Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Svært ubalansert Tysse-henger modell 6217


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget etter en tids bruk at henger med modellnummer 6217 fra Tysse - en varehenger på 1300kg/150x250cm, er svært dårlig balansert.

Jeg kontaktet kundeservice hos Tysse, som kontant avviste påstanden, trass i bildedokumentasjon.

Jeg skrev til de:

"Jeg lurer på hvorfor modell 6217 er så dårlig balansert? Jeg må laste svært mye bak på hengeren, for at den ikke skal veie altfor mye på kula. Se vedlagte bilde, hvordan jeg må laste for å få hengeren i balanse. Det kan virke som om hjulene under hengeren burde vært plassert endel lenger foran, enn de er i dag. "

De svarte: "Hengeren skal være bra balansert. Ting som kan påvirke balansen er høyden på kulefeste på bilen. Våre hengere er produsert i henhold til standarden der kulehøyden er ca. 42 cm. Om du har en kulehøyde som avviker mye fra dette vil det påvirke balansen. All last skal sentreres ut fra midt over akslingen for å få best mulig balanse."

Null erkjennelse av problematikken, synes jeg er svært dårlig kundeservice.

Hvor henvender jeg meg hvis jeg ønsker å gå videre og tvinge Tysse til å lage bedre balanserte hengere?

Som man ser på bildet er det grov ubalanse, der man må planlegge for stor overvekt bak på hengeren, for å unngå hundrevis av kilo trykk nedover på kula. Ikke akkurat intuitivt.

IMG_1141.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...