Gå til innhold

Herzog: Israel står ikkje bak personsøkjar-angrepet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornen skrev (28 minutter siden):

I følgje den israelske presidenten er det ikkje Israel som står bak personsøkjar-angrepa på Hisbollah.

https://www.nrk.no/nyheter/israels-president_-_-benekter-at-landet-star-bak-personsokereksplosjonene--1.17053704

Er han feilinformert, lyg han... eller har han rett?

Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette?

Jeg tror ikke han lyver, for hvis det blir bevist at israel står bak driter han seg loddrett ut. Men jeg er overrasket, jeg tror ikke det er USA, som prøver å deeskalere, selv om det ikke kan utelukkes hvis de tror det kan svekke hizbollah nok til å hindre en krig

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eg trur det er heilt sikkert at ikkje USA står bak. (Skulle ein vere konspiratorisk er det vel meir sannsynleg at Russland står bak - fordi dei vil skape mest mogeleg kaos og få fokus vekk frå krigen i Ukraina. Ungarn var vel også nemnt i samanheng med bombene, og dei har som kjent ein Russland-vennleg statsminister).

Men kan det vere ei gruppe personar som støttar Israel som har utført dette på eige initiativ?

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 time siden):

Kanskje er dette en Mossad operasjon som han ikke er informert om eller som er gradert til høyeste nivå. Eller så ser man verdien i å benekte det, det kan i seg selv skape forvirring potensielt ("Hvem andre kan ha angrepet oss? USA? Andre?")

Men jeg tror jo det er Israel..

• Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (2 timer siden):

I følgje den israelske presidenten er det ikkje Israel som står bak personsøkjar-angrepa på Hisbollah.

https://www.nrk.no/nyheter/israels-president_-_-benekter-at-landet-star-bak-personsokereksplosjonene--1.17053704

Om dette dreier seg om Hizbollah (for jeg følger egentlig ikke med) så ble de kastet ut av Jordan (tror jeg det var) fordi de hadde et "safe haven" der på 60 eller 70-tallet og snudde landet om til sin egen personlige lekeplass og måtte pigge til Libanon etterpå.

Men det er jo jævlig sært å hevne seg 50-60 år senere.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (9 timer siden):

Om dette dreier seg om Hizbollah (for jeg følger egentlig ikke med) så ble de kastet ut av Jordan (tror jeg det var) fordi de hadde et "safe haven" der på 60 eller 70-tallet og snudde landet om til sin egen personlige lekeplass og måtte pigge til Libanon etterpå.

Men det er jo jævlig sært å hevne seg 50-60 år senere.

Det var PLO

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...