Gå til innhold

Nordmenn som er pro-Trump; hva er grunnen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krig og fred skrev (45 minutter siden):

Du hadde sikkert synes det hadde vært gøy å blø til døde grunnet komplikasjoner når du var gravid. Eller at det var gøy å bære frem barnet som kom etter at du ble voldtatt av et familiemedlem 🤷‍♂️

Du synes kanskje det er artigere når far voldtar deg, tar deg med til abortkoikikken og fortsetter å voldta deg etterpå?

https://www.catholicnewsagency.com/news/30085/suit-claims-colo-planned-parenthood-ignored-sex-abuse

Mer

https://www.fox19.com/story/6496142/lawsuit-says-planned-parenthood-failed-to-report-abuse/

 

https://www.ncregister.com/features/report-planned-parenthood-failing-to-stop-child-abuse-and-sex-trafficking

Sitat

In 2010, a 13-year-old California girl underwent an abortion from Planned Parenthood after she became pregnant when her father, a man named Edgar Ramirez, repeatedly raped her. She told the workers at the clinic that she had gotten pregnant from a made-up boyfriend.

The age of consent in California is 18. It is illegal in the state to have sexual contact with a minor, unless a person is married to that minor.

 

Instead of going to the authorities, the report says, the victim was advised by a clinic employee to abstain from sex for three weeks after her abortion. Her father continued raping her, and she was pregnant again a few months later.

 

This time, according to the report, Planned Parenthood gave her an abortion as well as an IUD to prevent any additional pregnancies. Ramirez was eventually arrested after one of his other daughters reported her abuse to the police.

jada, kildene er pro-life, men sakene er ekte

Eller skal vi være saklige?

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

Takk for at du tok deg bryet. Tussi er åpenbart en vaskeekte mørkemann. 

 Vaskeekte mørkemenn du, jeg er faktisk en kvinne som er liberal på mye, men ikke fosterdrap, der setter jeg grensen 

Men så er ikke jeg en vaskeekte eugenist som deg heller 

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Slik jeg har lest Tussi, så er hun i overkant opptatt av abort, og rimelig aktiv og fastlåst på akkurat den saken. I såpass stor grad at jeg ikke orker diskutere den saken med henne. Men noen mørkemann er hun langt ifra.

Jeg ser heller ingen fordeler ved å definere brukere som det ene eller andre, det bare polariserer debatten og tilfører veldig lite.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (2 minutter siden):

Slik jeg har lest Tussi, så er hun i overkant opptatt av abort, og rimelig aktiv og fastlåst på akkurat den saken. I såpass stor grad at jeg ikke orker diskutere den saken med henne. Men noen mørkemann er hun langt ifra.

Jeg ser heller ingen fordeler ved å definere brukere som det ene eller andre, det bare polariserer debatten og tilfører veldig lite.

Takk! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Pga sosiale medier så polariseres samfunnet mye kjappere, på internett blir alt mye mer aggressivt enn hvis man diskuterte i virkeligheten. Da får man folk i Norge som faktisk håper på en klovn som trump og så får man tidligere klassevenninne som står foran regjeringen og roper "Defund the Police!" i en BLM-protest...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Abigor said:

Trump postet dette bildet på Truth Social, redigert inn Kamela sitt ansikt sammen med voldtektsmannen Diddy:

4dcea3cd1df19a4ba2fbe16dee5d7923

Hvordan kan noen ha respekt for en mann som poster slikt? Er ikke dette fake skittkasting? Jeg forstår virkelig ikke.

Skal jeg være ærlig, synes jeg denne er langt mer alvorlig:

 

President Trump Receives Briefing On Hurricane Dorian At White House

Hva slags fyr er det som, fordi han tok feil og nevnte Alabama, bestemmer seg for å seg endre kartet han får fra meteorologene? Det er altså viktigere for han å nekte å innrømme feil enn å komme med riktig varsel, med de konsekvensene dette fikk for de som stoler på ham i Alabama. For meg viser dette bildet hva slags narsissistiske klovn vi har med å gjøre. En mann som heller lyver med konsekvenser enn å innrømme egne småfeil.

Mannen er totalt uegnet for stillinger med ansvar, og de vil gjøre ham til den den mannen i verden som har størst ansvar på sine skuldre?

Endret av Rhabagatz
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 22.9.2024 at 8:37 PM, Boing_80 said:

Dette er et nysgjerrig spørsmål og intensjonen min er ikke å oppildne til drittslenging eller slikt. Hold debatten ren og saklig.

Jeg liker spørsmålet ditt! Nysgjerrighet er en dyd som gjør verden både morsom og interessant. Nå er jeg verken norsk eller pro-Trump, men jeg kan fortelle dere hvordan jeg tolker det sammensurium som skal forestille amerikansk innenrikspolitikk.

 

Velstående demokratier er designet av og for høyt utdannede mennesker. Din kognitive formøge er et slags uoffisielt måt på menneskelig verdi, som igjen fører til både status og penger. Denne klassen er godt betalt, universitetsutdannet og blant vinnerne av globaliseringen, og de lar eksperter ta avgjørelser som favoriserer deres interesser. Et kognitivt meritokrati vokser frem, hvis verdier og prioriteringer dominerer politikk og debatt.

Det som gjenstår er den brede amerikanske befolkningen, hvor en stor del er nederst i det sosiale hierarkiet. Fordi den slags lavt utdannede velgere med bakgrunn av både misbruk og trasige forhold alltid har eksistert. Forskjellen er at i dag stemmer de på Trump, for 50 år siden ville de sannsynligvis ha vært demokrater. De kan bare sees i valget av J.D. Vance hvis bakgrunn er definert av opiatklassen i rustbeltet vars mor tok heroin. At en av verdens største transportfagforening, Teamsters, valgte å tale på den republikanske konvensjonen peker også på partiets transformasjon til et populistisk og nasjonalistisk arbeiderparti.

For Donald Trump er the poor man’s rich man, den vanlige mannens idé om hvordan det er å være rik. Det er ikke penger som skaper din plass i samfunnet, det er holdninger. Vulgariteten og vrienhet er nettopp det som viser at Trump fortsatt er en vanlig person, ikke en del av den raffinerte, nedlatende overklassen, som forakter det hvite søppelet. Eller basket of deplorables, som Hillary Clinton sa.

Hundre år siden krevde noen stater at innbyggerne skulle bestå en lese- og skriveprøve for å kunne stemme. Målet var å hindre underutdannede mennesker, som ble ansett som lett manipulerte, fra å delta i den politiske prosessen. På 1960-tallet ble slike tester forbudt, blant annet fordi de i sør ble brukt til å diskriminere svarte amerikanere. Lavt utdannede borgere fikk dermed samme politiske rettigheter og innflytelse som alle andre. I dag har denne klassen inntatt en slags bølgemesterrolle i amerikansk politikk. Nå er det bare å vente og se hvor mange av dem som går i valgurnene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (På 22.9.2024 den 8:37 PM):

Jeg legger merke til at en god del nordmenn er pro-Trump etter å å ha fulgt med på kommentarfeltene i riksavisene, KG og Diskusjon. 

Hvis man legger kommentatorfeltene til grunn så får man inntrykk av at 90% er FrPere eller lengre til høyre.

Når det gjelder Trump blir jeg overrasket om at han har mer enn 5% oppslutning blant folket.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 23.9.2024 den 1:08 AM):

Ærlighet, og ta på vilje.

Dette er mitt problem med de som støtter Trump. Alt de sier om ham er feil. De som støtter ham gjengir likevel blindt disse falske påstandene fra han selv og apparatet rundt ham.

Case in point: Han er slett ikke ærlig.

Synes Jon Stewart hadde et fint segment om dette. Her viser han med flere eksempler hvordan Trump fremstilles, eller fremstiller seg, og så realitetene. For eksempel løgnen om at Trump tror på ytringsfrihet.

 

Sitat

Men han er ikke bra for krigsprofitører eller andre sterke krefter som ikke bryr seg om hvordan det går med USA helhetlig som nasjon

Dette er også noe du kan se omtalt i videoen over.

Og generelt - ikke bra for krigsprofitører?! Hvem er "krigsprofitører"? Trump har tatt imot penger fra krigsnasjonen Saudi-Arabia. Han nedla veto mot forbud mot eksport av våpen til Saudi-Arabias folkemord i Jemen, og ble belønnet for dette. Er han ikke da krigsprofitør?

For ikke å snakke om at han bombet Syria, drepte en iransk general og økte konfliktnivået med Iran, prøvde å gjennomføre et kupp i Venezuela, støtter Israel 100% i alt de gjør og ønsker å sende enda mer penger og våpen dit, og så videre.

Det eneste du gjør med innlegget ditt er å bekrefte at alt de som støtter Trump tror at han er, er han ikke. Han er som regel det motsatte.

Endret av Markiii
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (På 23.9.2024 den 3:22 PM):

Mitt inntrykk er det motsatte. Folk som er store i kjeften og kaller det rett fra levern, er påfallende ofte lettkrenkelige og har en tendens til å forhøye seg og sitt. 

De liker lett og slett ikke å bli beskrevet som uvitende, lettlurte fjols.

Vi så dette under debatten mellom Harris og Trump. Trump er ekstremt tynnhudet og lettkrenkbar. Det skulle ikke mer til for å vippe ham av pinnen enn at Harris nevnte at det er færre folk på samlingene hans før han klikket totalt. Han har fortsatt ikke sluttet å snakke om det.

Harris manipulerte den lettkrenkede mannebabyen gjennom hele debatten.

Siden han selv er så ekstremt krenkbar, så er hans fremste våpen å være ondskapsfull og avskyelig mot andre, særlig de litt svakere i samfunnet. Lette mål som han kan sende sine rabiate kult-medlemmer mot.

Endret av Markiii
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (På 23.9.2024 den 4:54 PM):

Jeg skjønner meg ikke på nordmenn som er Pro-Trump, men heller ikke på nordmenn som er Pro-Harris. De bor ikke i USA og valget er ikke relevant for nordmenn overhodet!

Er jo samme for oss hvem av disse 2 som vinner og valget vil ikke påvirke Norge og nordmenn på noen som helst nevneverdig måte. 

Tuller du nå? USA påvirker hele verden. Og særlig med krigen i Ukraina så har det mye å si hva som skjer videre der, og da er presidenten i USA en nøkkelperson.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Palladio skrev (På 23.9.2024 den 5:05 PM):

Harris kommer til å lede verden ut i flere kriger fordi hun ikke er i stand til å håndtere andre lands ledelse. Hun er mer interessert i symbolpolitikk og i å fordømme det og den, hvilket ikke har noen som helst praktisk betydning. Trump derimot skjønner verdien av diplimati og det å kunne kjøpslå med andre verdensledere. 

Jeg er helt sikker på at Trump kommer til å få til en fredsavtale mellom Ukraina og Russland i løpet av kort tid hvis han blir valgt. Dette uten at noen av dem fremstår som tapere. 

Hvorfor skulle Harris lede verden ut i flere kriger? Hun fremstår tvert imot med mer ryggrad enn Trump (og Biden for den saks skyld). Hun vil sannsynligvis øke støtten til Ukraina, og øke sannsynligheten for en total beseiring av Russland, noe som vil få ringvirkninger gjennom hele verden. Andre diktaturer, som Kina, vil se at USA ikke aksepterer diktaturenes imperialisme, og at de vil stå bak sine allierte.

Hvis Russland vinner slik Trump ønsker, vil Kina og andre diktaturer skjønne at de også har en mulighet til å utøve rå makt mot andre.

Trump blir forresten manipulert og rundlurt av andre ledere. Bare se hvor enkelt det var for Harris å manipulere ham under debatten. Det er direkte skremmende.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (9 minutter siden):

Vi så dette under debatten mellom Harris og Trump. Trump er ekstremt tynnhudet og lettkrenkbar. Det skulle ikke mer til for å vippe ham av pinnen enn at Harris nevnte at det er færre folk på samlingene hans før han klikket totalt. Han har fortsatt ikke sluttet å snakke om det.

Han har faktisk snakket om akkurat det der helt siden 2016, da det ble nevnt at han hadde mindre oppmøte på innsettelsesseremonien enn Obama i 2012. Han ble helt rabiat av denne påstanden, og siden har det vært en besettelse han tydeligvis ikke kommer over. Det er egentlig ikke noe det skal være mulig for en noenlunde normal person å ha en hang-up på.

Endret av Folkflesk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Da får man folk i Norge som faktisk håper på en klovn som trump og så får man tidligere klassevenninne som står foran regjeringen og roper "Defund the Police!" i en BLM-protest...

Det er ingen ekvivalens mellom de to. Det er ingen ekvivalens mellom en person som støtter en åpenbar fascistisk diktatorspire og en tidligere klassevenninne som demonstrerer at en statsmakt skal få mindre økonomiske midler til å utøve vold (EDIT: og drap) mot befolkningen.

EDIT: apropos politi og Trump, HOOOOOOOOLY FUCKING SHIT! Mannen er jo livsfarlig.

https://www.politico.com/news/2024/09/29/trump-violent-day-policing-crime-00181619

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...