Spillredaksjonen Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Her er norsk pris på PlayStation 5 Pro Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Anfieldtheplacetobe Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Håper scalpere kjøper inn haugevis,,, og brenner inne med de selv! Du skal være bra entusiast for å kjøpe konsoll til over 10K. Vi så jo at PS5 gikk for langt over 20K under covid, men forskjell på ny tech under covid og en liten oppgradering i dyrtid. 2 Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Jeg glemte helt bort at det var i går 30th anniversary Pro skulle slippes så den fikk jeg ikke tak i. Men kjøpte meg en vanlig PS5 pro, en Ps5 digital slim 30th anniversary edition og en Playstation Portal 30th anniversary edition. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Syns ikke prisen var helt avskrekkende. PS3 husker jeg var vanskeligere å svelge. Problemet er at vi fortsatt etter 4 år har alt for få gode eksklusive spill. For en som meg som ikke har ordinær stasjonær PC så er det uansett mye ytelse for pengene sammenlignet med å bygge en PC fra scratch. Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Guybrush 3pwood skrev: Jeg glemte helt bort at det var i går 30th anniversary Pro skulle slippes så den fikk jeg ikke tak i. Men kjøpte meg en vanlig PS5 pro, en Ps5 digital slim 30th anniversary edition og en Playstation Portal 30th anniversary edition. Sto i kø for å få køplass på playstation direct UK fra klokka 11:00. Når jeg jeg fikk plass var alle utsolgt. Ekstremt heldig om man fikk kjøpt en. Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Peteguy skrev (16 minutter siden): Guybrush 3pwood skrev (1 time siden): Jeg glemte helt bort at det var i går 30th anniversary Pro skulle slippes så den fikk jeg ikke tak i. Men kjøpte meg en vanlig PS5 pro, en Ps5 digital slim 30th anniversary edition og en Playstation Portal 30th anniversary edition. Sto i kø for å få køplass på playstation direct UK fra klokka 11:00. Når jeg jeg fikk plass var alle utsolgt. Ekstremt heldig om man fikk kjøpt en. Forsto de var utsolgt etter et minutt her i Norge også. Med tanke på at det er bare 12300 utgaver i hele verden så er det lett å forstå. Disse blir jo gull verdt. Ser fks en 20th ps4 anniversary edition som ligger på ebay eller hvor det var til 60.000 kroner. Mange samlere er ute etter 30th edition ps pro5 , ser de ønskes kjøpt på Finn allerede. Det teiteste jeg så va en i går som prøvde å selge en PS Portal 30th anniversary edition til 10.000 kroner. Tror den annonsen sto i 5 minutter før den ble slettet av Finn. Lenke til kommentar
seth_vacn Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Ja noe mere konsollspilling blir det i hvertfall ikke, PC resten av livet her, kanskje jeg tyr til en Nintendo, men Microsoft og Sony er jeg ferdig med. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Savner tida da krona var såpass sterk at man kunne gange dollar med 8. 699x8 = 5592,- idag er det 13gangen som gjelder. Dyrt, men uansett billigere enn en god mobil og billigere enn pc. og ser man på ps5 så har jo den stadig vekk på tilbud, så kommer nok til PRO og etterhvert. 2 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september leifeinar skrev (11 minutter siden): Savner tida da krona var såpass sterk at man kunne gange dollar med 8. 699x8 = 5592,- idag er det 13gangen som gjelder. Jeg husker at jeg på et tidspunkt faktisk klarte å komme under 250-kroners grensa på spill kjøpt fra Canada til 50 canadiske dollar. På den tida vaket den rundt 5-5.5. DET var tider det. Men da tjente jeg knapt egne penger. 1 Lenke til kommentar
cosmic1981 Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Guybrush 3pwood skrev: Peteguy skrev (16 minutter siden): Guybrush 3pwood skrev (1 time siden): Jeg glemte helt bort at det var i går 30th anniversary Pro skulle slippes så den fikk jeg ikke tak i. Men kjøpte meg en vanlig PS5 pro, en Ps5 digital slim 30th anniversary edition og en Playstation Portal 30th anniversary edition. Sto i kø for å få køplass på playstation direct UK fra klokka 11:00. Når jeg jeg fikk plass var alle utsolgt. Ekstremt heldig om man fikk kjøpt en. Forsto de var utsolgt etter et minutt her i Norge også. Med tanke på at det er bare 12300 utgaver i hele verden så er det lett å forstå. Disse blir jo gull verdt. Ser fks en 20th ps4 anniversary edition som ligger på ebay eller hvor det var til 60.000 kroner. Mange samlere er ute etter 30th edition ps pro5 , ser de ønskes kjøpt på Finn allerede. Det teiteste jeg så va en i går som prøvde å selge en PS Portal 30th anniversary edition til 10.000 kroner. Tror den annonsen sto i 5 minutter før den ble slettet av Finn. Man kan fortsatt vinne sjansen til å kjøpe pro utgaven (30th aniversary) da det trekkes blant de som har meldt sin interesse. Hvor mange som faktisk er tilgjengelig er uvisst. Selv fikk jeg tak bestilt og betalt slim versjon av 30års utgaven. PS4 20th Aniversary har som regel ligget på 12-15000kr hvis den er komplett i eske og uåpnet. Har selv denne og vil bli stående ved siden av slim i samlingen :) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Hvordan er ytelsen på PS5 Pro? Går ut i fra det er en 8K-konsoll så det er kanskje tilsvarende RTX4090? Eller kanskje de nerfer den i påvente av PS6? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september sedsberg skrev (6 minutter siden): Hvordan er ytelsen på PS5 Pro? Går ut i fra det er en 8K-konsoll så det er kanskje tilsvarende RTX4090? Eller kanskje de nerfer den i påvente av PS6? 4090? Nei, er du gal(ikke stygt ment), det hadde vært tidenes value-kjøp i så fall... Den er mer sammenlignbar med 4070. Som er ganske god verdi i seg selv. Disse koster vel fra 7500 bare for skjermkortet? 8K er det vel "ingen" som har lenger. Den støtter 8K/60, men for de fleste der ute blir det nok heller at dagens spill som kjører 4k i 30/60 blir bumpet opp til hhvis 60/120 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Nimrad skrev (4 timer siden): Syns ikke prisen var helt avskrekkende. PS3 husker jeg var vanskeligere å svelge. Problemet er at vi fortsatt etter 4 år har alt for få gode eksklusive spill. For en som meg som ikke har ordinær stasjonær PC så er det uansett mye ytelse for pengene sammenlignet med å bygge en PC fra scratch. PS3 vart lansert til 6000,-, som i dagens kroner er ca. 9400,-. PS5 vart lansert til 5000-6300,- i 2020,- avhengig av variant. PS3 var dyr, og PS5 var billeg i forhold. 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Nimrad skrev: sedsberg skrev (6 minutter siden): Hvordan er ytelsen på PS5 Pro? Går ut i fra det er en 8K-konsoll så det er kanskje tilsvarende RTX4090? Eller kanskje de nerfer den i påvente av PS6? 4090? Nei, er du gal(ikke stygt ment), det hadde vært tidenes value-kjøp i så fall... Den er mer sammenlignbar med 4070. Som er ganske god verdi i seg selv. Disse koster vel fra 7500 bare for skjermkortet? 8K er det vel "ingen" som har lenger. Den støtter 8K/60, men for de fleste der ute blir det nok heller at dagens spill som kjører 4k i 30/60 blir bumpet opp til hhvis 60/120 4070 vil garantert knuse ps5 pro. Den ser bra ut til å være konsoll, men jeg vil bli veldig overrasket om den kommer i nærheten. Av 4070. Vel kanskje 4070 for laptop😂 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september (endret) 3 hours ago, sedsberg said: Hvordan er ytelsen på PS5 Pro? Går ut i fra det er en 8K-konsoll så det er kanskje tilsvarende RTX4090? Eller kanskje de nerfer den i påvente av PS6? Hjelp. Ikke for å være frekk, men du representerer den gjennomsnitlige konsollgameren. Det er ikke negativt ment, men denne gruppen trenger en såkalt "reality check". 26 minutes ago, Eddie_Peddie said: 4070 vil garantert knuse ps5 pro. Den ser bra ut til å være konsoll, men jeg vil bli veldig overrasket om den kommer i nærheten. Av 4070. Vel kanskje 4070 for laptop😂 Med tanke på at PS5 Pro fortsatt har den samme CPUen som den vanlige PS5, så skal det ikke så veldig mye til for en PC å slå denne. I følge flere kilder online så er PS5 Pros GPU sammenlignbar med en RX 7700 XT, eller en RTX 4060 Ti. Med andre ord OK, men ikke like kraftig som en 4070, nei. Til sammenligning tilsvarer GPUen i den vanlige PS5 en RX 5700 eller RTX 2070. For 10 lapper hadde jeg garantert heller bygget en PC. Hele poenget med en konsoll har vært at man har fått en del "bang for the buck", men det stopper med PS5 Pro. Man kan bygge en raskere PC for et par tusenlapper ekstra, og da har man noe som er uendelig mer fleksibelt enn en konsoll med et lukket økosystem. EDIT: For 14,000 kroner kan man få en PC med en 5700X3D, RX 7800 XT (16 GB VRAM), 32 GB RAM, 1 TB SSD og 750W PSU (Gold). Denne er jo da også oppgraderbar. https://buildapc.gg/no/build/TIAiA Endret 27. september av µT. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september Har egentlig ikke hatt konsoll siden PS4 (ikke-Pro) men har jo lest og hørt at PS4 Pro var en 4K-konsoll. Ble litt forundret over at PS5 ikke ble en 8K-konsoll og hadde trodd at PS5-Pro da ville bli 8K. Sitter selv med PC og RTX 4070ti. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september µT. skrev (5 timer siden): Med tanke på at PS5 Pro fortsatt har den samme CPUen som den vanlige PS5, så skal det ikke så veldig mye til for en PC å slå denne La oss si du starter med et 4070, det får du for rundt 7.000,- Da sitter du igjen med 3.200,- For dette skal du finne en m.2 PCIe ssd på 2tb, cpu, hovedkort, psu, kasse, ram, kjøler, mus, tastatur og os. Bare Windows koster 1.500,- Så, ja. Du kan i teorien bygge en pc for prisen, men ikke en tilsvarende. Skal du bygge noe bedre så må du ut med en god del mer penger. Om vi tar listen din: (Bruker de billigste alternativene på komplett for å gjøre det lett) 5700x3d = 2.800,- 7800 xt = 6.500,- 32gb ram = 1.500,- 1tb Ssd = 800,- 750w psu = 1.000,- Til sammen sitter vi da på 12.600,- Legger vi til Windows kommer vi opp på 14.100,- Da mangler vi bare en kasse, cpu kjøler, hovedkortet, mus og tastatur... Da med en maskin som vil yte dårligere enn en ps5 pro... Joda, en pc kan gjøre mye annet, men om det bare er spilling som er poenget så er konsollen fortsatt et godt kjøp. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september (endret) sedsberg skrev (9 timer siden): Hvordan er ytelsen på PS5 Pro? Går ut i fra det er en 8K-konsoll så det er kanskje tilsvarende RTX4090? Eller kanskje de nerfer den i påvente av PS6? Hvorfor i alle dager skulle 8K være i fokus? Er ho helt bortkastet. 8k modus vil kunne være tilgjengelig, men ingenting kommer gratis. Hardware rettet mot 4K er dyrt nok i dag, så å begynne å surre me 8k er vel lite poeng i. Hilsen 4090 eiger som har blitt veldig glad i DLSS. Endret 27. september av Mala Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september 700 dollar x 15 ser ut til å være riktig pris nå for tiden. Nyeste iphone er 800 dollar. Gang med 15 og du har norsk pris på 12 tusen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. september Del Skrevet 27. september µT. skrev (6 timer siden): Med tanke på at PS5 Pro fortsatt har den samme CPUen som den vanlige PS5, så skal det ikke så veldig mye til for en PC å slå denne. I følge flere kilder online så er PS5 Pros GPU sammenlignbar med en RX 7700 XT, eller en RTX 4060 Ti. Med andre ord OK, men ikke like kraftig som en 4070, nei. Til sammenligning tilsvarer GPUen i den vanlige PS5 en RX 5700 eller RTX 2070. HW unboxed resonerer seg frem til at den er et hakk over 7800xt, som igjen er 7% over 4070. CPU er ikke noe problem på så lave FPS, vi snakker om å løfte spill fra 30 til 60fps. Hadde det vært snakk om å komme seg langt over 120fps hadde det helt klart vær grunn til bekymring. ligger endel nyere 3700x cpu tester på youtube som er ok å se om man er intresert. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå