torbjornen Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september I følgje den israelske presidenten er det ikkje Israel som står bak personsøkjar-angrepa på Hisbollah. https://www.nrk.no/nyheter/israels-president_-_-benekter-at-landet-star-bak-personsokereksplosjonene--1.17053704 Er han feilinformert, lyg han... eller har han rett? Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette? 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september torbjornen skrev (28 minutter siden): I følgje den israelske presidenten er det ikkje Israel som står bak personsøkjar-angrepa på Hisbollah. https://www.nrk.no/nyheter/israels-president_-_-benekter-at-landet-star-bak-personsokereksplosjonene--1.17053704 Er han feilinformert, lyg han... eller har han rett? Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette? Jeg tror ikke han lyver, for hvis det blir bevist at israel står bak driter han seg loddrett ut. Men jeg er overrasket, jeg tror ikke det er USA, som prøver å deeskalere, selv om det ikke kan utelukkes hvis de tror det kan svekke hizbollah nok til å hindre en krig 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september En løgn, eller en feiloversettelse/misforståelse. Det er ingen andre land som har evnen eller interessen til å gjennomføre et slikt angrep. 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 22. september Forfatter Del Skrevet 22. september (endret) Eg trur det er heilt sikkert at ikkje USA står bak. (Skulle ein vere konspiratorisk er det vel meir sannsynleg at Russland står bak - fordi dei vil skape mest mogeleg kaos og få fokus vekk frå krigen i Ukraina. Ungarn var vel også nemnt i samanheng med bombene, og dei har som kjent ein Russland-vennleg statsminister). Men kan det vere ei gruppe personar som støttar Israel som har utført dette på eige initiativ? Endret 22. september av torbjornen 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Russland - hvis de i hele tatt har kapabilitetene lengre - ville aldri skadet og ydmyket den forlengete armen til en av deres næreste allierte i regionen. De trenger missilene og dronene til Iran. Dette er 95% sikkert Mossad. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september torbjornen skrev (1 time siden): Er han feilinformert, lyg han... eller har han rett? Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette? Kanskje er dette en Mossad operasjon som han ikke er informert om eller som er gradert til høyeste nivå. Eller så ser man verdien i å benekte det, det kan i seg selv skape forvirring potensielt ("Hvem andre kan ha angrepet oss? USA? Andre?") Men jeg tror jo det er Israel.. 2 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Kanskje han drar en russisk. "Det er ikkje russiske soldater i Ukraina" har vi hørt. En mulig konspirarsjon kan være at Iran står bakom.... men det tror jeg absolutt ikke. 1 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september torbjornen skrev (2 timer siden): I følgje den israelske presidenten er det ikkje Israel som står bak personsøkjar-angrepa på Hisbollah. https://www.nrk.no/nyheter/israels-president_-_-benekter-at-landet-star-bak-personsokereksplosjonene--1.17053704 Er han feilinformert, lyg han... eller har han rett? Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette? Om dette dreier seg om Hizbollah (for jeg følger egentlig ikke med) så ble de kastet ut av Jordan (tror jeg det var) fordi de hadde et "safe haven" der på 60 eller 70-tallet og snudde landet om til sin egen personlige lekeplass og måtte pigge til Libanon etterpå. Men det er jo jævlig sært å hevne seg 50-60 år senere. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Whateverface skrev (9 timer siden): Om dette dreier seg om Hizbollah (for jeg følger egentlig ikke med) så ble de kastet ut av Jordan (tror jeg det var) fordi de hadde et "safe haven" der på 60 eller 70-tallet og snudde landet om til sin egen personlige lekeplass og måtte pigge til Libanon etterpå. Men det er jo jævlig sært å hevne seg 50-60 år senere. Det var PLO 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september 21 hours ago, torbjornen said: Kven andre enn Israel kan tenkjast å stå bak dette? Ingen. Det er åpenbart Israel som står bak da ingen andre har interesse av å gjøre noe slikt. 5 Lenke til kommentar
Whateverface Skrevet 9. oktober Del Skrevet 9. oktober (endret) Tussi skrev (På 23.9.2024 den 10:40 AM): Det var PLO Jeg har som sagt liten interesse for det, men takk for opplysningen uansett. Endret 9. oktober av Whateverface irrelevant Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. november Forfatter Del Skrevet 10. november (endret) https://www.nrk.no/norge/afp_-netanyahu-godkjente-personsokerangrepene-i-libanon-1.17120303 Netanyahu og Israel tek på seg ansvaret. Så er spørsmålet kvifor Herzog sa det han sa. Mest sannsynleg var vel uttalen hans eit forsøk på å tåkeleggje dei israelske planane for krigen mot Hizbollah og Libanon. Endret 10. november av torbjornen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå