:00 Del Skrevet i går, 17:00 stamkunde skrev (1 time siden): Når personer som er milliardærer flytter ut av Norge, da er det noe riv ruskende feil med hele politikken og systemet. Det skal ikke være sånn. Stem Frp. Hvilke tiltak skal FRP innføre for at dette ikke skal skje? 1 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet i går, 17:10 Del Skrevet i går, 17:10 Stem heller på et parti som prøver å ivareta dine rettigheter som arbeider.... https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2024/11/13/arbeidsfolk-foren-dere/ 1 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet i går, 17:52 Del Skrevet i går, 17:52 40 minutes ago, AtterEnBruker said: Stem heller på et parti som prøver å ivareta dine rettigheter som arbeider.... https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2024/11/13/arbeidsfolk-foren-dere/ Har du en oppsummering for oss som ikke abonnerer på dagsavisen? 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet i går, 18:24 Del Skrevet i går, 18:24 leticia skrev (1 time siden): Hvilke tiltak skal FRP innføre for at dette ikke skal skje? Frp ønsker frihet, og uansett når milliardærer ikke har plass å være i Norge, da er det jo noe rart. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 5 hours ago, GP950mAh said: "Finansdepartementet understreker at selv om disse personene ikke ville bidratt med skatt personlig, vil for eksempel eiere av næringsvirksomhet bidra med skatter gjennom selskapsskatt. Denne problemstillingen løftes også frem av BI-professor Ole Gjems-Onstad i et innlegg på høyskolens nettsider." Selskapsskatten er det selskapet som betaler. Jeg vet at høyresiden desperat mener at det er godt nok, men det er bare et billig forsøk på å dra seg unna. Et relativt likt samfunn med like regler for Jørgen hattemaker og Kong Solomo er grunnlaget for det gode samfunnet Norge tross alt er. Ved å stikke av fra skatten sin driter disse snylterne på de norske verdiene og Norge. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) 2 hours ago, stamkunde said: Frp ønsker frihet, og uansett når milliardærer ikke har plass å være i Norge, da er det jo noe rart. Feil. Frp ønsker frihet for seg og sine og driter i alle andre. Egoismen personifisert og med en politikk som er svært skadelig for det norske samfunnet. Endret 22 timer siden av rabler 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden stamkunde skrev (2 minutter siden): Frp ønsker frihet, og uansett når milliardærer ikke har plass å være i Norge, da er det jo noe rart. Frihet for hvem? Selv om de kaller seg for et liberalistisk parti så er de i høyeste grad et konservativt parti. Jeg syns noe av politikken deres er kvinnefiendtlig, (og kanskje derfor FRP ikke har så mange kvinnelige representanter i kommunestyrer og på Stortinget. ) Konservativismen som råder i partiet passer ikke sammen med frihet syns jeg. Men jeg skal ikke gå inn i en kjønnsdebatt her nå. At noen milliardærer velger å flytte til Sveits (eller andre land) forstår jeg veldig godt. Kan man tjene veldig mye mer penger av å gjøre en flytting, pga at man slipper formuesskatt, å (etterhvert) slipper å betale skatt av utbytte, eller generelt at skattesatsene er lavere så følger jeg den tankegangen. Men, det kan selvsagt også være andre årsaker til at folk flytter. For egen del, hadde jeg hatt så mye penger så hadde jeg flyttet ut av Norge straks. Vi har et veldig kaldt klima her i nord som ikke alle er like begeistret for. Når det gjelder flytting så er det også mange uføre og pensjonister som velger å flytte ut. Det uføre, pensjonister og milliardærer har til felles, er at de ikke nødvendigvis må være til stede i Norge for å kunne forvalte inntekten / formuen sin. Hadde du når du skal beskrive FRP sin politikk nevnt formuesskatt så kunne vi hatt en diskusjon som gikk framover. Og det kan vi kanskje fremdeles ha hvis du endrer fokus fra frihet til økonomispørsmål. (Jeg er selv for fjerning / redusering av formuesskatt selv om jeg ikke stemmer FRP). Men å komme med begrunnelsen FRP ønsker frihet, sier meg at du som så veldig mange andre velgere har liten kunnskap om FRP sin politikk, eller om politikk generelt, og bare "biter på" pga deres populistiske måte å legge frem saker på, for akkurat på det punktet er FRP veldig flinke. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) rabler skrev (27 minutter siden): Selskapsskatten er det selskapet som betaler. Jeg vet at høyresiden desperat mener at det er godt nok, men det er bare et billig forsøk på å dra seg unna. Et relativt likt samfunn med like regler for Jørgen hattemaker og Kong Solomo er grunnlaget for det gode samfunnet Norge tross alt er. Ved å stikke av fra skatten sin driter disse snylterne på de norske verdiene og Norge. Sitat "Finansdepartementet understreker at selv om disse personene ikke ville bidratt med skatt personlig, vil for eksempel eiere av næringsvirksomhet bidra med skatter gjennom selskapsskatt. Denne problemstillingen løftes også frem av BI-professor Ole Gjems-Onstad i et innlegg på høyskolens nettsider." Publisert 26. august 2019. 5 år senere: https://e24.no/norsk-oekonomi/i/5EW3lE/null-rike-nullskattytere Endret 23 timer siden av Jarmo 2 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden rabler skrev (29 minutter siden): Feil. Frp ønsker frihet for seg og sine og drier i alle andre. Egoismen personifisert og med en politikk som er svært skadelig for det norske samfunnet. Enig med deg i at egoisme er et mer beskrivende ord enn frihet. 4 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden rabler skrev (33 minutter siden): Selskapsskatten er det selskapet som betaler. Jeg vet at høyresiden desperat mener at det er godt nok, men det er bare et billig forsøk på å dra seg unna. Et relativt likt samfunn med like regler for Jørgen hattemaker og Kong Solomo er grunnlaget for det gode samfunnet Norge tross alt er. Ved å stikke av fra skatten sin driter disse snylterne på de norske verdiene og Norge. Saken er den at de bidrar langt mer enn det du og jeg gjør til fellesskapet, også indirekte gjennom selskapene de driver som holder Norge igang, skaper hundretusenvis av arbeidsplasser og gjør det mulig å opprettholde velferdsstaten. 1 1 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) rabler skrev (44 minutter siden): Selskapsskatten er det selskapet som betaler. Jeg vet at høyresiden desperat mener at det er godt nok, men det er bare et billig forsøk på å dra seg unna 16 dager sykelønn for ansatte, arbeidsgiveravgift, opplæring og kursing av ansatte, arbeidsmiljø, osv.osv.osv. MVA stort sett for alt de bruker i driften osv.osv. Endret 23 timer siden av Jarmo 4 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden leticia skrev (7 minutter siden): Enig med deg i at egoisme er et mer beskrivende ord enn frihet. Er ikke frihet og egoisme i denne sammenheng nøyaktig det samme? Alt etter om man syns friheten FrP forfekter er en god greie eller ei. Det farlige med FrP, sånn veldig satt på spissen er at de ønsker at alle skal få bestemme mer over sine egne penger (frihet). Det betyr jo med andre ord at staten skal bestemme mindre over folks penger og som kan føre til at velferdssamfunnet vi nå kjenner, begynner å vakle. Så kommer det litt interessante da... velferdssamfunnet vakler som bare det allerede, selvom vi har kjørt gammel-modellen lenge. Kanskje folk rett og slett har gått lei av at staten skal styre folks penger og hvor elendig ting har blitt, og at det er derfor vi ser en dreining mot FrP? 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) leticia skrev (27 minutter siden): Enig med deg i at egoisme er et mer beskrivende ord enn frihet. Okey, fjerner vi alle private eiet bedrifter i Norge, hva vil skje da? ps. har aldri fått noen godt svar fra venstre siden av politikk.. Endret 22 timer siden av Jarmo 7 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Jarmo skrev (27 minutter siden): Okey, fjerner vi alle private eiet bedrifter i Norge, hva vil skje da? ps. har aldri fått noen godt svar fra venstre siden av politikk.. Men i all verden da? Hvilken sammenheng har din kommentar her med min kommentar som sa at jeg var mer enig i at egoisme er et passende ord for FRP enn det frihet er? Hva som skjer hvis vi fjerner alle privateide bedrifter i Norge er at vi både mangler arbeidsplasser til folk og inntekt til å drifte velferdsstaten og den offentlige sektor. P.S., jeg tilhører ikke venstresiden politisk når det gjelder økonomiske spørsmål, så du får ikke et godt svar fra venstresiden av politikk nå heller. 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 53 minutes ago, GP950mAh said: Saken er den at de bidrar langt mer enn det du og jeg gjør til fellesskapet, også indirekte gjennom selskapene de driver som holder Norge igang, skaper hundretusenvis av arbeidsplasser og gjør det mulig å opprettholde velferdsstaten. Jeg har ventet på det. Dette er en vanlig kortslutning. "Vi må være så takknemlige for at disse snylterne gidder å stå opp om morgenen. De har skapt så mange arbeidsplasser." De har ikke skapt mange arbeidsplasser. Det er ikke slik arbeidsplasser skapes. Indirekte bidrag er ikke bidrag. Det er unnasluntring. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden leticia skrev (8 minutter siden): Men i all verden da? Hvilken sammenheng har din kommentar her med min kommentar som sa at jeg var mer enig i at egoisme er et passende ord for FRP enn det frihet er? Hva som skjer hvis vi fjerner alle privateide bedrifter i Norge er at vi både mangler arbeidsplasser til folk og inntekt til å drifte velferdsstaten og den offentlige sektor. P.S., jeg tilhører ikke venstresiden politisk når det gjelder økonomiske spørsmål, så du får ikke et godt svar fra venstresiden av politikk nå heller. Ville bare høre din mening Sitat så du får ikke et godt svar fra venstresiden av politikk nå heller. 1 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden rabler skrev (1 minutt siden): Jeg har ventet på det. Dette er en vanlig kortslutning. "Vi må være så takknemlige for at disse snylterne gidder å stå opp om morgenen. De har skapt så mange arbeidsplasser." De har ikke skapt mange arbeidsplasser. Det er ikke slik arbeidsplasser skapes. Indirekte bidrag er ikke bidrag. Det er unnasluntring. Det gir staten inntekter, enten det er direkte eller indirekte. De betaler sin del og vel så det, men folk flest er netto utgifter for felesskapet. Staten trenger ikke større inntekter, de trenger å lære økonomisk styring og tørre å kutte i velferdsgodene som er alt for generøse og i byråkratiet og offentlig sektor hvor de sløses enormt med skattebetalernes penger. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden rabler skrev (3 minutter siden): De har ikke skapt mange arbeidsplasser. Det er ikke slik arbeidsplasser skapes. Så det er bare Staten som skaper de? 2 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) 47 minutes ago, Jarmo said: Okey, fjerner vi alle private eiet bedrifter i Norge, hva vil skje da? ps. har aldri fått noen godt svar fra venstre siden av politikk.. Jeg har et bedre forslag. Hva om vi fjernet alle idiotiene i Norge? Da ville vi fått det fint da, eller…? Endret 22 timer siden av rabler 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå