Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

N47 fusker

Anbefalte innlegg

Heisann. 
Har kikka på en N47T bil. Denne fusker litt tilsynelatende kun under 2500 o/min. 
Den er tunet, gått 140.000. 
Det er en slange som heter veivhusventilasjon slange som er helt sprekt og ferdig. 
Kan dette forårsake fuskingen?

Ikke kjøpt bilen enda, var ganske pent, bra eksemplar, men er lite keen på å kjøpe skrot bil. 

Hva kan evt forårsake fuskingen om ikke det er denne slangen? Er ingen feil på bilen, les motorlampe osv. har ikke fått lest ut feilkoder dessverre. 
Spør om dere trenger mere info for å «gjette» seg frem til problemet. 

Ja det er N47, men det var ingen rasling fra kjede. Og ingen særlige ulyder. Selger nevnte at et verksted i 2021 hadde sagt at kjede var litt slapt, men de har kjørt langt med den etter det og ingen ulyder eller feil. Ingenting tilsier «lydmessig» at reg kjede er gåent eller feil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bilogbåt skrev (1 time siden):

Ja det er N47, men det var ingen rasling fra kjede. Og ingen særlige ulyder. Selger nevnte at et verksted i 2021 hadde sagt at kjede var litt slapt, men de har kjørt langt med den etter det og ingen ulyder eller feil. Ingenting tilsier «lydmessig» at reg kjede er gåent eller feil. 

I would pass.

Lenke til kommentar

Ang N47 generelt.

Pass på registeret og det som mange glemmer, høytrykkspumpa! Den havarer, er ikke OM den havarerer, men NÅR den haverere.

Så skal du kjøpe bil med N47, sjekk at registeret og htp er tatt. Ellers må du ha i bakhode at det må taes med en gang! Htp kosta når ejg bytta for 4år si rundt 14000kr, registeret koster vel rundt om 25k

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (6 minutter siden):

Ang N47 generelt.

Pass på registeret og det som mange glemmer, høytrykkspumpa! Den havarer, er ikke OM den havarerer, men NÅR den haverere.

Så skal du kjøpe bil med N47, sjekk at registeret og htp er tatt. Ellers må du ha i bakhode at det må taes med en gang! Htp kosta når ejg bytta for 4år si rundt 14000kr, registeret koster vel rundt om 25k

Dette skal være en N47T, og den er også produsert etter 03.11 som skal tilsi at reg problemet ikke skal være til stedet. 
Men når det er sagt, så vet jeg utmerket godt hva N47 er og hva den står for. 
Det jeg ikke vet er hvorfor den fusker. Jeg prata med en kompis som er mekaniker og han mente at det KAN være veivhusventilasjonsslangen siden det er VELDIG stor lekkasje i den. Det kan da bli trykk (eller ikke trykk, husker ikke helt) som kan gjøre at den fusker. 
Noen som kan bekrefte den teorien?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...