Gå til innhold

rask varm lunch, forslag?


Anbefalte innlegg

Etter jobbytte har jeg gått fra kantine med kokk til å måtte ordne det selv. Etter 3 måneder med salat, brødskiver og enorme mengder havregrøt så gikk jeg lei i går og tittet rundt i lokalet. Det viste seg at hybelkomfyren virket, to små stekeplater, og vi hadde en stekepanne. Da ble det en tur på butikken og så ble det omelett til lunsj. Nå har jeg aldri laget noe annet enn speilegg og omelett i mitt liv så jeg er litt usikker på hvilke muligheter jeg har med en stekepanne. Maten bør ikke ta særlig mer tid å lage enn en halvtime og bør ikke stinke ned lokalet mer enn nødvendig. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toast med avocado og posjert egg (eller egg tilberedt på annen måte om du ikke gidder lage posjert egg).

Quesedilla med kylling, spekeskinke eller liknende. 

Enkle pastaretter. Fersk pasta kokes på 2-3 min. Sausen kan du lage hjemme og ta med på glass eller liknende og varme i panna før du legger i pastaen.

Enkle supper som blomkålsuppe, tomatsuppe, brokkolisuppe o.l. Kan lages fra bunn på 10-15 min om du har renset grønnsakene hjemme på forhånd. Her må du kanskje ha en stavmikser i tillegg.

Ostesmørbrød med feks god ost og spekeskinke.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...