hocanee Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 15 minutes ago, Palladio said: Absolutt ingenting farlig overhodet. Trump-frykten fremstår nærmest som en kollektiv "psykose" der folk helt har sluttet å tenke egne tanker. Verden har vært et langt farligere sted under Biden. Det faktum at atomkrig er nå et åpent diskusjonstema noe som var uhørt for noen år siden er skremmende. 2 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Morromann skrev (9 minutter siden): Å frikjenne Vesten for ødeleggelsen av Libya med "det var jo krig der fra før" Kan ikke se at noen her inne har gjort dette. Bombingen av Gaddafis regimestyrker hadde helt klart ikke bare positive konsekvenser. Det største problemet var en manglende plan for etterspillet. Etterhvert ble det en ny borgerkrig. Å hevde at det var vesten som ødela Libya blir vel også litt merkelig. 3 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september hocanee skrev (40 minutter siden): Det faktum at atomkrig er nå et åpent diskusjonstema noe som var uhørt for noen år siden er skremmende. Trump er en smart mann og går ikke i samme fella som bl.a. Biden ved å omtale Putin som "dictator", "weak" og "not a decent man" etc. bare for å tøffe seg. Slike utsagn har jo ingen effekt ut over at Biden kanskje fremstår skikkelig tøff i noens øyne, men ødelegger jo i hvert fall alle muligheter for diplimatiske løsninger og forhandlinger med Russland. Kamala Harris i samtale med Putin ville jo bare være en eneste stor katastrofe og gudene må vite hva hun kunne ha funnet på å stelle i stand mtp. eskalering. 1 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 3 hours ago, Morromann said: Så vidt jeg vet er begrepet "tankie" i sin sanne definisjon myntet på historierevisjonister innenfor kommunistiske partier som ønsker å renvaske Stalin og hans gjerninger Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert om det egentlige innholdet i ordet tankie, men hvis vi tar utgangspunkt i wikipedia, foreslår de at: Tankie is a pejorative label generally applied to authoritarian communists, especially those who support acts of repression by such regimes or their allies. Utrykket kan sikkert brukes om visse historierevisjonister som gjør seg ufortjent til å kalles historikere om de ignorerer faktisk historie for å fremstille saken på en fordelaktig måte, men da er historie-negatioisme en mer nøyaktig beskrivelse. Svært mye av det tradisjonelle synet man har på sovietunionen er informert av en temmelig ekstrem anti-kommunist-retorikk fra USA, og liten tilgang til dokumentasjon fra Soviet. Nå som man har tilgang til langt mer informasjon enn da, er det viktig og naturlig at man revurderer fortellingen man laget seg når empirien var dårligere, og behovet/presset for å demonisere fienden, større. Jeg sier viktig, siden dette synet på sovietunionen og deres såkalte kommunisme har formet så mye av global politikk og hvordan vi forstår verden, ikke for å fremsnakke Stalin eller noen av hans forbrytelser mot menneskeheten. 2 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september hocanee skrev (5 timer siden): Verden har vært et langt farligere sted under Biden. Det faktum at atomkrig er nå et åpent diskusjonstema noe som var uhørt for noen år siden er skremmende. Det er mental gymnastikk å mene at det er Biden sin feil at Russland advarer om bruk av atomvåpen. Putin har ikke noe skyld her altså... Jeg, på min side, er glad for at Russland nå snakker om å endre atomdoktrinen sin. Det betyr nemlig at noen tør å stå i mot bølla i skolegården! Bølla som nå bare har trusler igjen. 5 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september (endret) 8 hours ago, Snikpellik said: Hvordan kommer du frem til at den internasjonale bombingen i Libya var "å starte en krig"? Mot hvem? Ikke spill dum. Når et land eller flere begynner å bombe andre land så starter de en krig, selv om det allerede er en pågående. Før USA begynte å bombe Libya så var det ikke noen krig mellom disse. Etter de begynte å bombe så var det en krig mellom de. Er det bare fordi Gaddafi ikke hadde mulighet til å skyte tilbake på USA du ikke ser på det som en krig mellom disse? Tror du virkelig at dersom USA og NATO begynner å bombe Russland i morgen at ikke historien vil anse det som å "starte en krig"? Endret 30. september av Bing123 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 8 hours ago, hocanee said: Det faktum at atomkrig er nå et åpent diskusjonstema noe som var uhørt for noen år siden er skremmende. Nok et eksempel på noen som ikke vet hva de snakker om. Hva er det med Trump supportere og manglende evne til å ha kontroll på det mest fundamentale? Er det mangel på utdanning, er det sykdom, er det trolling? 2 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 7 hours ago, Palladio said: Trump er en smart mann og går ikke i samme fella som bl.a. Biden ved å omtale Putin som "dictator", "weak" og "not a decent man" etc. bare for å tøffe seg. Slike utsagn har jo ingen effekt ut over at Biden kanskje fremstår skikkelig tøff i noens øyne, men ødelegger jo i hvert fall alle muligheter for diplimatiske løsninger og forhandlinger med Russland. Kamala Harris i samtale med Putin ville jo bare være en eneste stor katastrofe og gudene må vite hva hun kunne ha funnet på å stelle i stand mtp. eskalering. Diplomati med en terrorist og massemorder? 3 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 1 hour ago, Bing123 said: Ikke spill dum. Når et land eller flere begynner å bombe andre land så starter de en krig, selv om det allerede er en pågående. Før USA begynte å bombe Libya så var det ikke noen krig mellom disse. Etter de begynte å bombe så var det en krig mellom de. Er det bare fordi Gaddafi ikke hadde mulighet til å skyte tilbake på USA du ikke ser på det som en krig mellom disse? Tror du virkelig at dersom USA og NATO begynner å bombe Russland i morgen at ikke historien vil anse det som å "starte en krig"? Det vil vel være å eskalere/fortsette en krig, ikke starte den? 2 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 15 minutes ago, Krig og fred said: Nok et eksempel på noen som ikke vet hva de snakker om. Hva er det med Trump supportere og manglende evne til å ha kontroll på det mest fundamentale? Er det mangel på utdanning, er det sykdom, er det trolling? "Trump supporter" Du er klar over at jeg er norsk og ikke kan stemme ikke sant? Det er 2 dårlige kandidater, men det er ikke tvil om at Trump er det beste av en dårlig situasjon for dem. 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Krig og fred Skrevet 30. september Populært innlegg Del Skrevet 30. september 2 minutes ago, hocanee said: "Trump supporter" Du er klar over at jeg er norsk og ikke kan stemme ikke sant? Å være supporter betyr å støtte, noe du tydeligvis gjør. Quote Det er 2 dårlige kandidater, men det er ikke tvil om at Trump er det beste av en dårlig situasjon for dem. Ikke bare er det tvil, det er åpenbart at Trump ikke er ved sine fulle fem. I tillegg har han kostet liv, bokstavelig talt https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/sep/19/georgia-abortion-ban Mannen er en svindler som selger bibler, lightere, joggesko, sølvmynter og crypto. Og du mener altså at han er den beste kandidaten, hva slags fyr er du egentlig? 10 1 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 5 minutes ago, Krig og fred said: Å være supporter betyr å støtte, noe du tydeligvis gjør. Ikke bare er det tvil, det er åpenbart at Trump ikke er ved sine fulle fem. I tillegg har han kostet liv, bokstavelig talt https://www.theguardian.com/commentisfree/2024/sep/19/georgia-abortion-ban Mannen er en svindler som selger bibler, lightere, joggesko, sølvmynter og crypto. Og du mener altså at han er den beste kandidaten, hva slags fyr er du egentlig? Kamala er en hykler. Hun har en historie av å si en ting og gjøre det motsatte. Det er 2 elendige kandidater. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 3 minutes ago, hocanee said: Kamala er en hykler. Hun har en historie av å si en ting og gjøre det motsatte. Det er 2 elendige kandidater. Hmm. En politiker som bedriver ordsmederi har en motstander som beundrer diktatorer, er en kjent svindler, er dømt for økonomisk kriminalitet, og som planlegger å straffeforfølge motstandere hvis han vinner valget. Huff, dette var vanskelig 7 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september hocanee skrev (31 minutter siden): Du er klar over at jeg er norsk og ikke kan stemme ikke sant? Forhåpentligvis er det få av de norske Trump-supporterne som har stemmerett her hjemme også. 5 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 29 minutes ago, Abigor said: Det vil vel være å eskalere/fortsette en krig, ikke starte den? Man kan prøve å trikse med ord så mye man vil for å få det til å høres penere ut. Som det klassiske "intervensjon". Man de endelige fakta er at når land A begynner å bombe land B så er A og B nå i en krig de ikke var i før. Årsaken til krigshandlinger en annen diskusjon. Det kan være 100% moralsk legitimt i flere tilfeller. 1 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 4 minutes ago, Krig og fred said: Hmm. En politiker som bedriver ordsmederi har en motstander som beundrer diktatorer, er en kjent svindler, er dømt for økonomisk kriminalitet, og som planlegger å straffeforfølge motstandere hvis han vinner valget. Huff, dette var vanskelig Og fortsatt var verden et mindre ekstremt sted under hans periode. Verden har vært totalt kaos full av elendighet under Biden 2 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 9 minutes ago, Krig og fred said: og som planlegger å straffeforfølge motstandere hvis han vinner valget. I motsetning til de som straffeforfølger motstanderne allerede under valgkampen ja. Det er faktisk helt utrolig at demokratene får stemmer i det hele tatt når man ser hvor maktsyke, korrupte, udugelige og hevngjerrige de er. For ikke å snakke om det store forfallet man har i demokratstyrte stater, der hjemløshet har skutt i været og dop og avføring flyter i gatene. Men neida, "orange man bad" 🤡🤡 2 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september 3 minutes ago, Tåkefyrste said: I motsetning til de som straffeforfølger motstanderne allerede under valgkampen ja. " Det er ikke Biden som tiltalte Trump for økonomisk kriminalitet, det er domstolen i New York. Dere Trump supportere kan ikke grunnleggende samfunnsfag. Quote 🤡🤡 Selfie? 6 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september hocanee skrev (59 minutter siden): fortsatt var verden et mindre ekstremt sted under hans periode Jeg tror ikke det gagnet freden i midtøsten å flytte den amerikanske ambassaden fra Tel Aviv til Jerusalem. https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/0En0Wg/aftenposten-mener-uklokt-aa-flytte-den-amerikanske-ambassaden-til-jerusalem 3 1 Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 30. september Del Skrevet 30. september Noen ganger, når jeg lurer på om jeg har et fornuftig standpunkt, så tar jeg en titt på de rundt meg som mener det samme. Hvis gjengen min da består av tomsinger, så revurderer jeg standpunktet mitt. I denne saken står jeg trygt i meningen om at Harris vil være til det beste, ikke bare for Amerika, men også resten av verden. 6 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå