flamethower1234 Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september https://www.document.no/2024/09/17/her-er-innvandringsregnestykket-ingen-vil-snakke-om-688-milliarder-arlig/?fbclid=IwY2xjawFj35RleHRuA2FlbQIxMAABHcgqq0JDy8WDPzSfshOxkmC_z1gdYYVM8Ow9s4FHdUYRfRqfPJApoOdbCg_aem_ij1czXRAFKO3_kfDS3vuNg 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Så bra! Det er åpenbare behov: https://www.vg.no/nyheter/i/yEOl5r/dramatiske-bilder-fra-beirut 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sjørøver Skrevet 27. september Populært innlegg Del Skrevet 27. september Viktig for å presse boligprisene videre opp! 13 Lenke til kommentar
process Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september (endret) Jeg skjønner ikke helt hva det snakkes om her. SSB kjører statistikk, som per definisjon er retroaktivt. Greit nok finnes prognoser, men de må da også forstås. En økning av innvandrerbefolkningen er ikke det samme som i overskriften i denne posten om å "ta i mot". Hva er "de neste årene"? Det er en svak tekst i artikkelen og overskriften. Akademisk latskap og svært sløvt. Ser ikke videoer når ingen gidder å skrive det ned. Kan noen oppgi ssb kilder og bedre grunngi påstandene? Hvem er det som ikke vil snakke om det? Det kan vi gjerne, men da må det være mer substans og ikke bare vås. Endret 27. september av process 7 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg freedomseeker Skrevet 27. september Populært innlegg Del Skrevet 27. september Ikke bare det, ukrainske flyktninger opparbeider seg også rettigheter til varig oppholdstillatelse og statsborgerskap. Dette står i sterk kontrast til den danske praksisen: https://www.nyidanmark.dk/de-DE/Words-and-concepts/Fælles/Information-to-Ukrainian-citizens "Can I get a permanent residence permit in Denmark? You cannot obtain a permanent residence permit in Denmark on the grounds of a residence permit under the Special Act. In order for you to obtain a permanent residence permit, it is a requirement that you must have resided in Denmark for 8 years or more (4 years in certain situations). In addition, during the entire period you need to have had a residence permit issued under the terms of the Aliens Act sections 7-9 f, sections 9 i-9 n, section 9 p or section 9 q (1) or (2) (residence permit granted on the grounds of family reunification, asylum, studies or work etc.). If you have a residence permit under the Special Act, you do not meet this requirement and your residence cannot be included in the calculation of the 8 years of residence." Disse klausulene har ikke Norge, og det er veldig rart at mediene velger å ikke informere om dette. Dette er jo hovedgrunnen til at det kommer så ekstremt mange hit. For styresmaktene og mediene så virker det som om det norske statsborgerskapet har blitt en menneskerettighet. 10 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nasjonalisten Skrevet 27. september Populært innlegg Del Skrevet 27. september Helt idiotisk, jeg håper Høyre og FRP får sakket og reversert trenden i 2025. Norge burde ikke ende opp med å være den venstre-ekstreme broren i Norden. 15 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Oknok Skrevet 28. september Populært innlegg Del Skrevet 28. september Og så er det noen som undres over fremveksten av høyreekstreme. Kanskje på tide å slutte å drive politikk som gir de kreftene næring. 17 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Her tenker jeg vi må stoppe opp og tenke oss om litt, jeg trir vi trenger mer informasjon for å ta en beslutning. I England roper de jo "sharia for uk", så her må vi vel kanskje vente å finne ut hva tilsvarende "hymne" vil bli på norsk når en viss ideologisk gruppe finner det for godt å kreve sine regler og levesett innføres i Norge 👽💩 5 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr.Duklain Skrevet 28. september Populært innlegg Del Skrevet 28. september Hvis dette blir realiteten, så kan vi si takk og farvell til velferdsstaten. 13 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Nasjonalisten skrev (7 timer siden): Helt idiotisk, jeg håper Høyre og FRP får sakket og reversert trenden i 2025. Norge burde ikke ende opp med å være den venstre-ekstreme broren i Norden. Vel det paradoksale her er jo at forrige gang de satt i regjering så tok Norge inn flere ikke-vestlige innvandrere enn dagens regjering. Faktisk har dagens regjering vært mer restriktiv. Når det er sagt, så mener jeg at vi må bli mer restriktiv, men det er fordi vi allerede har en bolig mangel her til lands 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 28. september Populært innlegg Del Skrevet 28. september flamethower1234 skrev (12 timer siden): https://www.document.no/2024/09/17/her-er-innvandringsregnestykket-ingen-vil-snakke-om-688-milliarder-arlig/?fbclid=IwY2xjawFj35RleHRuA2FlbQIxMAABHcgqq0JDy8WDPzSfshOxkmC_z1gdYYVM8Ow9s4FHdUYRfRqfPJApoOdbCg_aem_ij1czXRAFKO3_kfDS3vuNg Document.no ... Så, det er ingen seriøs kilde som ligger til grunn. 12 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 28. september Populært innlegg Del Skrevet 28. september (endret) Så om Teigen i Document har rett betyr det 17.167 ikke-vestlige innvandrere i året. Det er ikke mye i et land med over 5 millioner innbyggere, og er heller ikke medregnet utvandringen. Det utvandrer mellom 30-35.000 fra Norge i året og flesteparten av disse er innvandrere. «Ukontrollert innvandring» sier han, men likevel henviser han til et konkret tall fra SSB sine fremskrivninger. Det er jo det motsatte av ukontrollert. Og hva mener han om innvandringen da han selv var rådgiver for Listhaug i regjering? Jeg tar forøvrig heller noen tusen nye lovlydige, ærlige innvandrere enn kriminelle bedragere som Teigen - som stjeler fra fellesskapet, inviterer fascister og holocaustfornektere til landet vårt, sprer løgner og pro-russisk propaganda. Endret 28. september av Snikpellik 9 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg hocanee Skrevet 28. september Populært innlegg Del Skrevet 28. september Tar man inn palestinere risikerer man at man også at man tar inn Hamas tilhengere og medlemmer 14 1 Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Kan ikke tenke meg å besøke det nettstedet der. Innvandring i seg selv er ikke et onde men det forutsetter at vi klarer å integrere de som kommer slik at de blir produktive deltagere i samfunnet. Jeg tror det er noe fundamentalt feil i hvordan vi tar imot innvandrere når man ser på enkelte sammenligninger i jobbtall med sammenlignbare land. Dersom vi ikke klarer å forbedre dette så må innvandringen reduseres. 5 1 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september 1 hour ago, Kul_Djevel said: Vel det paradoksale her er jo at forrige gang de satt i regjering så tok Norge inn flere ikke-vestlige innvandrere enn dagens regjering. Faktisk har dagens regjering vært mer restriktiv. De hadde ikke flertall og trengte støtte fra KrF. Kan tenke meg at dette er et av områdene hvor KrF tok betalt for den støtten. 2 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Det er så mye svindel og faenskap i dette systemet at man aldri kommer til å få kontroll. 4mill til 4,5mill innbyggere tok 25 år. 5 til 5,5 millioner innbyggere tok bare 10 år, og dette er utelukkende innvandring da det lenge har vært et stort fødselsundskudd. 3 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 28. september Forfatter Del Skrevet 28. september (endret) TAC-2 skrev (34 minutter siden): Kan ikke tenke meg å besøke det nettstedet der. Innvandring i seg selv er ikke et onde men det forutsetter at vi klarer å integrere de som kommer slik at de blir produktive deltagere i samfunnet. Jeg tror det er noe fundamentalt feil i hvordan vi tar imot innvandrere når man ser på enkelte sammenligninger i jobbtall med sammenlignbare land. Dersom vi ikke klarer å forbedre dette så må innvandringen reduseres. Vi klarer jo ikke å integrere de vi har? Eller at enkelte ikke vil for og være mer spesifik. Endret 28. september av flamethower1234 4 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september freedomseeker skrev (2 minutter siden): Det er så mye svindel og faenskap i dette systemet at man aldri kommer til å få kontroll. 4mill til 4,5mill innbyggere tok 25 år. 5 til 5,5 millioner innbyggere tok bare 10 år, og dette er utelukkende innvandring da det lenge har vært et stort fødselsundskudd. Mye av befolkningsveksten har vært innvandring ja, men Norge har aldri hatt et fødselsunderskudd. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Oknok skrev (13 minutter siden): De hadde ikke flertall og trengte støtte fra KrF. Kan tenke meg at dette er et av områdene hvor KrF tok betalt for den støtten. Det var venstre som pushet mest for å få økt antall kvoteflyktninger https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/08/30/195428530/antallet-kvoteflyktninger-ma-merkbart-opp 4 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Oknok skrev (1 time siden): De hadde ikke flertall og trengte støtte fra KrF. Kan tenke meg at dette er et av områdene hvor KrF tok betalt for den støtten. Ja lille KrF var sterkere i forhandlinger enn Frp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå