Gå til innhold

Kjøpte defekte hodetelefoner fra Finn


Anbefalte innlegg

Christian86 skrev (5 minutter siden):

Da gjør du det, og så kan du la være å svare i tråder når du ikke har kunnskap, men synser :) problem løst

Er ikke dette et diskusjonsforum? Da må du nesten tåle at jeg ytrer mine meninger og jeg mener at disse hodetelefonene burde han ikke bruke mer tid på. Pengene tapt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, Kul_Djevel said:

Tror neppe hans krav er gyldig. Høres ut som en sak som ikke han får medhold i verken hos forliksråd eller andre.

Kva baserer du det på? Gjenstanden har ein mangel, og mangelen er av slik art at seljar burde vore klar over mangelen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
barfoo skrev (4 minutter siden):

Kva baserer du det på? Gjenstanden har ein mangel, og mangelen er av slik art at seljar burde vore klar over mangelen.

Hvis ikke selger innrømmer at mangelen var der FØR han sendte hodetelefonene, så ser jeg for meg at dette blir en vanskelig sak å vinne frem med. Sier seg selv. Du tror kanskje det er slik at man kan gå til forliksrådet  og bare komme med hvilken som helst påstand om en selger og man får medhold, men sånn er det ikke. Man må ha noen form for bevis der også. Hvis ikke avsier de ingen dom og man blir bedt om ta saken videre i høyere instanser.

 

Endret av Kul_Djevel
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Kul_Djevel said:

Er ikke dette et diskusjonsforum? Da må du nesten tåle at jeg ytrer mine meninger og jeg mener at disse hodetelefonene burde han ikke bruke mer tid på. Pengene tapt. 

Jeg tåler det fint, men av en eller annen grunn tåler jo ikke du å få mening tilbake om din oppførsel - det er jo interessant da :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Christian86 skrev (1 minutt siden):

1) nei - det gjør du ikke

2) du synser - det har lite substans og du har mer feil i anvendelse av juss'en enn rett

:)

Vel, jeg er høfligere og sakligere enn deg så jeg er fornøyd.

Håper du er ferdig med denne persondiskusjonsavsporingen din nå.

Diskuter sak og ikke person. Reglene for forumet er klare på det. 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 time siden):

Tror neppe hans krav er gyldig. Høres ut som en sak som ikke han får medhold i verken hos forliksråd eller andre.

Men det er mitt råd. Skal han følge ditt råd, så taper han enda mer penger. 

Du har jo helt åpenbart ikke kunnskap om dette feltet.

Kan du ikke bare slutte å skrive her? Blir jo bare støy.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
phraze skrev (På 23.9.2024 den 6:55 PM):

Hei.


I forrige uke så kjøpte jeg noen hodetelefoner av en mann på Finn.

Jeg mottok de i Posten og la merke til feilen dagen etter. Feilen er volumbryteren på de som er løs.
Jeg ga beskjed umiddelbart og han brukte flere dager på å svare. Først når jeg ble litt mer bestemt så fikk jeg tilbakemelding. Disse hodetelefonene selges ikke i Norge og han ønsker å reklamere til leverandøren i Amerika på disse. Jeg har bedt om å få pengene igjen (3000kr), men dette unnlater han og svare på. Han la meg på kopi av e-posten han sendte de og de svarte i dag. Produsenten i Amerika har bedt om videobevis av feilen.

Jeg vil bare ha igjen pengene mine.. jeg vil sende de i retur til ham så får han styre med det der selv. Kan jeg kreve dette? Mtp at jeg meldte ifra dagen etter jeg mottok de og jeg rett og slett ikke får brukt de slik de er nå da volumet går rett opp til 100% og sprenger av meg ørene omtrent. Skal også nevnes at i annonsen så stod det at de var «nye» og kun brukt i et par timer.

Har jeg noen krav jeg kan stille her nå?

Du har jo åpenbart en rett til å returnere de og få pengene tilbake.

Om selger hadde vært seriøs hadde denne akseptert en retur umiddelbart.

Forstår jeg det rett at du alt har sendt selger bevis på feilen?

I så fall har du jo egentlig også akseptert at det er en løsning, slik jeg ser det.

Om du ikke har sendt bevis, ville jeg vurdert å sende nok en melding til selger, hvor du fastholder at du vil returnere varen og ha pengene tilbake, og at du avventer aksept på dette, ellers vil du gå videre med saken.

Produsentens garanti, gjelder den kun for opprinnelig eier? Endel garantier har slike begrensninger.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (1 time siden):

Du har jo helt åpenbart ikke kunnskap om dette feltet.

Kan du ikke bare slutte å skrive her? Blir jo bare støy.

Så hvis man ikke er enig med da, så er det støy? 

Men du tar feil. Har selgeren bestemt seg for å være en dritt, så kommer nok ikke kjøper noen vei. Men for all del. Det er jo bare å prøve, men det er bortkastet tid og penger 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kul_Djevel said:

Men du tar feil. Har selgeren bestemt seg for å være en dritt, så kommer nok ikke kjøper noen vei. Men for all del. Det er jo bare å prøve, men det er bortkastet tid og penger 

Kva del av kjøpslova er det som er uklar for deg? Og kvifor vil ikkje ein kunne vinne fram i forliksrådet og tvangsfullbyrde saka?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
phraze skrev (17 minutter siden):

Hei folkens!

Jeg snakket med både Finn og Forbrukerrådet i dag. Finn ba meg rapportere selger og Forbrukerrådet ba meg fylle ut skjema og klage til han - dersom han ikke svarte så kunne de bistå. De mente jeg åpenbart hadde rett på å klage, men de har lang behandlingstid.

Sendte selger SMS og skrev denne informasjonen og da ga han seg. Jeg sender de tilbake på min regning og han Vippser når han har mottatt de. Saken løst 👍😊 Takk for alle innspill!

Veldig bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (7 timer siden):

Hvis ikke selger innrømmer at mangelen var der FØR han sendte hodetelefonene, så ser jeg for meg at dette blir en vanskelig sak å vinne frem med. Sier seg selv. Du tror kanskje det er slik at man kan gå til forliksrådet  og bare komme med hvilken som helst påstand om en selger og man får medhold, men sånn er det ikke. Man må ha noen form for bevis der også. Hvis ikke avsier de ingen dom og man blir bedt om ta saken videre i høyere instanser.

 

Er det ikke slik at et forliksråd ikke kan avsi en dom? De veileder kun parter til et forlik..? Evt informere om en videre rettsprosess. Tipper likevel ingen dømmer denne dusten av en selger på lik linje med en seriemorder..😂

Jeg ser også for meg at å gå inn med tungt skyts på dette kan bli dyrt. Men det er det jo bare å gjøre litt research på..

 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Sovna said:

Er det ikke slik at et forliksråd ikke kan avsi en dom? De veileder kun parter til et forlik..? Evt informere om en videre rettsprosess. Tipper likevel ingen dømmer denne dusten av en selger på lik linje med en seriemorder..😂

Jeg ser også for meg at å gå inn med tungt skyts på dette kan bli dyrt. Men det er det jo bare å gjøre litt research på..

 

Forliksrådet kan avseie dom om ein av partane ber om det, og dei finn det forsvarleg.

1 hour ago, Kul_Djevel said:

Ikke relevant lenger siden selger har gitt seg slik han burde gjøre

How convenient... Forøvrig sa vel du at ingen instanser kom til å bry seg? Løysinga kom vel fordi instanser brydde seg...?

Hadde trådstarter lytta til ditt råd hadde det kosta 3000,-

Endret av barfoo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Man kan ta kjøp mellom to forbrukere til Forbrukerklageutvalget via Forbrukertilsynet, men er gebyr

Hvis man har betalt med kredittkort på Vipps, så kan man kanskje ta det til Finansklagenemnda også? Det kan man ihvertfall med kjøp fra næringsdrivende

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...