RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september Hvis det er noe copyright greier jeg gjør feil så skulle jeg ønsket og fått beskjed om hva og hvor det er? Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september (endret) RichardJacobsen skrev (7 minutter siden): Det er så irriterende! jeg aner jo ikke hva jeg gjør feil? Tommel fra meg for din irritasjon, fordi den kan jeg faktisk forstå veldig godt. Det er alltid irriterende å bli beskyldt for regelbrudd når du ikke engang vet at du har gjort det. Og kanskje mest sannsynlig ikke gjort det. Men du er jo en slags "slave" av disse tjenestene og har de bestemt seg, så er det liksom lite man kan gjøre med det. Makt korrumperer eller hva det heter. Endret 23. september av Kul_Djevel Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september RichardJacobsen skrev (1 minutt siden): Hvis det er noe copyright greier jeg gjør feil så skulle jeg ønsket og fått beskjed om hva og hvor det er? Har opplevd det selv. Fikk copyright advarsel på musikk som jeg selv har laget. Er vel som en påpekte. Kanskje noe AI-greier og de reagerer på likheter eller noe. Synd vi ikke har videoene dine å kunne vurdere de her. Men er det stengt så er det stengt. Last de opp på Rumble, så kan vi ta en titt og gjette oss frem til svaret. Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september Kul_Djevel skrev (Akkurat nå): Tommel for meg for din irritasjon, fordi den kan jeg faktisk forstå veldig godt. Det er alltid irriterende å bli beskyldt for regelbrudd når du ikke engang vet at du har gjort det. Og kanskje mest sannsynlig ikke gjort det. Men du er jo en slags "slave" av disse tjenestene og har de bestemt seg, så er det liksom lite man kan gjøre med det. Makt korrumperer eller hva det heter. ja det er helt sjukt. jeg fikk stjålet min Facebook og Instagram konto for et års tid siden. De lever nå sitt eget liv som jeg ikke har kontroll på. min "gamle jeg" driver bla annet og selger falske bitcoin. I Mitt navn!! Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september Kul_Djevel skrev (Akkurat nå): Har opplevd det selv. Fikk copyright advarsel på musikk som jeg selv har laget. Er vel som en påpekte. Kanskje noe AI-greier og de reagerer på likheter eller noe. Synd vi ikke har videoene dine å kunne vurdere de her. Men er det stengt så er det stengt. Last de opp på Rumble, så kan vi ta en titt og gjette oss frem til svaret. Skal sjekk ut Rumble! Høres ut som en plan... Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september (endret) Hvis du kommenterer på andres YT-videoer så de blir irritert eller om de er irritert på deg pga kapret Fb/Instagram som har lurt de til å kjøpe falske bitcoin, så kan det være en eller flere brukere som rapporterer din YT kanal (i negativ mening). Da skal du få melding fra YT om at kontoen din stenges som du kan bestride. Så blir det evt et menneske som vurerer og ikke bare automatisk stengning basert på om en eller flere brukere flagger kanalen din. Beste da er nok å lage ny kanal på YT, legge ut videoer uten referanser til deg og ellers passe på at alt er på stell ift musikk. Endret 23. september av Rune_says 1 Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september (endret) Rune_says skrev (3 minutter siden): Hvis du kommenterer på andres YT-videoer så de blir irritert eller om de er irritert på deg pga kapret Fb/Instagram som har lurt de til å kjøpe falske bitcoin, så kan det være en eller flere brukere som rapporterer din YT kanal (i negativ mening). Da skal du få melding fra YT om at kontoen din stenges som du kan bestride. Så blir det evt et menneske som vurerer og ikke bare automatisk stengning basert på om en eller flere brukere flagger kontoen din. Beste da er nok å lage ny kanal på YT, legge ut videoer uten referanser til deg og ellers passe på at alt er på stell ift musikk. Ingen som helst connection med den kontoen som ble stengt på YT med min gamle FB konto! Og den første gang min YT konto ble stengt hadde ikke min FB konto blitt hacket... jeg kommenterer sjeldent eller aldri på andres YT videoer... Endret 23. september av RichardJacobsen Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september Her er et eksempel på hva jeg hadde på min konto. Musikken er hentet fra lovlig sted med tillatelse til bruk på YT. https://rumble.com/v5g220k-fast-forward....html Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september RichardJacobsen skrev (8 minutter siden): Her er et eksempel på hva jeg hadde på min konto. Musikken er hentet fra lovlig sted med tillatelse til bruk på YT. https://rumble.com/v5g220k-fast-forward....html Det er kun mulig og laste opp filer under 15MB på Rumble... Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september RichardJacobsen skrev (11 minutter siden): Det er kun mulig og laste opp filer under 15MB på Rumble... Jeg laster opp et eksempel til. Så kan dere se om dere ser grunnen til utestengelse... Lenke til kommentar
Altimeter Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september 1 hour ago, RichardJacobsen said: 3 strikes? Hva menes med det? Min konto har blitt slettet 3 ganger. Uten forvarsel hver gang. Var bare borte... Dvs at du får 2 advarsler og den tredje er det over og ut. Three strikes and youre out. Du sier du har kjøpt musikk til videoene din. går ut ifra at dette er royaltyfree musikk og at du har rettighet til å bruke musikken. Jeg fikk 1 strike en gang på musikkbruk. eller en lydfil med lyden av vind blir vel mer korrekt. Et komersielt band hadde også brukt samme lydfil i musikken sin og dette ble igjenkjent av youtube og jeg fikk advarsel og 1 strike. Bestred striken og viste til at dette var en royaltyfree lydfil som var kjøpt og lisensiert for bruk i videoen min. Nå mange år senere virker det ut som du stortsett kan bruke det meste av musikk du finner, men at rettighetsinnehaverene får inntektene som du kunne hatt. Uansett så pleier youtube å være spesifikke til hva som har gjort at du blir utestengt. Hvilken video det gjelder og slikt. Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september (endret) Altimeter skrev (2 minutter siden): Dvs at du får 2 advarsler og den tredje er det over og ut. Three strikes and youre out. Du sier du har kjøpt musikk til videoene din. går ut ifra at dette er royaltyfree musikk og at du har rettighet til å bruke musikken. Jeg fikk 1 strike en gang på musikkbruk. eller en lydfil med lyden av vind blir vel mer korrekt. Et komersielt band hadde også brukt samme lydfil i musikken sin og dette ble igjenkjent av youtube og jeg fikk advarsel og 1 strike. Bestred striken og viste til at dette var en royaltyfree lydfil som var kjøpt og lisensiert for bruk i videoen min. Nå mange år senere virker det ut som du stortsett kan bruke det meste av musikk du finner, men at rettighetsinnehaverene får inntektene som du kunne hatt. Uansett så pleier youtube å være spesifikke til hva som har gjort at du blir utestengt. Hvilken video det gjelder og slikt. Ingen advarsel/tilbakemld/strikes i det hele tatt! Det samme skjedde i oktober i fjor! hørte ingenting før jeg bare var slettet! Og ja selvsagt er det royaltyfree musikk som er til bruk på YT. Endret 23. september av RichardJacobsen Lenke til kommentar
Iki Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september RichardJacobsen skrev (2 timer siden): Ingen advarsel/tilbakemld/strikes i det hele tatt! Det samme skjedde i oktober i fjor! hørte ingenting før jeg bare var slettet! Og ja selvsagt er det royaltyfree musikk som er til bruk på YT. Du skal normalt sett få en strike på en bestemt video. Da får du beskjed om at noen har sagt at innholdet tilhører dem, eller at det går imot YouTube sine regler. Dette finner man i profilen sin på YouTube, hvor du får en beskrivelse av hva som er feil, samt muligheten til å klage på dette eller redigere videoen slik at dette forsvinner. Når du får tre slike til sammen så blir kanalen stengt. Man kan da fortsatt bestride påstanden, men det skjer sjeldent noe. Om det var musikken som var problemet så hadde du fått spesifikk beskjed om at det var et copyright claim fra en bestemt kilde som krevde pengene fra videoen din. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Har du musikken og hvor den er hentet fra i beskrivelsen på videoen? Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september (endret) Iki skrev (32 minutter siden): Du skal normalt sett få en strike på en bestemt video. Da får du beskjed om at noen har sagt at innholdet tilhører dem, eller at det går imot YouTube sine regler. Dette finner man i profilen sin på YouTube, hvor du får en beskrivelse av hva som er feil, samt muligheten til å klage på dette eller redigere videoen slik at dette forsvinner. Når du får tre slike til sammen så blir kanalen stengt. Man kan da fortsatt bestride påstanden, men det skjer sjeldent noe. Om det var musikken som var problemet så hadde du fått spesifikk beskjed om at det var et copyright claim fra en bestemt kilde som krevde pengene fra videoen din. Det er nok ikke så lett at det bare er og klage til YT! Jeg har ikke fått en eneste copyright claim på musikken så det er ikke der problemet er. Endret 23. september av RichardJacobsen Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september RRhoads skrev (5 minutter siden): Har du musikken og hvor den er hentet fra i beskrivelsen på videoen? Det er ikke nødvendig. Bruker musikk fra Upbeat og da trenger du ikke det. Jeg har ikke fått noen copyright tilbakemld fra YT. Så det er ikke musikken som er grunn til at de plutselig stengte min konto! Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september Her er enda et eksempel på hva min YT konto inneholdt. https://rumble.com/v5g2rfp-vrmnstringen-2024.html Lenke til kommentar
RichardJacobsen Skrevet 23. september Forfatter Del Skrevet 23. september RichardJacobsen skrev (Akkurat nå): Her er enda et eksempel på hva min YT konto inneholdt. https://rumble.com/v5g2rfp-vrmnstringen-2024.html Musikken er hentet fra Upbeat. Helt lovlig til bruk på bla YT. Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september RichardJacobsen skrev (16 timer siden): Her er enda et eksempel på hva min YT konto inneholdt. https://rumble.com/v5g2rfp-vrmnstringen-2024.html Greide ikke se noe der som var grunn til å stenge kanalen Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Finnes de som misbruker systemet og sender ut falske kopirettigheter, og visst ikke du bestrider det så får de reklame inntektene for videoer du legger ut. Men du skal få beskjed om det visst du har en adsense konto hos Youtube. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå