Tullballj Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september (endret) Monterte en ny led bar på bilen min i dag. En Strand Nuuk Eline. For å unngå komplisert koblinger gjennom torpedovegg osv brukte jeg trådløse rele (XDD dongle og power unit). Jeg får ikke lys i ledbaren min. Jeg tror feilen kan være den ene ledningen til styrestrøm. Siden jeg har trådløse rele må jeg ikke hente styrestrøm fra bilen, men led baren har tre kontakter pluss, minus, og styrestrøm. Hvis jeg kobler ledbaren til pluss kontakten vil det da virke? Som sagt er det trådløst rele så led baren skal i teorien ikke få strøm dersom jeg ikke slår på fjernlysene. Det er en plugg i bilen obd kontakt som sender signal til releet når fjernlysene er aktivert og slår på strømmen. Hva tror dere? Endret 25. september av Tullballj Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september Har du god nok kontakt på jord/minus? Jeg hadde samme utfordring når jeg monterte ledbar og da var det problemet Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 25. september Forfatter Del Skrevet 25. september Ja, det skal være det. Jeg får kontakt med power unit. Power uniten er koblet til samme som led baren. Altså releet får strøm fra bilen også er led baren koble til releet igjen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september Har jeg forstått det riktig: Led baren har tre ledninger der rød skal kobles til batteriet, jord til jording og styrestrøm til "Output 1" på Powerunit? Powerunit skal ha strøm fra batteriet på "12-24V" pinnen? Så skal det virke med dongle i obd porten på bilen? Fulgte det med noen instruksjoner for pairing? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 25. september Forfatter Del Skrevet 25. september (endret) Her er koblingsskjema for lad baren. Jeg har ikke koblet til kabelen som heter (switch signal line) fordi en jeg pratet med mente jeg ikke hadde behov for den. Jeg tror likevel at jeg må koble den til for å få lys selv om releet styrer strømmen. Jeg tenkte å hente styrestrøm fra nummer 2 på dette releet. Nummer 1 har jeg brukt til + på led baren. XBB OBD dingsen sender signal fra OBD2 porten på bilen til releet som styrer led baren av/på (Power unit). Man må laste ned en app på telefonen og velge riktig bil og modell for at det skal virke. Den blir konfigurert etter bilen. Man slipper å gjøre inngrep i bilen og slipper problemer med feilmeldinger. Endret 25. september av Tullballj Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september (endret) Tullballj skrev (55 minutter siden): Jeg har ikke koblet til kabelen som heter (switch signal line) fordi en jeg pratet med mente jeg ikke hadde behov for den. Jeg tror likevel at jeg må koble den til for å få lys selv om releet styrer strømmen. Jeg tenkte å hente styrestrøm fra nummer 2 på dette releet. Nummer 1 har jeg brukt til + på led baren. Ja du må koble "switch signal line" inn på output på Powerunit. Det kan hende ledbaren allerede må ha strøm når den får styrestrøm, dvs. ikke koble "+ på ledbaren" til output på Powerunit men til batteriets + pol (selvfølgelig med sikring). Endret 25. september av mobile999 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 28. september Forfatter Del Skrevet 28. september Fikk koblet til den siste ledningen og da ble det lys 😊 På releet er det to utganger. Den ene er 15A og den andre er 5A. Jeg brukte 15A til + på Led baren og 5A til switch signal line på den samme. De to utgangen er bare aktive når jeg slår på fjernlysene. Det sitter en dongle i OBD2 uttaket som sender signal via Bluetooth til releet om å slå på lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå