Ludvig86 Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Hei! Er støtt og stadig og handler trevirke, da vi driver å pusser opp. Men dette med merking av lang last på tilhenger… Det jeg finner av info er: Sitat «Gods som stikker ut foran kjøretøyet eller mer enn 1,00 meter bak kjøretøyet, skal være merket ytterst med en anordning som har avvekslende rød og hvit farge…» Det jeg lurer på er hvor i alle dager man får tak i dette? Jeg finner ikke noen butikker som selger dette. Har selv brukt en refleksvest som jeg bare har surret på enden, men dette er vel ikke innenfor reglementet? Takk for innspill! // Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Ludvig86 skrev (22 minutter siden): Hei! Er støtt og stadig og handler trevirke, da vi driver å pusser opp. Men dette med merking av lang last på tilhenger… Det jeg finner av info er: Det jeg lurer på er hvor i alle dager man får tak i dette? Jeg finner ikke noen butikker som selger dette. Har selv brukt en refleksvest som jeg bare har surret på enden, men dette er vel ikke innenfor reglementet? Takk for innspill! // Byggmax har faktisk et greit sett for merking. Men sånn utenom det tviler jeg på noen vil bøtelegge deg om du har feil farge på merkingen. En gul refleksvest har jeg brukt og vært stoppet av SVV for tilhengerkontroll, og de har aldri sagt noe på merkingen. Lenke til kommentar
MK3 Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Det enkleste er å kjøpe rød/hvit plastrull. Den lokale byggevaren har det her og den stiftes fast. Sitter godt. https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/maskintilbehor-forbruk/teip-og-tetningslister/beskyttelsesteip/tesa-60760-varseltape-rodhvit-33-m-x-50-mm-2490139?channable=00a9f2736b750032343930313339af&VAT=1&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw0t63BhAUEiwA5xP54fGP8YlvVTjgrIDp4Yio1Xwm75XL3TJ7nX42pAtg-oLnFsbFqxIK7hoCbkQQAvD_BwE Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Ludvig86 skrev (54 minutter siden): Har selv brukt en refleksvest som jeg bare har surret på enden, men dette er vel ikke innenfor reglementet? Tro det eller ei. Men det er mer en godt nok for vegvesenet. Hendte jeg hadde for langt overheng i tiden jeg kjørte lastebil. Da knøyt jeg en refleksvest bakpå lasten. Fikk aldri problemer i kontroller. Dem er faktisk ikke så firkantet som man skulle tro. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Quote Ved tilfeldig transport kan merkingen skje på annen tydelig måte. Jeg er litt usikker på definisjonen av tilfeldig i denne forskriften men siden ingen plutselig får lang last på tilhengeren uten at de har ment det så antar jeg at vanlig transport foretatt av privatpersoner kan dekkes av dette. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) Hehe, med tilfeldig transport menes at dette ikke er noe som skjer ofte, men om du f.eks henter noe plank på byggforhandleren med stasjonsvognen en gang eller to, forventer de ikke at du har rød og hvit varselflagg tilgjengelig, men om du er et transportfirma eller noe, så skal du ha det. Det jeg har blitt forklart er at en plastpose fra coop eller noe gjør samme nytte for "tilfeldig transport". Endret 28. september av likferd Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Trelastforhandlere har gjerne noen røde og hvite trekanter av papir som du kan teipe fast bakpå. Tror ikke de koster noe. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Trelastforhandlere har gjerne noen røde og hvite trekanter av papir som du kan teipe fast bakpå. Tror ikke de koster noe. De har slike på den lokale XL bygg sjappa, her får man både tape og ett pappark med en rød varseltrekant på. Men ellers så har jeg brukt alt slags greier som merking, plastposer, gul plastrull fra Byggmax osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå