Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utestengt fra Youtube uten og skjønne hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RichardJacobsen skrev (13 minutter siden):

Da har Youtube kontoen min blitt slettet for tredje gang! Uten at jeg skjønner hva jeg gjør galt?
Noen youtubere her som er flinke på sånt? Trenger virkelig hjelp...

Hvorfor blir kontoen slettet? Hva er begrunnelsen?

Lenke til kommentar

Dette er grunnen!
 

Sitat

Innhold som bryter vilkårene for bruk av YouTube, eller som oppfordrer andre til å gjøre det, er ikke tillatt på YouTube. Dette inkluderer å legge ut innhold som tidligere er blitt fjernet på grunn av brudd på vilkårene for bruk, eller innhold fra skapere som er ilagt begrensninger eller har fått kontoen sin sagt opp i henhold til vilkårene.

 

Lenke til kommentar

Det er kun min private konto med litt filmer fra sykkelturer og ellers litt fra hva jeg driver med på fritiden. Bruker et 360 kamera. Har kjøpt tilgang til lovlig musikk også. Og denne gangen har jeg ikke linket til noe heller. Jeg skjønner ikke hva det er jeg bryter for noen vilkår?

Endret av RichardJacobsen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RichardJacobsen skrev (10 minutter siden):

Det er kun min private konto med litt filmer fra sykkelturer og ellers litt fra hva jeg driver med på fritiden. Bruker et 360 kamera. Har kjøpt tilgang til lovlig musikk også. Og denne gangen har jeg ikke linket til noe heller. Jeg skjønner ikke hva det er jeg bryter for noen vilkår?

Men har du lov å uploade musikken i videoene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RichardJacobsen skrev (45 minutter siden):

Da har Youtube kontoen min blitt slettet for tredje gang! Uten at jeg skjønner hva jeg gjør galt?
Noen youtubere her som er flinke på sånt? Trenger virkelig hjelp...

Mest sannsynlig høres det ut som noe copyright greier.

Men problemet med Youtube som så mange andre plattformer, så blir man plutselig utestengt eller får advarsler eller noe uten å skjønne hvorfor. For man vet med seg selv at man ikke har brutt noen regler, men who cares. Det er de som bestemmer og har de bestemt at du har brutt noen regler så har du brutt dem, selv om du ikke har gjort det.

Og prøver du å ta kontakt for å finne ut av dette eller klare opp av dette, så blir du enten møtt med en mur av stillhet eller inkompetanse.

Trist, men det er virkeligheten dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (6 minutter siden):

Mest sannsynlig høres det ut som noe copyright greier.

Men problemet med Youtube som så mange andre plattformer, så blir man plutselig utestengt eller får advarsler eller noe uten å skjønne hvorfor. For man vet med seg selv at man ikke har brutt noen regler, men who cares. Det er de som bestemmer og har de bestemt at du har brutt noen regler så har du brutt dem, selv om du ikke har gjort det.

Og prøver du å ta kontakt for å finne ut av dette eller klare opp av dette, så blir du enten møtt med en mur av stillhet eller inkompetanse.

Trist, men det er virkeligheten dessverre. 

Youtube tilhører jo Google og søk på google er jo nå også blitt sensurert dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 minutt siden):

Ja, Google var bedre før. Youtube også. Mye gull på Youtube, men blir skjult av deres egen søkemotor. 

Ja i dag er det vanskelig å få relevante treff i Google eller på Youtube. Hva man får som treff er i dag bevisst styrt i politisk korrekte retninger kan det se ut til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en så mye innhold som lastes opp er AI moderering en av få ting som fungerer. Desverre er den lettlurt og noe hard så ting havner i håven feilaktig.

Særlig musikk som nevnt av andre kan være vanskelig. Lisensiering av musikk for bruk er nesten ett lite fag i seg selv. Selv "copiright free" musikk blir noen ganger registrert av uærlige for å tappe inntekter fra andre.

De fleste større medier og kanaler er også runde på hvorfor man blir anmerket eller utestengt. Dette slik at folk med uærlige hensikter ikke skal kunne teste grensen alt for lett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Normalt sett så skulle vel en kanal trenge å få 3 strikes på videoer før denne kanalen stenges.

Altså måtte du ha fått beskjed om noe 3 ganger.

Om du deretter har laget en ny konto, og så fortsatt med akkurat det samme innholdet som tidligere, så ville det altså være et brudd da du prøver å snike deg rundt tidigere moderering.

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 time siden):

Mest sannsynlig høres det ut som noe copyright greier.

Men problemet med Youtube som så mange andre plattformer, så blir man plutselig utestengt eller får advarsler eller noe uten å skjønne hvorfor. For man vet med seg selv at man ikke har brutt noen regler, men who cares. Det er de som bestemmer og har de bestemt at du har brutt noen regler så har du brutt dem, selv om du ikke har gjort det.

Og prøver du å ta kontakt for å finne ut av dette eller klare opp av dette, så blir du enten møtt med en mur av stillhet eller inkompetanse.

Trist, men det er virkeligheten dessverre. 

Det er så irriterende! jeg aner jo ikke hva jeg gjør feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 time siden):

Google bruker mye "AI" til moderering, som liksom skal være så smart. Men sjansen er stor for at den såkalte virtuelle intelligensen svikter. Ikke bryr de seg heller, de har nesten monopol og kan senke kvaliteten på alt de gjør uten å tape penger.

ja nå har AI tatt over på Facebook også. FB sletter innlegg med feks linker fra Youtube!

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Normalt sett så skulle vel en kanal trenge å få 3 strikes på videoer før denne kanalen stenges.

Altså måtte du ha fått beskjed om noe 3 ganger.

Om du deretter har laget en ny konto, og så fortsatt med akkurat det samme innholdet som tidligere, så ville det altså være et brudd da du prøver å snike deg rundt tidigere moderering.

3 strikes? Hva menes med det? Min konto har blitt slettet 3 ganger. Uten forvarsel hver gang. Var bare borte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...