Gå til innhold

Nordmenn som er pro-Trump; hva er grunnen?


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Palladio said:

Jeg er helt sikker på at Trump kommer til å få til en fredsavtale mellom Ukraina og Russland i løpet av kort tid hvis han blir valgt. Dette uten at noen av dem fremstår som tapere. 

Hvordan kan et land miste en stor del av territoriet sitt uten å tape??? Ser du for deg at Putin går med på å gi tilbake det Russland har erobret, så lenge de ikke er tvunget? Det blir tapere, så da må vi tenke over hvem som bør tape mest.

 

Men ingen vet vel egentlig hva Trump vil gjøre ihht Ukraina. Han sier mye kun for å få overskrifter det er jeg ganske sikker på. Men jeg vil ikke ta sjansen på at han kanskje vil la Putin vinne frem.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oknok skrev (2 minutter siden):

Men ingen vet vel egentlig hva Trump vil gjøre ihht Ukraina. Han sier mye kun for å få overskrifter det er jeg ganske sikker på. Men jeg vil ikke ta sjansen på at han kanskje vil la Putin vinne frem.

 

Men er han en god forretningsmann så vil han helhjertet støtte denne krigen, for småpenger destabilisere han Russland, allerede har Russland vis seg som en stor bløff, Russisk våpenindustri har vist hva den duger til, faller Russland sammen er det store økonomiske muligheter i kaoset for både USA og Europa, forsåvidt for Kina også. Kina vil nok veldig gjerne ha en stor bit av det asiatiske Russland hvis de kan. I hvertfall de områdene som før var kinesiske. Putin har så langt ikke kommet godt ut av denne krigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Palladio skrev (2 timer siden):

Harris kommer til å lede verden ut i flere kriger fordi hun ikke er i stand til å håndtere andre lands ledelse. Hun er mer interessert i symbolpolitikk og i å fordømme det og den, hvilket ikke har noen som helst praktisk betydning. Trump derimot skjønner verdien av diplimati og det å kunne kjøpslå med andre verdensledere. 

Jeg er helt sikker på at Trump kommer til å få til en fredsavtale mellom Ukraina og Russland i løpet av kort tid hvis han blir valgt. Dette uten at noen av dem fremstår som tapere. 

Det er ingen grunn til å tro at Harris vil lede verden ut i flere kriger og det er ingen grunn til at Trump får til noen våpenhvile, da eneste grunn for våpenhvile for Ukraina sin del er at Putin trekker seg helt ut. Det kommer ikke til å skje. 

Og når ALT kommer til ALT så er demokratene og republikanerne egentlig ganske samstemte i det meste. Trump alene kan ikke gjøre så mye med det. Men man er flink til å skape en slags illusjon om at uenigheten er stor, men praksis viser oss noe annet. 

Uansett hvem som vinner - hverdagen blir den samme for det amerikanske folket og uansett hvem som vinner, så vil det IKKE påvirke oss nordmenn i nevneverdig grad.

Vi må ta til takke med TåkeJonas eller LyveErna okke som. 

 

Endret av Kul_Djevel
Lenke til kommentar

Jeg synes innvandringspolitikken til Demokratene er helt sinnsykt, at de bare åpner opp grensene fullstendig og slipper inn så mange millioner udokumenterte er for meg helt uforståelig  hvorfor de gjør det.  Hva er motivasjonen til det. De kommer jo aldri til å få ordentlige jobber de som sniker seg inn, de vil jo alltid bli annenrangsborgere uansett hvilken delstat de flytter til, eller hvem som er president. For meg virker jo det galskap. Den slags politikk hadde jo blitt stemplet som galskap i Norge hvis noen seriøse norske politikere hadde tatt til orde for å bare tillate at hele verden kunne gå inn over grensen hadde jo deres politiske karriere vært over på dagen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, ParadiseCity said:

Jeg synes innvandringspolitikken til Demokratene er helt sinnsykt, at de bare åpner opp grensene fullstendig og slipper inn så mange millioner udokumenterte er for meg helt uforståelig  hvorfor de gjør det.  Hva er motivasjonen til det. De kommer jo aldri til å få ordentlige jobber de som sniker seg inn, de vil jo alltid bli annenrangsborgere uansett hvilken delstat de flytter til, eller hvem som er president. For meg virker jo det galskap. Den slags politikk hadde jo blitt stemplet som galskap i Norge hvis noen seriøse norske politikere hadde tatt til orde for å bare tillate at hele verden kunne gå inn over grensen hadde jo deres politiske karriere vært over på dagen. 

Kan du vise til en eneste demokratisk politiker som sier at de er for å åpne opp grensene fullstendig og hvordan forklarer du 291,843 immigranter er beordret deportert i år så langt, hvis det er åpne grenser?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 hours ago, Kul_Djevel said:

Tull og tøys. Verden under Trump forrige gang var ikke så ulik verden slik den var under Obama og den ble ikke så mye annerledes under Biden. 

Norge og Nordmenn blir ikke påvirket av dette valget, men hvis du har sterke overbevisninger om noe annet, så kan du jo være så hyggelig å skrive her da hva det liksom skal være.

Måten Trump kjem til å tråkke på Ukraina er meir enn nok til å skjønne at dette valget i USA vil ha betydning for oss i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (4 minutter siden):

Kan du vise til en eneste demokratisk politiker som sier at de er for å åpne opp grensene fullstendig og hvordan forklarer du 291,843 immigranter er beordret deportert i år så langt, hvis det er åpne grenser?

Jeg har da aldri sagt at demokratiske politikere sier det direkte. Jeg refererer til politikken de fører og hvordan de håndterer ulovlig innvandring. Det er valgår, sånn forklarer jeg det. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (16 minutter siden):

Kan du vise til en eneste demokratisk politiker som sier at de er for å åpne opp grensene fullstendig og hvordan forklarer du 291,843 immigranter er beordret deportert i år så langt, hvis det er åpne grenser?

Forresten hvor mange har passert grensen ulovlig hittil i år kontra de 300 000 som har blitt deportert? Eller med dine ord "beordret" dvs er de faktisk ute av landet? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (2 minutter siden):

Måten Trump kjem til å tråkke på Ukraina er meir enn nok til å skjønne at dette valget i USA vil ha betydning for oss i Norge. 

Så, hvorfor har ikke Europa sørget for og hjelpe Ukraina? Europeisk hjelpeløshet og tafatthet er helt latterlig, hjelpeløse feelgood politikere er ikke verdt møkka under skoene. Alltid må vi rope på USA.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (3 minutter siden):

Måten Trump kjem til å tråkke på Ukraina er meir enn nok til å skjønne at dette valget i USA vil ha betydning for oss i Norge. 

Trump er avhengig av Kongressen og Senatet. Trump er kanskje republikanernes representant, men de igjen er kontrollert av mange andre interesser. Likedan med Harris. 

Valget er en såpeopera. Det går bra uansett hvem som vinner. Media prøver å gi et annet bilde og gjerne med krigsoverskrifter. Det gjør illusjonen perfekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Palladio said:

Harris kommer til å lede verden ut i flere kriger fordi hun ikke er i stand til å håndtere andre lands ledelse. Hun er mer interessert i symbolpolitikk og i å fordømme det og den, hvilket ikke har noen som helst praktisk betydning. Trump derimot skjønner verdien av diplimati og det å kunne kjøpslå med andre verdensledere. 

Jeg er helt sikker på at Trump kommer til å få til en fredsavtale mellom Ukraina og Russland i løpet av kort tid hvis han blir valgt. Dette uten at noen av dem fremstår som tapere. 

Nope. Trump kjem bare til å la Ukraina fare sin egen sjø, dvs at Europa sitter att å må støtte Ukraina utan hjelp fra USA samt at Nato rakner pga Trump ikkje evner å skjønne kva han roter til. Det vil være det øyeblikket Putin og Russland trenger for å slå til mot nye land. Atomvåpen blir garantert brukt mot europeiske land av Russland da USA ikkje er å rekne med. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kul_Djevel said:

Trump er avhengig av Kongressen og Senatet. Trump er kanskje republikanernes representant, men de igjen er kontrollert av mange andre interesser. Likedan med Harris. 

Valget er en såpeopera. Det går bra uansett hvem som vinner. Media prøver å gi et annet bilde og gjerne med krigsoverskrifter. Det gjør illusjonen perfekt.

Nope. Trump treng ikkje Kongressen eller Senatet for å drite i Ukraina. Det gjere han inna første uka nesten garantert. Og jaffal viss Støre skal prate med Trump. Da er sikkert Norge next på lista til Putin...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (Akkurat nå):

Nope. Trump kjem bare til å la Ukraina fare sin egen sjø, dvs at Europa sitter att å må støtte Ukraina utan hjelp fra USA samt at Nato rakner pga Trump ikkje evner å skjønne kva han roter til. Det vil være det øyeblikket Putin og Russland trenger for å slå til mot nye land. Atomvåpen blir garantert brukt mot europeiske land av Russland da USA ikkje er å rekne med. 

Det er ikke bare USA som har atomvåpen, skal ikke se bort fra at flere europeiske land utover Frankrike og Storbritannia kommer til og skaffe seg slike. Og nå er jo den gloriøse russiske arme nr 2 i russland, tror ikke de er noen større trussel for Europa på noe vis hvis vi står samlet.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Maabren skrev (Akkurat nå):

Nope. Trump treng ikkje Kongressen eller Senatet for å drite i Ukraina. Det gjere han inna første uka nesten garantert. Og jaffal viss Støre skal prate med Trump. Da er sikkert Norge next på lista til Putin...

Du overvurderer Trump. Han er tøff i kjeften i valgkamper. Det var han før 2016 også. Det var en annen mann som var president enn han som var i valgkampen da også.

Man overvurderer generelt presidentembetet i USA. Alt for mange interesser i USA. 

Dessuten har flertallet i kongressen og det med republikansk flertall bestemt at en president alene ikke kan trekke USA ut av NATO f.eks. Det er fordi til og med de forstår at Trump kan være litt uforutsigbar. 

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Kul_Djevel said:

Du overvurderer Trump. Han er tøff i kjeften i valgkamper. Det var han før 2016 også. Det var en annen mann som var president enn han som var i valgkampen da også.

Man overvurderer generelt presidentembetet i USA. Alt for mange interesser i USA. 

Dessuten har flertallet i kongressen og det med republikansk flertall bestemt at en president alene ikke kan trekke USA ut av NATO f.eks. Det er fordi til og med de forstår at Trump kan være litt uforutsigbar. 

 

Sjølv om Trump ikkje trekker USA ut av Nato med ein gang, vil Trump garantert la være å hjelpe eller til nød bli enda verre enn Biden og nærmast sitte fast på gjerdet han setter seg på. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (4 minutter siden):

Sjølv om Trump ikkje trekker USA ut av Nato med ein gang, vil Trump garantert la være å hjelpe eller til nød bli enda verre enn Biden og nærmast sitte fast på gjerdet han setter seg på. 

Artikel 5 har jo aldri blitt prøvd slik den i utgangspunktet er tiltenkt, det kan fort bli flere på ett slikt gjerde og i det øyeblikket den settes på prøve og gjerdet blir folksomt så er Nato i bunn og grunn oppløst.

Endret av agvg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Årsaken er nok helst at Trump i likheten med andre politikere setter fingeren på enkeltproblemer og argumenterer for enkle løsninger som de aller fleste forstår uten å måtte tenke seg for mye om.

Vi ser det samme i mange andre debatter også.

F.eks. kriminalitet og innvandring, og ikke minst terrorister. Et eksempel fra norsk politikk var et løfte om at Mullahen skulle ut på dagen, hvilket mange støttet opp om, inklusive oss som visste at det ikke kunne skje.

På samme måte er mange enige i at alle eldre fortjener mer, men det er virkelig få som setter seg inn i problematikken. Mange eldre i dag i Norge har det faktisk rimelig bra, men jeg har diskutert det med mennesker som er overbevist om at mange pensjonister i Oslo bor i leiligheter med jordgulv...

I klimapolitikken også, hvorfor skal vi i Norge bry oss om den når vi er mikroskopisk i verdensmålestokk? Vi har relativt nylig blitt passert av Kina men ligger fremdeles høyt oppe på listen over de som forurenser mest pr. innbygger.

Veldig mange er også for Trumps "mur" mot andre land for å forhindre ytterligere innvandring. Noen forstår at dette ikke lar seg gjøre mens andre synes dette er en genial løsning.

Det lar seg ikke gjøre å stanse globale problemer med slike "Donald" løsninger, og det må vi snart ta innover oss. Jeg minnes en sketsj med Trond Viggo den gangen det ble offentligjort at Norge skulle få OL i 1994.

Reporteren: "Hva synes du om at vi nå har fått OL på Lillehammer?"
Intervjuobjektet: "Det gir jeg faen i, bare det ikke blir i Norge!"
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, agvg said:

Artikel 5 har jo aldri blitt prøvd slik den i utgangspunktet er tiltenkt, det kan fort bli flere på ett slikt gjerde og i det øyeblikket den settes på prøve og gjerdet blir folksomt så er Nato i bunn og grunn oppløst.

Blir ikkje folksomt, men Orban og gjeteskjenderen fra Tyrkia setter seg no saman med Trump...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, ParadiseCity said:

Jeg har da aldri sagt at demokratiske politikere sier det direkte. Jeg refererer til politikken de fører og hvordan de håndterer ulovlig innvandring. Det er valgår, sånn forklarer jeg det. 

 

Vis til en policy, law, eller action fra executive branch som de har gjennomført som gir eller fører til åpne grenser.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...