Gå til innhold

Investere i eiendom i dubai

Gjest 13f9f...12c

Anbefalte innlegg

Gjest 13f9f...12c

Hei,

I og med at det Norske boligmarkedet har blitt helt tullete  så vurderer jeg å investere i Dubai. Ikke noe skatt og på en investering på 3mill kan man få inn 15-16000 i leieinntekter uten noe renter på nedbetalingsplanen.

Men, jeg har ikke no erfaring med dette å investere over landegrenser. Noen som har erfaring og kan dele sine erfaringer? Spesielt angående Dubai.

Anonymous poster hash: 13f9f...12c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 13f9f...12c
Maskinfører skrev (28 minutter siden):

Om du bor i Norge så tror jeg du må skattes mulig jeg tar feil men 

Det stemmer, må skatte til Norge, men, er rentefri nedbetaling. Skatt til Norge går fint, så lenge vi har den velferdsstaten som vi har idag. 

Anonymous poster hash: 13f9f...12c

Lenke til kommentar
Gjest 3c73a...07e

Hvis du synes boligmarkedet i Norge er tullete, har du ingenting i Dubai å gjøre. Der nede er det sirkus.

Dessuten kommer du ikke langt med 3M NOK der. Hvis du mener 3M USD så kanskje.

Anonymous poster hash: 3c73a...07e

Lenke til kommentar

hva får du for 3 mill NOK der nede?
et skap?
Eller et lite 1roms i slummen? 

15-16000 pr mnd er akkurat nok for og leie en 1roms i OK+ standard.
 søker på nettet så ligger prisene på nærmere 8-9 mill NOK som en normal pris for hus der nede med dagens kurs (26/9/24) (da snakker vi små hus i utkanten av byen i et OK nabolag.)

Billigste leiligheta jeg fant i Dubai er på ca 4,5 mill + omkostninger. umøblert for 34 kvadrat.
Dette er en "studio" så det er 1 rom pluss bad.
Altså totalt 2 rom i hele leiligheta. (bad og soverom/stue/gang/kjøkken i ett) 
Så må du ha møbler, og en agent, du kan stole på, for å ta seg av utleien der nede (finne leietakere, kreve inn leie, drive vedlikehold etc.)

Jeg hadde ikke orket.
Hadde jeg kunne kjøpt 10-20 leiligheter i assorterte størrelser ok.
Da kan det lønne seg.
Men for en leilighet som du må leie folk til å gjøre alt?
Og nada kontroll selv.
For mye styr.
Får samme netto fortjeneste på indeksfond, når du begynner å regne på alle utgiftene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

15 000 kr i måneden tilsvarer 6% rente på 3 mill. 

Her kan du like gjerne spare i fond. Sjølv på sparekonto i banken får du 5%

I tillegg så blir det jo veldig dyrt å skulle ta flyet ned til Dubai kvar gong leigetakaren klager på at dørlåsen må oljast eller at komfyren er i ustand. 

Og sjølv om det nok ikkje er eit veldig stort problem så vil du som utlending ha svak rettsleg beskyttelse om myndigheitene finner ut at dei vil beslaglegge leilegheita basert på ei eller anna tom unskyldning.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (52 minutter siden):

15 000 kr i måneden tilsvarer 6% rente på 3 mill. 

Du må ikke glemme at om TS skal kunne tjene disse 15k pr mnd må TS ut med 4,5 mill ikke 3 som TS tror
Men normal verdiøkning siste årene på eiendom er ca 20% og om dette fortsetter er vel egentlig dem 15k pr mnd mer som penger for å dekke løpende utgifter en hva man egentlig tenker på tjene på.
Men en god del personer mener at det er en boble som er på tur å sprekke, så spørsmålet er om det stemmer, og om så når sprekker det.

Men ja.
Er alt for stor risiko.
og når man regner ut utgiftene på vedlikehold og andre uforutsette utgifter eter dette opp en god del av profitten.
Da er det bedre en et indexfond som gir 10-20% pr år litt alt etter som 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...