leticia Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Trulss skrev (24 minutter siden): Legelisten fjerner all negativ omtale og listen har null verdi. Det å få prøvetime hos ymse leger er vanskelig, men det er kanskje enklere om de har åpne lister uten venteliste. Nei, den fjerner ikke negativ omtale. Men hvis man går til direkte personangrep mot legen så kan de ikke ha det stående. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Gjest 88ee5...92e skrev (På 8.10.2024 den 5:06 PM): Et på siden spørsmål her: Hvis fastlegen din av en eller annen grunn plutselig slutter eller faller fra, blir du da automatisk overført til en annen fastlege? Eller får du beskjed og mulighet til å velge en sjøl? Grunnen til at jeg spør, er fordi min fastlege har virket mer og mer utav vater i senere tid. Tenker at alt kan skje ( uten å gå mer i detaljer). Vil hate å miste den legen da. Helt super når h*n er tilstedeværende. Anonymous poster hash: 88ee5...92e Hvis legen slutter eller faller fra så blir man overført til den legen som overtar listen til den tidligere legen. Dette blir ikke regnet som at man har utført et bytte av fastlege (med tanke på at man kan bytte fastlege 2 ganger per år). Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober leticia skrev (1 minutt siden): Hvis legen slutter eller faller fra så blir man overført til den legen som overtar listen til den tidligere legen. Dette blir ikke regnet som at man har utført et bytte av fastlege (med tanke på at man kan bytte fastlege 2 ganger per år). Om det finnes leger å ta av, ellers havner en på vikarliste Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober leticia skrev (20 minutter siden): Nei, den fjerner ikke negativ omtale. Men hvis man går til direkte personangrep mot legen så kan de ikke ha det stående. Det å skrive at legen gjør en dårlig jobb går rett og slett ikke. Jeg har forsøkt et hav av varianter uten at de går i mellom. Lenke til kommentar
Gjest 88ee5...92e Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Trulss skrev (1 time siden): Det å skrive at legen gjør en dårlig jobb går rett og slett ikke. Jeg har forsøkt et hav av varianter uten at de går i mellom. Rart. Har sett og ser fremdelses en mengde kritiske vurderinger på Legelisten. Så sant de er saklige og virker noenlunde troverdige, tror jeg ikke det er et problem. Anonymous poster hash: 88ee5...92e Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Gjest 88ee5...92e skrev (2 minutter siden): Rart. Har sett og ser fremdelses en mengde kritiske vurderinger på Legelisten. Så sant de er saklige og virker noenlunde troverdige, tror jeg ikke det er et problem. Anonymous poster hash: 88ee5...92e Ja, de luker nok bort de værste og den største andelen av dem slik at legen ikke skal virke altfor ille. Ros derimot slipper lett igjennom. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Salvesen. skrev (5 timer siden): Om det finnes leger å ta av, ellers havner en på vikarliste Ja, selvsagt Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Trulss skrev (4 timer siden): Det å skrive at legen gjør en dårlig jobb går rett og slett ikke. Jeg har forsøkt et hav av varianter uten at de går i mellom. Jeg er ikke enig med deg i dette. Jeg har sett tidvis ganske så harde ord mot legers utførelse av jobben sin på legelisten.no. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober leticia skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke enig med deg i dette. Jeg har sett tidvis ganske så harde ord mot legers utførelse av jobben sin på legelisten.no. Legelisten tar vel betalt for enkelte tjenester, og det skulle ikke forundre meg om leger kan betale opp sitt omdømme. Hvem står egentlig bak legelisten? Lenke til kommentar
leticia Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Trulss skrev (6 timer siden): Legelisten tar vel betalt for enkelte tjenester, og det skulle ikke forundre meg om leger kan betale opp sitt omdømme. Hvem står egentlig bak legelisten? Det kan du finne ut selv ved hjelp av et enkelt søk. Men her... https://www.proff.no/aksjonærer/bedrift/legelisten.no-as/998354528 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober minim skrev (På 8.10.2024 den 9:00 AM): Fastlegen er det håpløst å få time hos. Ser ut som privatlege blir løsningen da. Har ikke tolmodighet til dette idiotiske systemet. Hadde video time hos privatlege tidligere, men det måtte mer undersøkelse til for å evnt få resept. Passe trist at en så elementær ting bare ikke fungerer, men heldigvis kan en betale seg frisk. USA neste? Svaret er JA! Har du merket at det gradvis blir innført en felles standard over hele verden sakte men sikkert alt etter hvilken kultur det skal innføres i? Lenke til kommentar
Gjest 88ee5...92e Skrevet 13. oktober Del Skrevet 13. oktober Privatleger kommer vel også under fastlege-ordningen? Ja her er jeg ikke sikker i det hele tatt, kjenner lite til systemet sånn. Men det var når jeg spurte om det gikk an å ta en behandling på en privat helseklinikk, der jeg ikke var fornøyd med de som gjorde det på sykehuset, da sa de at - "ja, men da må du ha fastlege her hos oss". Så det vil si at private leger der kunne være fastleger, som andre leger altså. Anonymous poster hash: 88ee5...92e Lenke til kommentar
Gjest dbdbc...1de Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Salvesen. skrev (På 30.9.2024 den 6:24 PM): Du kan takke nei med å sette deg på en annen venteliste Men da står man potensielt uten lege da? Eller fortsetter man da med den gamle man hadde? Anonymous poster hash: dbdbc...1de Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Gjest dbdbc...1de skrev (3 minutter siden): Men da står man potensielt uten lege da? Eller fortsetter man da med den gamle man hadde? Anonymous poster hash: dbdbc...1de Du får tildelt legen og starter ny ventetid. Så min påstand er ikke 100% korrekt Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober On 14.10.2024 at 12:27 AM, Whateverface said: Svaret er JA! Har du merket at det gradvis blir innført en felles standard over hele verden sakte men sikkert alt etter hvilken kultur det skal innføres i? Nei, dette stemmer ikke. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober (endret) On 8.10.2024 at 1:52 PM, Eskove said: Sist jeg flyttet til en større by, ble jeg syk før jeg rakk å finne fastlege. Ringte nesten 20 legekontorer før noen var villig til å gi meg time, mot at legen fikk bli fastlegen min. Alle sa bare at om jeg ikke hadde fastlege hos dem fikk jeg ikke time. Ikke kan du bare møte opp på legevakten heller. Jo, det kan du. Dette reguleres av Helse og omsorgsloven § 3.1 og § 3.2. Ved akutt syksdom så har alle som oppholder seg i kommunen rett til å bruke legevakten. Da kan du bare møte opp, eller ringe dem. Hvis det ikke dreier seg om en akkutt sykdom, da kan det jo være at man må ringe litt rundt. Da kan det jo også kanskje handle litt om å kjenne godt nok etter, hvor syk man egentlig er 🙂 Endret 15. oktober av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå