Gå til innhold

Mellomlagring penger i et kjøp


Anbefalte innlegg

Vi ønsker å kjøpe en sykkel som må sendes med posten. Sykkelen er for stor til Fix ferdig, og da leter vi etter andre alternativer. Selger vil ikke sende sykkelen før han sikrer seg pengene, og vi vil ikke sende pengene før vi har fått sykkelen. Finnes et noe annet alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Monnami41 skrev (20 minutter siden):

Det er størrelsesbegrensning på oppkrav og slik jeg har forstått det... :)

Hvis sykkelen kan pakkes så liten at den kan sendes som en Norgespakke, er det også mulig å få sendt den i oppkrav.
Det er ikke størrelsesbegrensning på oppkrav som tjeneste.

Jeg har brukt å løse slike ting med at jeg sender bilder til kjøper av at jeg leverer pakken på Posten, og det blir samtidig dokumentert via sporingen at pakken er innlevert.
Og jeg ber da om at pengene sendes med en gang.

Lenke til kommentar

Dette vil alltid være et problem for kjøper.

Jeg tipper at TS ikke ønsker å betale før hen ser at det faktisk er en sykkel og at den faktisk er i den tilstand den skal være.
Oppkrav etc. vil ikke løse det problemet. TS vet kun at hen mottar en pakke og ikke hva pakken inneholder. 

Dersom det er en tjeneste som skulle vært en ren mellommann, som kun holder på penger, så er det dyrt for mellom mann de gangene selger og kjøper er uenig. Er det selger som juger, er det kjøper som juger, er det kun en misforståelse og hvem er i så fall den som tar "feil"? En slik tjeneste ville derfor for vært dyr.

Oppkrav hjelper kun om selger er en sosemikkel som aldri får ut fingeren og sender pakken, ikke om selger er en svindler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...