Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[LØST] Bruktbilkjøp - tilstandsrapport dekkes av forhandler?


Aiven

Anbefalte innlegg

Driver og ser etter en bruktbil etter min smak og tror jeg har funnet en modell jeg vil ha. Jeg ser at det kan være lurt å få en tilstandsrapport på bruktbil før man kjøper, men er dette noe man kan forvente fra forhandler? Og er det en risiko med at de evt. jukser med tilstandsrapporten, kontra hvis man betaler for det selv? Bør man be om en fra NAF, eller er andre leverandører?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøse bruktbilforhandlere gir deg en tilstandsrapport. Useriøse kaller det for "Outlet" og har da ikke tilstandsrapport, og later som om kjøpsloven da ikke slår inn. 

Tviler på at det fuskes i noen særlig grad med tilstandsrapport, for det vil kunne slå tilbake på selger, når/hvis det blir påvist uriktigheter ved NAF-kontroller, PKK etc.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Seriøse forhandlere tar dette på alle biler, slik at de selv skal være klar over tilstanden på bilen.

Mitt råd er å ikke kjøpe en bil uten tilstandsrapport. Eneste unntak måtte være om det er nybilgaranti på bilen, og du selv føler deg kompetent nok til å finne alle eventuelle skader som ikke dekkes av nybilgarantien. (Og da MÅ du ha bilen opp på bukk)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Aiven endret tittelen til [LØST] Bruktbilkjøp - tilstandsrapport dekkes av forhandler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...