Gå til innhold

Er det toll og moms/mva på Secretlab Magnus pro bordene?


Ghoq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke toll på møbler. Men du må betale 25% MVA, for Secretlab er ikke VOEC-registrert. Men du får bordet uten moms fra Secretlab EU i Polen, så du betaler ihvertfall ikke "dobbel MVA". Og de sender til Norge.

De har tilbud nå på Secretlab Magnus Pro. I tillegg til denne prisen her kommer altså 25% MVA og frakt.

Secretlab Magnus Pro fra Secretlab.eu

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (2 timer siden):

Det er ikke toll på møbler. Men du må betale 25% MVA, for Secretlab er ikke VOEC-registrert. Men du får bordet uten moms fra Secretlab EU i Polen, så du betaler ihvertfall ikke "dobbel MVA". Og de sender til Norge.

Har du erfaring med denne nettbutikken eller bare gjetter du?

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (3 minutter siden):

Ja, greit. Bare at prisen de presenterer til norske kunder er den samme som de presenterer til eu-kunder. Prisen reduseres ikke tilsvarende "eu-mva" i checkout.

Det var i grunnen bare for moro skyld jeg slang ut et spørsmål i chatten om de sender til Norge. Til min store overraskelse fikk jeg straks svar, på en tidlig søndags morgen.

Det kan jo hende de gjør litt 'omvendt' av hva som er mest vanlig, og legger på MVA til de land som skal ha det i stedet for å trekke fra for dem som ikke skal ha. Jeg spurte ikke om andre land, naturlig nok. Jeg gjengir bare svaret jeg fikk fra en meget hjelpsom kundeservice-representant.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (8 minutter siden):

At de sender til Norge ser man i checkout, der står det dessuten "Inclusive of VAT, if applicable".

Det var derfor unødvendig å stille spørsmål om frakt til Norge i chatten. Det virker dessuten på meg som at du gjetter vedrørende mva.

Men i all verden, hva er det som plager deg ? Hvis du ser i frakt-faq'n, står det at de sender til alle land i EU. Så jeg valgte å spørre for sikkerhets skyld.

Mht. MVA, så behøver man ikke gjette...all privat-import ilegges moms nå om dagen. Fikk f.eks akkurat en t-skjorte fra GamersNexus, med både toll og MVA (klær er det toll på).

Hvorfor svarte du ikke selv, hvis du vet alt så mye bedre ?

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (1 minutt siden):

Mht. MVA, så behøver man ikke gjette...all privat-import ilegges moms nå om dagen.

🙄

Du har åpenbart ikke fått med deg at det finnes endel utenlandske nettbutikker som sender til Norge inkludert norsk mva og uten at det legges til mva enda engang når varene kommer til Norge.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (Akkurat nå):

🙄

Du har åpenbart ikke fått med deg at det finnes endel utenlandske nettbutikker som sender til Norge inkludert norsk mva og uten at det legges til mva enda engang når varene kommer til Norge.

Selvsagt er jeg klar over det....hvis du hadde lest mitt første svar, ser du at jeg skriver at Secretlab IKKE ER VOEC-REGISTRERT.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, SilverShaded said:

Selvsagt er jeg klar over det....hvis du hadde lest mitt første svar, ser du at jeg skriver at Secretlab IKKE ER VOEC-REGISTRERT.

VOEC er kun relevant på verdi opp til 3000,-. Bordet du linker til koster over det dobbelte av den beløpsgrensa...

Det er forøvrig uproblematisk at eit polsk firma fortoller ei vare inn i Noreg og betaler MVA på den. Speditører som DHL vil i praksis fikse det for kunder som ønsker det - totalt uavhengig av VOEC.

Endret av barfoo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
barfoo skrev (3 minutter siden):

VOEC er kun relevant på verdi opp til 3000,-. Bordet du linker til koster over det dobbelte av den beløpsgrensa...

Det er forøvrig uproblematisk at eit polsk firma fortoller ei vare inn i Noreg og betaler MVA på den. Speditører som DHL vil i praksis fikse det for kunder som ønsker det - totalt uavhengig av VOEC.

Som sagt : jeg spurte om dette, og svaret var at til Norge sender de uten MVA.

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (5 minutter siden):

Som sagt : jeg spurte om dette, og svaret var at til Norge sender de uten MVA.

Da blir prisen i Norge det samme som om det ble betalt "dobbel MVA" (pga prisen reduseres ikke i checkout).

VOEC registrering eller ikke er uinteressant når det gjelder varer over 3000 kroner. Da må det være full mva registrering eller ikke.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Etter en ny samtale med Secretlabs fikk jeg til svar at hvis du bestiller fra et ikke-EU land blir 23% MVA automatisk trukket fra.

"Orders placed in non-EU member states ( for example, Switzerland and Norway) and the United Kingdom are not charged any VAT as our EU website checkout is programmed to recognize non-EU regions - the prices indicated at checkout do not include any VAT."

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...