Gå til innhold

Norge skal ta i mot 137 000 ikke -vestlige innvandrere de neste årene


Anbefalte innlegg

Smule8o skrev (7 minutter siden):

Bevisbyrden ligger på den som kommer med en påstand. 

Verre var det ikke 🙂

 

Ingeniører og andre høyt utdannede fra vestlige land kommer i liten grad til Norge da man ender opp med betydelig høyere kjøpekraft i svært mange andre land. Håndverkere har historisk sett hatt ganske bra betalt i Norge, men etterhvert som kronekursen har gått i dass er vi ikke så voldsomt konkurransedyktige der heller.

Danske sykepleiere kom vel i betydelig antall en periode. Men ikke sikker på om det fortsatt er tilfellet?

Det var merkelig for sist gang vi tok inn folk så fikk vi høre at det var  tannleger og ingeniører og kebab-spesialister som kom Joa kebab-spesialister kom nok men hva med Tannlegene og Ingeniørene ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

En bør kanskje skille mellom arbeidsinnvandrere og asylsøkere.

 

Det gjør de selv også. En albaner på jobben, kom hit helt på begynnelsen av 80tallet, ble omtalt som asylsøker i en fellessamtale på jobben og det reagerte han sterkt på. "Hvis du kaller meg asylsøker en gang til så får du juling. Jeg driter i HR og jobb. Kaller du meg asylsøker en gang til så klasker jeg deg ned".  Det var helt stille i lokalet etterpå 

Lenke til kommentar

Håper han fikk en reprimade for trusler om vold. Men forstår at ikke alle innvandrere liker å bli kalt asylsøker.

En asylsøker kan jo være et menneske på flukt med behov for et trygt sted å oppholde seg hvor farlige fiender ikke får tak i ham, men er ofte en økonomisk lykkejeger uten problemer i hjemlandet, som følger den skandinaviske drømmen.
(se den amerikanske drømmen, men bytt jobbe hardt med naving og kriminalitet for å bli rik).

Synd asyl har blitt redusert til dette. Skaper urettferdig mistanke mot de få som er reelle. Asylsøker skulle ikke vært negativt ladet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Femtekolonne said:

Det gjør de selv også. En albaner på jobben, kom hit helt på begynnelsen av 80tallet, ble omtalt som asylsøker i en fellessamtale på jobben og det reagerte han sterkt på. "Hvis du kaller meg asylsøker en gang til så får du juling. Jeg driter i HR og jobb. Kaller du meg asylsøker en gang til så klasker jeg deg ned".  Det var helt stille i lokalet etterpå 

Hyggelig fyr. :roll: 

Hvis andelen av Mercedes på veiene sa noe..... Der nede er tettheten av Mercedes ca fjorten ganger høyere enn på Bertel O. Steen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (53 minutter siden):

Håper han fikk en reprimade for trusler om vold. Men forstår at ikke alle innvandrere liker å bli kalt asylsøker.

En asylsøker kan jo være et menneske på flukt med behov for et trygt sted å oppholde seg hvor farlige fiender ikke får tak i ham, men er ofte en økonomisk lykkejeger uten problemer i hjemlandet, som følger den skandinaviske drømmen.
(se den amerikanske drømmen, men bytt jobbe hardt med naving og kriminalitet for å bli rik).

Synd asyl har blitt redusert til dette. Skaper urettferdig mistanke mot de få som er reelle. Asylsøker skulle ikke vært negativt ladet.

Ja bare se på Krekar (Asylsøker)  og han bodde her i mange år før han havnet i Italia han kan ikke reise hjem der han er født 

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

En bør kanskje skille mellom arbeidsinnvandrere og asylsøkere.

Arbeidsinnvandrere kommer for å jobbe, og kan være med på å løse vårt behov for arbeidskraft.
Asylsøkere kommer for å søke asyl. De får det innvilget om de er ansett som sårbare.
Siden de er sårbare er de ikke forventet å kunne jobbe eller integrere seg. Bonus hvis de gjør det, men trygde(mis)bruk og kriminalitet forekommer hyppig i denne gruppen.

Folketallet i Norge er nå høyere en noen gang tidligere, og det er boligmangel. Påstanden om at vi er avhengig av innvandring er en sannhet med modifikasjoner. Vi kan gjerne ta imot amerikanske ingeniører, polske snekkere, nederlandske leger og svenske sykepleiere osv. Men jeg tror vi kunne klart oss med litt færre Krekar, Bhatti og ISIS-bruder.

Asylpolitikken må endres. Det bør være krav til at asylsøkeren virkelig trenger asyl, og da kan dette innvilges midlertidig inntil hjemlandet er trygt. De må også kunne følge norsk lov.

Den britiske ideen om å opprette bosteder for dem i Rwanda er god. Om de virkelig er på flukt i hjemlandet er Rwanda en trygg havn. Hvorfor er det ikke godt nok? Hvorfor skal de absolutt ha leilighet i Oslo og statsborgerskap? Du er sulten, men tar ikke til takke med hva som helst. Det skal være froskelår, indrefilet og champagne.

Skal vi hjelpe flest mulig innafor et realistisk budsjett, kan ikke alle komme til Norge og få full pakke. Om ikke en veldrevet flyktningby finansiert av europeiske land i Rwanda er godt nok, lurer jeg på hensikten med å flykte. Ikke engang mange nordmenn har råd til å bo i Oslo, men det bor mange trygdede innvandrere der.

Kan de dra hjem på ferie, kan de bli der. Det var visst ikke så farlig der likevel?

Det har alltid overrasket meg at slik innsikt du viser til her ikke blir konkretisert på noen som helst måte. Slik jeg ser det så fremstår mye av dette bare som logisk. Er man ikke interessert? Er det for mange udugelige kokker som administrer et regelverk?

Lenke til kommentar

En får vanligvis ikke fram mer enn et par setninger før noen roper RASIST. Her på forumet var det en venstreekstrem moderator som over tre hele sider lot som om han trodde at "sårbare, trangbodde norske statsborgere som mangler fritidstilbud" refererte til polske snekkere.

Hvis noen foreslår å begrense innvandringen, burde prioritert rekkefølge være åpenbar. Men venstreekstreme haler ut diskusjonen ved å påpeke at vi er avhengige av høyt kvalifisert arbeidskraft. 

Vi kommer vanligvis ikke videre. Men trollene har visst oversett denne tråden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Immigrasjon uten assimilasjon er invasjon. Det politikerne på stortinget driver med er reinspikket landsforræderi. En nasjon defineres av sitt språk, sine grenser og sin kultur! 

Om vi ikke får full innvandringsstopp i Norge snarest mulig, samt begynner å sette krav til de som allerede har kommet og starter utsendelse av alle som begår kriminalitet av alle slag så vil Norge snart opphøre å eksistere og samfunnskontrakten vil kun være dasspapir. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
kallisen skrev (2 minutter siden):

Om vi ikke får full innvandringsstopp i Norge snarest mulig, samt begynner å sette krav til de som allerede har kommet og starter utsendelse av alle som begår kriminalitet av alle slag så vil Norge snart opphøre å eksistere og samfunnskontrakten vil kun være dasspapir. 

Blitt litt mye internett i det siste?

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
11 hours ago, Snikpellik said:

Så om Teigen i Document har rett betyr det 17.167 ikke-vestlige innvandrere i året. Det er ikke mye i et land med over 5 millioner innbyggere, og er heller ikke medregnet utvandringen. Det utvandrer mellom 30-35.000 fra Norge i året og flesteparten av disse er innvandrere.

De fleste utvandrerne er vestlige*
Selv kun med netto-12'500 årlig innvandrere, så er det 1 million om 80 år, da lever kanskje dine barn. om 80 år er urnorske kanskje redusert til 2 millioner grunnet lave fødselstall også, så ''lave'' tall relativt til 2005-2018 er fremdeles ekstremt høyt. Se litt lengre enn ett år av gangen så forstår du nok at tallene er skyhøye. Stoltenbergs tall var helt syke, tallene var høye gjennom alle 8 blå år, og de er høye i dag, alt for høye.

Netto utvandring er det vi trenger, remigrasjon. de fleste flyktninger burde vært hjemme for lenge siden, men bedre sent enn aldri, så send de hjem med barna nå, ingen skulle fått statsborgerskap. Om folk i gaza kan arve ''flyktning''-tittelen så kan også folk i Norge det. De som får bli kan (i mine øyne) være de som har dels urnorske barn med en urnorsk person.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (21 timer siden):

Ikke bare det, ukrainske flyktninger opparbeider seg også rettigheter til varig oppholdstillatelse og statsborgerskap.
Dette står i sterk kontrast til den danske praksisen:

https://www.nyidanmark.dk/de-DE/Words-and-concepts/Fælles/Information-to-Ukrainian-citizens
"Can I get a permanent residence permit in Denmark?

Hva har det med trådens tema å gjøre? Ukrainere er europeere.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det synes jeg var en usedvanlig dårlig "artikkel", gitt at du forventes å se en youtubefilm for å få helt grunnleggende informasjon om hva saken omhandler. Første gang på mang år jeg leser en sak på document.no, og det gav ikke mersmak. Da synes jeg faktisk nettavisen sin artikkel (som jeg antar omhandler det samme) var bedre:

Sitat

 

Mellom nå og 2030 skal innvandringsgruppen i Norge som er født i Asia, Afrika, Latin-Amerika og Øst-Europa utenfor EU øke med 96.838, ifølge SSB. Tar man med norskfødte barn av foreldre fra denne gruppen, er økningen på 137.690 i 2030.

https://www.nettavisen.no/okonomi/norge-topper-innvandringstall-i-skandinavia-vi-forer-en-naiv-politikk/s/5-95-1998604

 

Så må vi nok ta alle silke fremskrivinger med en solid klype salt, for ting kan endre seg utrolig fort. Det er ikke veldig lenge siden svenskene kjørte stø kurs og avskrev alle advarsler som rasisme, samtidig som de i Norge som pekte på "svenske tilstander" ble kalt alarmister. Nå virker de fleste enige om at problemet var reelt, og selv partiet hvis leder oppfordret svenskene til å "åpne sine hjerter" sier i dag at deres egen politikk har skapt "enorme problemer". Faktisk ser svenskene i dag ut til å være villige til å betale svært mye for å reversere deler av det en tidligere kalte "berikelse":

 

Sitat

 

Sverige: Gir 350.000 kroner til innvandrere som drar «hjem»

https://www.nrk.no/urix/svensk-regjering-gir-350.000-sek-til-innvandrere-som-drar-_hjem_-1.17041452

 

 

Det skal med andre ord bli interessant å se hvor godt fremskrivingene treffer, for her må en kanskje regne med til dels store justeringer i årene fremover. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kallisen skrev (På 28.9.2024 den 9:03 PM):

Immigrasjon uten assimilasjon er invasjon. Det politikerne på stortinget driver med er reinspikket landsforræderi. En nasjon defineres av sitt språk, sine grenser og sin kultur! 

Om vi ikke får full innvandringsstopp i Norge snarest mulig, samt begynner å sette krav til de som allerede har kommet og starter utsendelse av alle som begår kriminalitet av alle slag så vil Norge snart opphøre å eksistere og samfunnskontrakten vil kun være dasspapir. 

Mange år siden den samfunnskontrakten var omgjort til dasspapir 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...