Gå til innhold

Nordmenn som er pro-Trump; hva er grunnen?


Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Vil bare først nevne at jeg ville stemt Kamala Harris alle dager i uka hvis jeg hadde stemmerett for kommende valg i USA.

Jeg tror noe av problemet er at man i praksis bare har 2 parti. Så venstreradikale og folk mer midt på blir sauset sammen i en stor suppe. Jeg har noen få amerikanske venner, de skulle gjerne hatt en McCain å stemme på så de liker ikke Trump. Men de finner kandidater som Omar, Ocasio-Cortez og Tlaib helt umulig å stemme på. Så de kan heller ikke stemme på demokratene. De sier at de da isåfall stemmer på et parti med folk som omtaler dem som fascister og rasister for normale meninger.

I Norge løser vi dette ved at vi har parti som Rødt/SV/MDG for denne type kandidater. Så har man trygge og gode parti midt på som Arbeiderpartiet og Høyre som alle trygt kan leve med og trygt kan stemme på. Og hvis man som høyrevelger får Arbeiderpartiet så sover man fortsatt godt om natten. Det verste som har skjedd som de kan gjøre noe med er at de har satt opp skatt på aksjer fra noe å 30% til 37%. Det er for høyt, men ingen har dødd. Nattesøvnen er god.

Så jeg er ytterst takknemlig for vårt partisystem i Norge som sørger for at valget er mellom Støre og Erna, ikke mellom Sneve og Listhaug. 

Jeg tror ikke du forstår hvordan det fungerer.  Jeg og dine amerikanske venner hadde mange valg for republikanske kandidater for president (10 kandidater).  Haley og Asa Hutchinson, for eksempel ville passet fint dersom de er glad i Mccains politikk.

For det andre så stemmer man på kandidaten, ikke partiet så en kan velge republikanere, demokrater, uavhengige og skrive inn din egen kandidat på samme valgseddelen hvis man ønsker.   Partiene også er en koaslisjon, ikke et parti som du tenker på.   Joe Manchin og Bernie Sanders har helt forskjellige syn på deres politikk selv om begge er demokrater.  De reflekterer politikken på delstaten deres som varierer mye fra delstat til delstat men prøver å samarbeide mot felles mål når de kan bli enige 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mercruiser skrev (På 24.9.2024 den 2:00 PM):

Derfor skrev jeg "i praksis". Det er 2 partier å velge mellom i praksis.

Lenke til kommentar
On 24.9.2024 at 12:32 PM, Mercruiser said:

Trump har tidligere vist at han i det minste er i stand til å sette seg ned med enhver statsleder for å snakke fornuft. Om han greier å stoppe Ukraina-krigen uten at de må avstå land gjenstår å se, men han stiller i utgangspunktet sterkere på dette området enn Harris. 

Her har man litt for stor tro på at mannen kommer til å gjøre noe annet enn å spille golf. 
Ukraina er rett og slett for kinkig. Vis Russland for forhandlet frem at de får land, så legitimerer det krigens formål. Vis krigen ender opp med at Russland taper land, så har Putin tapt hele gamblen med en krig i Europa. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Krig og fred said:

Vel, viss dette er riktig og Trump har voldtatt 12/13 år gamle jenter burde Trump råtne i fengsel eller helst blitt avliva da slike folk ikkje har livets rett slik eg ser det. Er denne saka reell eller spunne for å stoppe Trump i 2016? Reagere på at det ikkje framkommer dato eller eit reellt tidsrom for når voldtekt osv skal ha skjedd samt kravet på 100 millioner dollar. Er det normalt at krav om penger blir teke med allereie i anmeldelsen? Elles fann eg denne.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (På 24.9.2024 den 10:33 AM):

Dette utsagnet «bare åpner opp grensene» viser at du har latt deg hjernevaske av propaganda. 

7 millioner har vel krysset grensen under Biden? Eller tar jeg feil?

 

Forøvrig personangrep uten noe annet å tilføye er vel brudd på retningslinjer på forumet her.  Men registrerer jo at visse brukere med «riktig» meninger kan bedrive dette gang på gang uten noen konsekvenser. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, ParadiseCity said:

7 millioner har vel krysset grensen under Biden? Eller tar jeg feil?

 

Forøvrig personangrep uten noe annet å tilføye er vel brudd på retningslinjer på forumet her.  Men registrerer jo at visse brukere med «riktig» meninger kan bedrive dette gang på gang uten noen konsekvenser. 

Kjære deg, du vet at USA har en enorm grense som kan krysses til fots, og at det ikke er noen som har «åpnet grensa»?

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Både fordi Trump ikke er demokrat, og fordi Trump vil bygge murer.
Generelt retorikken og handlingene rundt grenser, lov og orden.
Venstresiden generelt har ingen respekt for sine folk, basert på hva de har gjort mot sine folk vil jeg påstå at de hater dem.

Mange liker også hans ikke-politiker-stil. pedagog-stilen er ikke populær hos alle.

On 22.9.2024 at 8:37 PM, Boing_80 said:

På hvilke måter vil verden bli et bedre sted med Trump som president i USA?

Det er verdt å bemerke at ingen kriger startet under Trump, og noen ble avsluttet.

Må legge til denne, jeg fant ut at Trump var på Twitch, og søkte opp Kamala. she/her 🤡
Screenshot2024-09-28020440.png.860b56ff3ca76f3954484d739497a995.png
La også merke til at mottoet hennes nå er ''border security and stability''??? Mon tro hvor mange idioter som faller for den, det kan godt være mange venstre-ekstreme som missliker det nok til å ikke stemme i det hele tatt.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (11 minutter siden):

Både fordi Trump ikke er demokrat, og fordi Trump vil bygge murer.
Generelt retorikken og handlingene rundt grenser, lov og orden.
Venstresiden generelt har ingen respekt for sine folk, basert på hva de har gjort mot sine folk vil jeg påstå at de hater dem.

Mange liker også hans ikke-politiker-stil. pedagog-stilen er ikke populær hos alle.

Det er verdt å bemerke at ingen kriger startet under Trump, og noen ble avsluttet.

Han sørget også for at ingen lokale vestligvennlige grupper noensinne vil stole på USA igjen 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...