Gå til innhold

Norge skal ta i mot 137 000 ikke -vestlige innvandrere de neste årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uregulert massemigrasjon uten å ta hensyn til produktivitet, sosiale utgifter, kriminalitet og kulturelle forskjeller har satt den norsk og svenske velferdsstaten under særdeles høyt press slik jeg ser det. Jeg tror at selv om vi skulle føre en strengere politikk på dette området i fremtiden så har vi allerede passert point of no return.

Jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor man har gitt bort statsborgerskap overhode, det fungerer jo som en magnet på alle verdens lykkejegere. Hadde man sluttet med å gi bort statsborgerskap så hadde det heller ikke kommet folk uten et reelt beskyttelsesbehov, det er en no brainer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (På 27.9.2024 den 8:59 PM):

Har de sjekket at de har kapasitet til å intergrere alle? Det er såpass store kulturforskjeller at kriminaliteten og arbeidsløsheten vil øke hvis man ikke har tilstrekkelige ressurser for å intergrere alle. At Norge skal frelse hele verden er en fin tanke men totalt urealistisk og fungerer ikke i praksis.

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (På 28.9.2024 den 6:25 PM):

Det gjør de selv også. En albaner på jobben, kom hit helt på begynnelsen av 80tallet, ble omtalt som asylsøker i en fellessamtale på jobben og det reagerte han sterkt på. "Hvis du kaller meg asylsøker en gang til så får du juling. Jeg driter i HR og jobb. Kaller du meg asylsøker en gang til så klasker jeg deg ned".  Det var helt stille i lokalet etterpå 

Dette er den type kultur vi ikke bør importere mer av til Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kallisen skrev (På 28.9.2024 den 9:03 PM):

Immigrasjon uten assimilasjon er invasjon. Det politikerne på stortinget driver med er reinspikket landsforræderi. En nasjon defineres av sitt språk, sine grenser og sin kultur! 

Om vi ikke får full innvandringsstopp i Norge snarest mulig, samt begynner å sette krav til de som allerede har kommet og starter utsendelse av alle som begår kriminalitet av alle slag så vil Norge snart opphøre å eksistere og samfunnskontrakten vil kun være dasspapir. 

Nei, immigrasjon uten assimilasjon er ikke invasjon. Kutt ut slik ekstremistisk retorikk. Det går fint an å kritisere størrelsen på innvandringen uten å ty til høyreekstrem retorikk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nasjonalister og høyrevridde folk lurer på hvorfor det kommer så mange ikke-vestlige mennesker på flukt til Norge. Ser hva for eks Israel driver med der nede i Libanon, de palestinske okkupperte områdene, Jemen, Syria og Irak. Er det rart det kommer så mange fra Midtøsten til Europa når vi ødelegger landene deres? Som vestlige land gjorde med Irak krigen under falske premisser og Libya. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (11 minutter siden):

Nasjonalister og høyrevridde folk lurer på hvorfor det kommer så mange ikke-vestlige mennesker på flukt til Norge. Ser hva for eks Israel driver med der nede i Libanon, de palestinske okkupperte områdene, Jemen, Syria og Irak. Er det rart det kommer så mange fra Midtøsten til Europa når vi ødelegger landene deres? Som vestlige land gjorde med Irak krigen under falske premisser og Libya. 

Dette. 

Man får det nesten ikke mer ironisk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (33 minutter siden):

Nasjonalister og høyrevridde folk lurer på hvorfor det kommer så mange ikke-vestlige mennesker på flukt til Norge. Ser hva for eks Israel driver med der nede i Libanon, de palestinske okkupperte områdene, Jemen, Syria og Irak. Er det rart det kommer så mange fra Midtøsten til Europa når vi ødelegger landene deres? Som vestlige land gjorde med Irak krigen under falske premisser og Libya. 

Så er altså logikken at det er Israel sin feil at det blir flykningkrise etter de endelig velger å forsvare seg mot Libanon som har bombet Israel konstant siden i fjor. Jeg tror faktisk det er ingen av "vi" som ønsker en krig. 

Jeg skal ikke si at vesten ikke har hatt noen påvirkning for at disse tingene skjer, men mange av disse flykningkrisene - blant annet Libia og Syria har startet med borgerkrig. 

Men jeg tror de fleste lurer på hvorfor vi tar imot så mange, ikke hvorfor de kommer. 
 

Endret av MrL
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hezbolla, HAMAS, IS, Al Qaida osv. er trangbodde og sårbare og mangler fritidstilbud (les: islamister). Den ytre venstresiden vil alltid ta de trangbodde og sårbare sitt parti i væpnet revolusjon mot etablissementet.

Da arbeiderklassen fikk sykelønn og tariff, var det ikke mer å gjøre. De ville ikke drepe.

Så ytre venstre fant seg den perfekte alliansepartneren i form av islamistiske terrororganisasjoner. Nå kan de ha væpnet revolusjon over hele verden, og det er etablissementet sin egen feil som ikke gir dem større bolig, mer penger og fritidstilbud.

Jødene er selve symbolet på etablissementet, de er priviligerte (les: hvite) og kan gjøre gråstein om til gull. Om de har klart å bygge et velfungerende land i et dysfunksjonelt område, må man skylde på de hvite og Vesten. Det kan selvsagt ikke skyldes islamisme i alle nabolandene, for de er så sårbare og trangbodde at de ikke kan ta ansvar for egne handlinger. De skulle fått mer trygd servert gratis, og det er Vesten sin skyld.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (5 timer siden):

De har ikke noe her å gjøre.

Du må gjerne mene det, jeg er ikke enig og jeg tror folk flest også ikke er enig med slikt tøv. Jeg mener også at mange av "dere" også ikke har noe her å gjøre. Dere var heldig å ble født i landet, men oppførsel tilsier at dere burde flytte til en annen plass som deler deres verdier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Du går lengre enn de fleste islamister. 

Hvor skal nordmennene dra?

Det sa jeg jo i innlegget, de bør oppsøke plasser som deler sine verdier. Det er såklart opp til enhver. På samme måte som flyktninger bør kunne flykte til de områdene de mener passer de best. Hvor Norge bør være en mulighet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (5 timer siden):

Nasjonalister og høyrevridde folk lurer på hvorfor det kommer så mange ikke-vestlige mennesker på flukt til Norge. Ser hva for eks Israel driver med der nede i Libanon, de palestinske okkupperte områdene, Jemen, Syria og Irak. Er det rart det kommer så mange fra Midtøsten til Europa når vi ødelegger landene deres? Som vestlige land gjorde med Irak krigen under falske premisser og Libya. 

Altså.. kanskje de burde latt være å angripe Israel da? Jeg synes ikke de skal få komme hit. De får heller overbevise makthaverne i landene sine om å slutte å angripe Israel.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...