Femtekolonne Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Lykke til med det. Hadde det vært sånn det funket så hadde det vært flere lykkelige bileiere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Flere må sette seg inn i hva en garanti faktisk er og hva som dekkes av den. Jeg tipper det står noe slikt: "Garantien gjelder mot gjennomrusting fra innsiden pga fabrikasjonsfeil, og gjelder opptil 12 år. Forutsetning er at alle servicer er fulgt hos merkeforhandler" 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden 54 minutes ago, Palladio said: Ja vel, også? Og så hva? Du er velkommen til å komme med noe informasjon til denne debatten. 39 minutes ago, Palladio said: Det er helt uten betydning. Poenget er at de skal ha gjort det som er nødvendig og du har betalt dem for å gjøre det og derfor vil rustgarantigen være gjeldende. Nei. De skal gjøre det som står i serviceheftet. Noe mer er god service, og det får du ikke hos VAG eller Birger&Haug ihvertfall. Det er mer som kreves for å holde bilen i god stand, dessverre. Rustgarantien er gjeldende om du oppfyller vilkårene i rustgarantien. Verken mer eller mindre enn det. Det kan godt hende service er nevnt der. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Femtekolonne skrev (14 minutter siden): Hadde det vært sånn det funket Det er sånn det funker. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 1 time siden Rapporter Del Skrevet 1 time siden Axefjord skrev (7 minutter siden): Nei. De skal gjøre det som står i serviceheftet. Nettopp. Altså gjøre det som er nødvendig. Lenke til kommentar
minim Skrevet 50 minutter siden Rapporter Del Skrevet 50 minutter siden kremt skrev (44 minutter siden): Flere må sette seg inn i hva en garanti faktisk er og hva som dekkes av den. Jeg tipper det står noe slikt: "Garantien gjelder mot gjennomrusting fra innsiden pga fabrikasjonsfeil, og gjelder opptil 12 år. Forutsetning er at alle servicer er fulgt hos merkeforhandler" Dette.. Ang skadene så er verdien på bilen så lav at jeg tipper det lønner seg og selge den som den er med bilder av skadene og heller kjøpe tilsvarende uten rust (om det i det hele tatt eksisterer) enn å koste på 15-20% av bilens verdi i en midlertidig rep som vil komme tilbake igjen. Lakk verkstedet vil garantert ta forbehold om dette. Alternativt hadde jeg sett litt på YouTube, kjøpt inn litt utstyr å "flikke" dette selv. Du får det ikke 100%, men du får bremset det en del og den vil vare mye lenger. Jeg lakker litt på hobbybasis og det tar mye tid å demontere, sandblåse, slipe osv selv på småskader så dette vil koste penger om du skal sette bort jobben. Selve lakken er nok ikke veldig dyr, men sånne ting tar tid og de fleste lakk verksteder vil nok ikke slippe fra seg en slik jobb uten å blende base mot tilstøtende paneler og klarlakke hele panelet som gjør at det går litt lakk også. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 40 minutter siden Rapporter Del Skrevet 40 minutter siden Hvis du ikke kommer noen vei med forhandler, så burde du flikke på skadene selv i stedet for å selge bilen. Fjern lakk og overflaterust et godt stykke rundt den synlige rustflekken og gå løs med stålbørste. Deretter bruker du følgende rustfjerner: https://www.hagmans.se/no/rustbeskyttelse/carosol/e/11200/rustfjerner/ Etterpå primer du med denne: https://www.hagmans.se/no/rustbeskyttelse/carosol/e/11201/rustomvandler/ Bruk rikelig av begge deler. Etterpå må du grunne og lakke. Det blir neppe så veldig pent, men du har i det minste bil i mange år fremover. Å selge en bil med rustskader vil ikke være lønnsomt. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 37 minutter siden Rapporter Del Skrevet 37 minutter siden 49 minutes ago, Palladio said: Nettopp. Altså gjøre det som er nødvendig. Det som er er nødvendig for å bevare bilen de første 5 årene kanskje. Som eksemplet mitt tidligere i tråden viser, så ønsker de gjerne at bilen ryker etter 10 år, siden man da må kjøpe ny... 3 minutes ago, Palladio said: Hvis du ikke kommer noen vei med forhandler, så burde du flikke på skadene selv i stedet for å selge bilen. Fjern lakk og overflaterust et godt stykke rundt den synlige rustflekken og gå løs med stålbørste. Deretter bruker du følgende rustfjerner: https://www.hagmans.se/no/rustbeskyttelse/carosol/e/11200/rustfjerner/ Etterpå primer du med denne: https://www.hagmans.se/no/rustbeskyttelse/carosol/e/11201/rustomvandler/ Bruk rikelig av begge deler. Etterpå må du grunne og lakke. Det blir neppe så veldig pent, men du har i det minste bil i mange år fremover. Å selge en bil med rustskader vil ikke være lønnsomt. Enig med over! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 8 minutter siden Rapporter Del Skrevet 8 minutter siden Sveine1 skrev (På 29.9.2024 den 3:00 AM): Hei, sikkert et ganske kjent tema. Jeg har fått 4-5 rustskader på karosseriet mitt. Jeg fikk en pris på 35k kroner hos MPS bilskade og lurer på om jeg bør ta denne prisen, selvom jeg syns det kanskje var litt mye. De som er ekspert på rust på bil, ser noe av denne rusten ut som den er kommet fra innsiden? Om dette går på VW sin rustgaranti eller ikke? (En annen ting, er det noen her i Bergen eller Vestland som og jobber med overflate rust eller kunne anbefalt meg noen som tar overflate rust) Dette er typiske VW skader. De har latt estetikk, det vil si fine overgagner mellom karosseripanel, gå forran rustbeskyttelse. Dette skjer når det kommer sand inn i sprekken, og så gjør bilens bevegelser at denne sanden til slutt gnager hull på lakken, og rusten starter. Min 4 år gamle e-Golf var inne med samme problem på bakfanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå