Gå til innhold

[løst] Nullstille iPad pro 11 til fabrikkstandard


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
56 minutes ago, ilpostino said:

Jeg har en iPad pro 11 som jeg skal resette til fabrikkstandard. Brukeren har glemt PIN-koden som brukes for å logge seg inn. Jeg har koblet den til en maskin med Windows 11 med iTunes fra Microsoft store. iPaden dukker ikke opp der. Må jeg logge inn på iTunes kontoen også?

Har du fått satt iPad'en i Recovery Mode?
https://support.apple.com/en-us/119858#:~:text=Locate your iPad in the,and begins the restore process.

Du kan også bruke den nye Windows-appen Apple Devices istf iTunes. (Det er nevnt i den linkede artikkelen.)

edit: Vet ikke om du må være innlogget i iTunes.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Det var ikke akkurat så veldig intuitivt. Oppdatering av operativsystemet på iPad er ganske standard når man setter den opp så det burde heller vært mulig å nullstilt den først og så oppdatert som en del av konfigureringen (slik det uansett er). Eller at de kunne hatt lenger restansetid før nettbrettet restartet seg selv. Har en del raskere linje hjemme så tar den med hjem og ser om det går raskt nok å laste ned alt før den restarter seg.

Lenke til kommentar
3 hours ago, ilpostino said:

Før jeg får resatt iPaden så vil Apple-enheter laste ned en oppdatering på cirka 7GB. og før den er lastet ned går iPaden ut av skjermbildet med dataskjermen og kabelen. Da mister selvfølgelig programmet på datamaskinen kontakt med iPaden og kutter nedsaltingen. 

Dette tilfellet er dekket under step 4.2 i den artikkelen jeg linket til.
(Men jeg har ikke noen egen erfaring med dette.)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kjetilkl said:

Det enkleste er normalt å bruke Apple Configurator på en MAC - Har du tilgang til en?

I følge Apple er det eksakt de samme stegene man må utføre, uavhengig av om man har Mac eller PC.
(Ref. link ovenfor.)

Har du en link til en beskrivelse av hvordan man kan bruke Apple Configurator til å resette en iPad Pro 11?

Lenke til kommentar
36 minutes ago, nebrewfoz said:

I følge Apple er det eksakt de samme stegene man må utføre, uavhengig av om man har Mac eller PC.
(Ref. link ovenfor.)

Har du en link til en beskrivelse av hvordan man kan bruke Apple Configurator til å resette en iPad Pro 11?

Ja hvis du bruker iTunes så er det nok det - jeg har ikke testet den nye apple devices appen, men Apple Configurator har mye mer direkte kontroll over enhetene enn iTunes etter det jeg har erfart før.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ilpostino said:

Og det er nettop det som er problemet; det tar mer enn 15 minutter på en 50/50-linje å last ned over 7GB med data. Satser på det løser seg på en 250/250-linje hjemme. 

I tillegg til å beskrive problemet, så beskrives også løsningen.
Det står: If the download takes more than 15 minutes and your device exits the recovery mode screen, let the download finish, then turn off your iPad and start again.

Utfra dette skulle man tro at ved andre gangs forsøk så trenger ikke iTunes (eller Apple Devices) å laste ned noe, fordi det allerede er blitt lastet ned ved første gangs forsøk.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (Akkurat nå):

Det står: If the download takes more than 15 minutes and your device exits the recovery mode screen, let the download finish, then turn off your iPad and start again.

Hadde det bare vært så enkelt at nedlastingen fortsetter. Applikasjonen Apple-enheter kutter nedlastingen tvert i det iPaden starter på nytt. 

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til [løst] Nullstille iPad pro 11 til fabrikkstandard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...