Campervan86 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Jeg har forstått at alle biler har feilkoder, ihvertfall at dette er mer vanlig enn uvanlig. Og jo eldre bilen er, dess flere feilkoder vil den ha. Når man leverer bil på verksted for reparasjon, er det slik at de sletter feilkodene når jobben er gjort eller må man be om dette eksplisitt? Kan alle mekanikere slette feilkoder, altså har de utstyr til det? Jeg har nylig tatt en NAF test på en eldre bil jeg kjøpte for to år siden, rapporten jeg fikk er litt voldsom hva gjelder feilkoder. Det var mange. Men jeg har aldri før visst om disse kodene eller fått anmerkninger på service/EU kontroll på tingene som det er feilkode på. Så stusset bare litt og antar at mye av dette er historiske koder som bare aldri har blitt tatt bort. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Feilkoder som ikke gir varsel i dashboardet gir ikke noe feil på EU-kontroll. Hvorvidt en kode er verdt å bry seg med kommer an på hva den sier. Hvis det er sånne typiske canbus-kommunikasjonsfeil som alle tyske biler akkumulerer opp i jevnt frekvens, så overser man dem til det evt oppstår et faktisk problem. 1 Lenke til kommentar
Campervan86 Skrevet 30. september Forfatter Del Skrevet 30. september Takk for svar. Er noen slike Can-bus koder ja. Men også en del andre. Er feks en hvor det står "14859 Frontrudevisker - parkeringskontakt". Når jeg kjøpte bilen så var vindusviskemotoren død pga noe som hadde kortslutta, ledning var svidd av inni der. FIkk dette fikset på verksted, kan vel hende at denne koden stammer fra dette. Er også en som går på batterispenning DTC50C000 spenning for lav. Jeg hadde dødt batteri for to år siden som jeg fikk erstattet.. kan vel stamme fra dette.. + en hel haug med andre som må være fra lenger tilbake i tid før jeg eide bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå