Gå til innhold

TVL, religiøs tv program


harme

Anbefalte innlegg

TVL forkynner at Jesus er Gud ????

Antikristene sier at Kristus var Gud inkarnet , benekter at Kristus virkelig kom til jorden som et fullkomment menneske i kjøtt og blod ( 1.Joh 4: 1-3)

2.Joh 7: For mange forførere er gått ut i verden , som ikke bekjenner at Jesus er Kristus , kommet i kjød , detter er forføreren og antikristen.

1.Joh 2: 22: Hvem er løgneren uten den som nekter at Jesus er Kristus. Dette er antikristen , den som nekter Faderen ( Jehova) og Sønnen ( Jesus )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion er det største bedraget mennesketheten noen sinne har blitt utsatt for og er laget for og av de som forfekter den for personlig vinning. Religion er den største årsaken til de aller fleste konflikter i verden og dreper hensynsløst uskyldige hver eneste dag.

Disse "gudene" de religiøse med stor overbevisning forkynner har aldri ført til annet enn elendighet, og burde forbys på samme måte måte som øvrige rusmidler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, trn100 said:

og er laget for og av de som forfekter den for personlig vinning

Jeg leser "drar med en kam" uten å lese det bokstavelig. Ja, flere misbruker og bruker ting til egen vinning! Men det gjelder ikke alle og alt!

Her er iallefall ikke relgiøse satt til å skaffe vinning av troa si.

"Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker og stadig krangel mellom mennesker som har mistet dømmekraften og er kommet bort fra sannheten; de mener gudsfrykten er en vei til vinning.

Ja, gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning. For tomhendte kom vi inn i verden og tomhendte må vi forlate den. Har vi mat og klær, skal vi nøye oss med det. Men de som vil bli rike, faller i fristelser og snarer og gripes av mange slags tåpelige og skadelige begjær som styrter mennesker ned i undergang og ødeleggelse. For kjærligheten til penger er roten til alt ondt. Drevet av den er mange ført vill, bort fra troen, og har påført seg selv mange lidelser. Men du, Guds menneske, kom deg bort fra dette og jag etter rettferdighet, gudsfrykt, tro, kjærlighet, utholdenhet og ydmykhet."

 

10 hours ago, trn100 said:

Disse "gudene" de religiøse med stor overbevisning forkynner har aldri ført til annet enn elendighet, og burde forbys på samme måte måte som øvrige rusmidler.

Flere vidtner om at de har forandret kurs og blitt et bedre menneske enn før de ble kjent med Jesus i skriftene. Jeg er iallefall en av dem. Så kanskje du burde revurdere slike veldige utsagn som drar alt og alle under en kam? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk også at både den første og den annen verdenskrig begynte i kristenheten og at kristenheten prester  ikke stanset disse krigene men tvert imot helliget dem.

Falske verdensrike religion ( babylon den store ) må betale dyrt for alle sine forbrytelser, sine vederstyggeligheter. Falske religion har fått sine religiøse hjorder til å beskjeftige seg med verdensslige ting, som er urene i Jehovas øyne. Falske religionen utuktige forbindelse med de politiske herskere i denne verden har ikke vært noen velsignelse for menneskene, men har latt dem make religionskriger, fattigdom, analfabetisme, dårlig moral.

Dette falske religionssystem vil ikke lenger være et lystig sted, slik tilfellet er idag. Vil ikke lenger gjenlyde av musikk og kirkeklokker, summe av travel virksomhet, arrangere kostbare, prangende brylluper eller frambringe mange barn for å trygge sin framtid. Under en dekke av religion har religiøse ledere vært materialistiske kjøpmenn, stormenn i verdslige, ikke religiøse kretser. De har undertrykt og bedratt sine religiøse kretser. De har undertrykt og bedratt sine religiøse hjorder og flådd fårene. De har representert et religiøst system som i virkeligheten praktisert demonisme, trolldom, magi og som har gjort folk sløve i religiøs henseende og villedet alle nasjoner i denne verden. Den falske religionssystem som er i opposisjon til den sanne Gud Jehova, fortjener å bli ødelagt.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 28.9.2024 den 1:07 AM):

Religion er det største bedraget mennesketheten noen sinne har blitt utsatt for og er laget for og av de som forfekter den for personlig vinning.

Her kommer du med to påstander du verken begrunner eller kommer med bevis for, og jeg vil påstå - og begrunne - at begge er feil, og dette sier jeg selv om jeg er en religionskritisk ateist!

"bedrag" betyr  "med vilje la (noen) få falske forestillinger" (NAOB). Det finnes helt sikkert en god del religiøse som er bevisste på at det de hevder ikke er sant, men det er da ganske tydelig at de fleste religiøse selv tror på det de forfekter. 

At religion er "laget for og av de som forfekter den for personlig vinning", stemmer nok i noen tilfeller, som Mormonere (som ble startet av en kjent svindler) og scientologi, men de fleste religioner har mest sannsynlig vokst fram fordi mennesker ville ha noe å tro på som ga dem håp og mening.

trn100 skrev (På 28.9.2024 den 1:07 AM):

Disse "gudene" de religiøse med stor overbevisning forkynner har aldri ført til annet enn elendighet,

Dette er enda en feilaktig påstand uten begrunnelse eller bevis. Selv om jeg stiller meg noe skeptisk til uttalelser som den fra @cuberen om at folk faktisk blir bedre mennesker av å tro, så er det da lett å finne eksempler på at mennesker har funnet håp og mening gjennom religion, og at dette har ført noe godt med seg for mange av disse, uavhengig av om det de tror på er sant eller ikke.

trn100 skrev (På 28.9.2024 den 1:07 AM):

og burde forbys på samme måte måte som øvrige rusmidler.

Jeg har vanskelig å se for meg at et samfunn med tankepoliti slik du foreslår, vil være et gode.

Det er mye å kritisere religion for, men jeg synes virkelig at du @trn100 havner i den samme fundamentalistiske grøfta som mange religiøse er i.

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (7 timer siden):

Det er mye å kritisere religion for, men jeg synes virkelig at du @trn100 havner i den samme fundamentalistiske grøfta som mange religiøse er i.

Vel, jeg er tilhenger av sannsynlighet, men enda mer for bevis! Hvis noen kan sannsynligjøre (uten å vise til Æsops Fabler) eller komme med noe som helst konkret omkring en gudommelighet som har tryllet frem verden skal jeg revurdere min holdning!

Det behøver ikke å bli så vanskelig en gang, bare send meg et fotografi av en flat jord med "domen" over og fortell meg i hvilken retning man finner "Sør" ?

Lenke til kommentar
cuberen skrev (På 28.9.2024 den 11:50 AM):

Flere vidtner om at de har forandret kurs og blitt et bedre menneske enn før de ble kjent med Jesus i skriftene. Jeg er iallefall en av dem. Så kanskje du burde revurdere slike veldige utsagn som drar alt og alle under en kam? 

Da antar jeg at du ikke frekventerer f.eks. MIFF som visstnok står for "Med Israel For Fred"? Jeg antar videre at du ikke kjenner til all den elendigheten som forkjempere av enhver religion har bidratt til og fremdeles bidrar til?

At enkeltmennesker kan få en slik opplevelse av religion kan jeg til nød forstå, uansett hvilken religion det er snakk om, men hvilken religion mener du er den beste og riktige, og hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor man kaller profetiske vers for religion. Religion er et ord som er svært lite brukt i Bibelen. Men jeg ser jo at handlingene som det fortelles om der kan være innrammet i hellig liturgi og handlinger som stort sett er en arv menneskelig tro er svært opptatt av. 

Er man opptatt av å vente på hva tidenes gang vil fortelle om hva som vil komme, stiller Habakkuk seg øyeblikkelig opp på muren i kap.2, for å få vite hvilket svar Herren vil gi ham for sin anklage han utroper i kap.1. (vold, urett, ulykke uten at noen frelser... uretten omringer rettferdigheten slik at den blir fordreid) Leser man videre i Kap.1 ser man hva som har vært og ser at det igjen vil måtte komme – slik det svares Habakkuk i kap.2.2-3: Herren svarte meg: Skriv synet tydelig på tavler
så det blir lett å lese! For synet venter på sin fastsatte tid, det vitner om enden, og det lyver ikke.
Om det drøyer, så bare vent! For komme skal det, det kommer ikke for sent!

Det tekstene vitner om er således ikke religiøse påstander, men om menneskenes adferd av natur og disses problem med å skille gode og dårlige handlinger fra hverandre. (En oppblåst og uærlig sjel i Hab.2.4, viser til Esek 14.14; Rom 1.17; mens den ærlige skal leve ved sin tro Gal. 3.11; Hebr. 10.38 )

Men som sagt, alt til sin tid, og man er ikke der riktig ennå – verken for religiøse eller for ateister, det er uten betydning hva noen av disse tror eller ikke tror på. For ingen kan forfekte tiden? Kan de vel?
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (34 minutter siden):

Det tekstene vitner om er således ikke religiøse påstander, men om menneskenes adferd av natur og disses problem med å skille gode og dårlige handlinger fra hverandre. (En oppblåst og uærlig sjel i Hab.2.4, viser til Esek 14.14; Rom 1.17; mens den ærlige skal leve ved sin tro Gal. 3.11; Hebr. 10.38 )

Godt poeng! Til og med jeg kan tro på en gudommelighet i alle gode mennesker fullstendig fritt for overordnede tryllekunstnere...

Jeg synes oppriktig synd på de som tror på denne galskapen!

"Esekiel 25
16. Derfor sier Herren, Israels Gud, så: Se, jeg rekker min hånd ut imot filistrene og utrydder kreterne* og utsletter det som er igjen ved havets strand. 17. Jeg vil ta stor hevn over dem og tukte dem i min vrede, og de skal kjenne at jeg er Herren, når jeg fullbyrder min hevn på dem."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 time siden):

Vel, jeg er tilhenger av sannsynlighet, men enda mer for bevis! Hvis noen kan sannsynligjøre (uten å vise til Æsops Fabler) eller komme med noe som helst konkret omkring en gudommelighet som har tryllet frem verden skal jeg revurdere min holdning!

Jeg er helt enig i at man bør tro på ting i den grad det finnes bevis for dem, og ikke mer, og at de forskjellige gudspåstandene helt mangler bevis som gir grunnlag for å tro, men det var da ikke dette du påsto i din forrige post.

I din forrige post siterte jeg flere påstander fra deg som du verken kom med begrunnelse eller bevis for. Det at religion ikke har bevis for sine påstander gjør ikke dine påstander uten bevis noe bedre.

trn100 skrev (1 time siden):

At enkeltmennesker kan få en slik opplevelse av religion kan jeg til nød forstå, uansett hvilken religion det er snakk om, men hvilken religion mener du er den beste og riktige, og hvorfor?

Jeg har ikke hørt om noen religioner jeg tror er riktige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden):

I din forrige post siterte jeg flere påstander fra deg som du verken kom med begrunnelse eller bevis for. Det at religion ikke har bevis for sine påstander gjør ikke dine påstander uten bevis noe bedre.

Jeg har ikke hørt om noen religioner jeg tror er riktige.

Du har helt rett, og jeg er ikke alltid like saklig dessverre. Det beklager jeg, men det skjer hver gang noen kommer med hva jeg anser som fullstendig meningsløs religiøs argumentasjon.

Og jeg svarte på det du skrev på måten jeg gjorde fordi jeg misfortod...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (1 time siden):

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor man kaller profetiske vers for religion.

Profetiske vers er ikke religion i seg selv, religion er troen på det overnaturlige, og de som tror at slike vers faktisk er profetiske (jeg gjør det ikke), knytter gjerne noe overnaturlig til det, derav religion.

Wall Dorf skrev (1 time siden):

3: Herren svarte meg: Skriv synet tydelig på tavler
så det blir lett å lese! For synet venter på sin fastsatte tid, det vitner om enden, og det lyver ikke.
Om det drøyer, så bare vent! For komme skal det, det kommer ikke for sent!

Det tekstene vitner om er således ikke religiøse påstander, men om menneskenes adferd av natur og disses problem med å skille gode og dårlige handlinger fra hverandre. (En oppblåst og uærlig sjel i Hab.2.4, viser til Esek 14.14; Rom 1.17; mens den ærlige skal leve ved sin tro Gal. 3.11; Hebr. 10.38 )

Men du forutsetter her at dette er sant. Du har tidligere vist at du ikke har noen metodikk for å skille fakta fra fantasi, og heller ikke er interessert i det. På den måten ender du opp med å tro på mye som det ikke er noen god grunn til å tro at er sant, og antageligvis er ren fantasi.

Wall Dorf skrev (1 time siden):

Men som sagt, alt til sin tid, og man er ikke der riktig ennå

Hvor er man ikke riktig ennå? At alt skjer til sin tid er ikke mer enn en tautologi.

Wall Dorf skrev (1 time siden):

det er uten betydning hva noen av disse tror eller ikke tror på. For ingen kan forfekte tiden? Kan de vel?

Sannheten er ikke avhengig av hva noen tror på nei, men hva i all verden mener med den siste setningen? Jeg forfekter da at tid eksisterer (forfekte betyr å hevde, eller forsvare noe). Mente du det motsatte (benekte), eller misforstår jeg helt?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (55 minutter siden):

Du har helt rett, og jeg er ikke alltid like saklig dessverre. Det beklager jeg, men det skjer hver gang noen kommer med hva jeg anser som fullstendig meningsløs religiøs argumentasjon.

Takk. En sånn beklagelse står det respekt av. Jeg blir mer aggressiv og mindre saklig enn jeg ønsker selv, mange ganger, så jeg kan kjenne meg igjen der. 😃

trn100 skrev (56 minutter siden):

Og jeg svarte på det du skrev på måten jeg gjorde fordi jeg misfortod...

Ja, det skjer dessverre mye oftere i skriftlig debatt, enn muntlig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå):

Takk. En sånn beklagelse står det respekt av. Jeg blir mer aggressiv og mindre saklig enn jeg ønsker selv, mange ganger, så jeg kan kjenne meg igjen der. 😃

Ja, det skjer dessverre mye oftere i skriftlig debatt, enn muntlig. 

Jeg kommer aldri til å forstå religion for religionens skyld og tror heller ikke på noen gud, men noen mennesker, religiøse eller ikke, er ganske nære... Hvis det skulle finnes en gud er det noe av det gode i hver av oss....

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (15 minutter siden):

Takk. En sånn beklagelse står det respekt av. Jeg blir mer aggressiv og mindre saklig enn jeg ønsker selv, mange ganger, så jeg kan kjenne meg igjen der. 😃

Ja, det skjer dessverre mye oftere i skriftlig debatt, enn muntlig. 

Fikk bare lyst til å dele denne 😉 Visst er det et paradox. Jeg tror ikke på religion, men håper alt er bra...

"You say I am loved when I can't feel a thing
You say I am strong when I think I am weak
You say I am held when I am falling short
When I don't belong, oh You say I am Yours
And I believe (I)
Oh, I believe (I)
What You say of me (I)
I believe.."
 

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, trn100 said:

Jeg antar videre at du ikke kjenner til all den elendigheten som forkjempere av enhver religion har bidratt til og fremdeles bidrar til?

Skrev alerede:

On 28.9.2024 at 11:50 AM, cuberen said:

Ja, flere misbruker og bruker ting til egen vinning! Men det gjelder ikke alle og alt!

Jeg har overhode ingen problem med å si at mye elendig, trist og fælt skjer innenfor folk som er religiøse og ja folk som er innenfor Kristendommen. Dette er åpenbart for meg, og jeg misliker det sterkt.. (Selvom sikkert noe vil for deg være elendighet, men ikke for meg, og vica versa, men det er ting vi som medmennesker vil kunne være enig er fælt, feks å manipulere folk for penger til egen vinning i Guds navn)  Poenget med mitt innlegg til deg var at jeg mente du var ubalansert. Det hjelper lite å generalisere med "alle og alt" med mindre det faktisk tyder på at det er noe i det. 

Jas 1:27  "Religion that is pure and undefiled before God the Father is this: to visit orphans and widows in their affliction, and to keep oneself unstained from the world." 
 

Lenke til kommentar
cuberen skrev (5 minutter siden):

Skrev alerede:

Jeg har overhode ingen problem med å si at mye elendig, trist og fælt skjer innenfor folk som er religiøse og ja folk som er innenfor Kristendommen. Dette er åpenbart for meg, og jeg misliker det sterkt.. (Selvom sikkert noe vil for deg være elendighet, men ikke for meg, og vica versa, men det er ting vi som medmennesker vil kunne være enig er fælt, feks å manipulere folk for penger til egen vinning i Guds navn)  Poenget med mitt innlegg til deg var at jeg mente du var ubalansert. Det hjelper lite å generalisere med "alle og alt" med mindre det faktisk tyder på at det er noe i det. 

Jas 1:27  "Religion that is pure and undefiled before God the Father is this: to visit orphans and widows in their affliction, and to keep oneself unstained from the world." 
 

Vel, for min del har jeg aldri hatt behov for en Gud for i alle fall forsøke å være et medmenneske. Jeg gjør antagelig en dårlig jobb, men allikevel en langt bedre jobb en mange med en gud de tilber.

1 Corinthians 13:4–7 "Love is patient and kind; love does not envy or boast; it is not arrogant or rude. It does not insist on its own way; it is not irritable or resentful; it does not rejoice at wrongdoing, but rejoices with the truth. Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things..."

Man trenger ingen Gud for å bry seg om andre, bare for å få belønning for det! 😉

Lenke til kommentar
1 hour ago, trn100 said:

Vel, for min del har jeg aldri hatt behov for en Gud for i alle fall forsøke å være et medmenneske. Jeg gjør antagelig en dårlig jobb, men allikevel en langt bedre jobb en mange med en gud de tilber.

1 Corinthians 13:4–7 "Love is patient and kind; love does not envy or boast; it is not arrogant or rude. It does not insist on its own way; it is not irritable or resentful; it does not rejoice at wrongdoing, but rejoices with the truth. Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things..."

Man trenger ingen Gud for å bry seg om andre, bare for å få belønning for det! 😉

Man trenger ikke aktivt ha noe tro på Gud for å gjøre godt mot andre nei. Men jeg mener ordene her feks kaller de som vil høre og tro det til en høyere standard og kan forandre noen mennesker mer dramatisk. 

"Men til dere som hører på meg, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør godt mot dem som hater dere, 28 velsign dem som forbanner dere, og be for dem som mishandler dere. 29 Slår noen deg på det ene kinnet, så by fram det andre også. Om noen tar fra deg kappen, så nekt ham heller ikke skjorten. 30 Gi til hver den som ber deg, og om noen tar fra deg det som er ditt, så krev det ikke tilbake.

31 Som dere vil at andre skal gjøre mot dere, slik skal dere gjøre mot dem. 32 At dere elsker dem som elsker dere, er det noe å takke dere for? Selv synderne elsker dem de selv blir elsket av. 33 Og om dere gjør godt mot dem som gjør godt mot dere, er det noe å takke dere for? Det gjør jo også synderne. 34 Og om dere låner ut til dem dere venter å få igjen av, er det noe å takke dere for? Også syndere låner til syndere for å få like mye igjen. 35 Nei! Elsk deres fiender, gjør godt og lån bort uten å vente noe igjen. Da skal lønnen deres bli stor, og dere skal være Den høyestes barn. For han er god mot de utakknemlige og onde.

36 Vær barmhjertige, slik deres Far er barmhjertig."

Det stemmer at det står om lønn (ikke penger) i det også, men for meg så er ikke belønningen det som er det hoved fokus, men at selve ordene og budskapet fra det jeg tror er Jesu ord transformerer innvendig til å ville gjøre ting (selv om det noen ganger kan være vanskelig og en kamp) som egentlig man absolutt ikke vil naturlig.

Jeg har feks vært borti det å føle vondt med urettferdig behandling, og kontra det ved å gi noe eller be for noen som man absolutt mener ikke fortjener det osv. Og det har flere ganger gitt meg en fred, glede og god følelse. Det er mye lettere å hate, ønske ondt, ta hevn osv.   

Takk for sitatet :) 

"Er din fiende sulten, så gi ham mat, er han tørst, så gi ham drikke. Gjør du det, samler du glødende kull på hans hode. La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode!"

Endret av cuberen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
cuberen skrev (4 minutter siden):

Det stemmer at det står om lønn (ikke penger) i det også, men for meg så er ikke belønningen det som er det hoved fokus, men at selve ordene og budskapet fra det jeg tror er Jesu ord transformerer innvendig til å ville gjøre ting (selv om det noen ganger kan være vanskelig og en kamp) som egentlig man absolutt ikke vil naturlig.

Det mange religioner egentlig forfekter er jo ikke lønn for å gjøre noe rett men straff for å gjøre noe feil, hvilket er like ille... 😉

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (16 timer siden):

Hvor er man ikke riktig ennå? At alt skjer til sin tid er ikke mer enn en tautologi.

I  Habakkuk i kap.2.2-3: Herren svarte meg: Skriv synet tydelig på tavler
så det blir lett å lese! For synet venter på sin fastsatte tid, det vitner om enden, og det lyver ikke.
Om det drøyer, så bare vent! For komme skal det, det kommer ikke for sent!

Capitan Fracassa skrev (16 timer siden):

Sannheten er ikke avhengig av hva noen tror på nei, men hva i all verden mener med den siste setningen? Jeg forfekter da at tid eksisterer (forfekte betyr å hevde, eller forsvare noe). Mente du det motsatte (benekte), eller misforstår jeg helt?

Her ble det nok feil ord ja, avfeie eller benekte er nok mer passende, skjønt vi har vel diskutert dette med tiden før om jeg ikke tar feil? Vi har nok en oppkonstruert kalendertid siden den ikke kan bevise at den er oppsatt etter et bekreftet hendelsesforløp. 

Bibelen ellers er skrevet på en slik måte at den ikke kan bevise noe, men man kan heller ikke avfeie det den forteller som nonsens, i og med at den forteller om en fortid så langt tilbake, og som vi heller ikke kan bevise eller skaffe oss kunnskap om. Denne tiden er det som i fremtid kalles endetid, og som det fortelles om i Hab.1.1&2.

Noen av profetiene ser da virkelig ut til å stemme med dagens hendelser om man sammenligner Gaza og Libanon med diverse tekster om hva som skjer med dem? Jer.47.5: Gaza er raket snau, Asjkalon er brakt til taushet. Du som er igjen i dalen, hvor lenge vil du rispe deg opp? 

Hab.1.17 tar for seg volden mot Libanon, så profetier er kanskje eventyr for noen, men for meg er det profetier som går i oppfyllelse. 

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...