Boing_80 Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september (endret) Jeg legger merke til at en god del nordmenn er pro-Trump etter å å ha fulgt med på kommentarfeltene i riksavisene, KG og Diskusjon. Hva og hvorfor mener du det? Hvilke aspekter av politikken hans/partiets appellerer til deg? Hvilke punkter i politikken mener du er overførtbart til det norske samfunnet? På hvilke måter vil verden bli et bedre sted med Trump som president i USA? Dette er et nysgjerrig spørsmål og intensjonen min er ikke å oppildne til drittslenging eller slikt. Hold debatten ren og saklig. Endret 22. september av Boing_80 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Krig og fred Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september De liker rasister og voldtektsmenn. 19 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aquatic Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september Sitat Hold debatten ren og saklig. Sitat De liker rasister og voldtektsmenn. 18 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg no u Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september Jeg er ikke pro-Trump, men har blitt stemplet som det av andre i enkelte tilfeller. Da har det handlet om at jeg har vært enig eller delvis enig i noe Trump har sagt. Jeg syns det er viktigere å se på argumenter enn å se på hvem som kom med argumentet. Jeg blir litt sliten av folk som nærmest bytter mening om de finner ut at Trump har sagt noe de i utgangspunktet var enig i. Til og med en ødelagt klokke viser rett klokkeslett 2 ganger i døgnet. Jeg vil helst at USA velger yngre presidenter enn Trump og Biden. 11 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september Jeg mistenker at en del en gjerne karakteriserer som "pro Trump" ofte egentlig enten er enig i enkeltsaker eller reagerer på det en oppfatter som en urimelig eller ufullstendig vinkling på saker som involverer Trump, heller enn at en nødvendigvis heier på Trump. Det virker å være en generell tendens, der diskusjonene ofte er så polariserte at det området mellom de to "skyttergravene" fort fremstår som et "ingenmannsland", til tross for at de fleste antagelig befinner seg der. Det gjelder ikke bare Trump-tematikk. 9 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september no u skrev (2 timer siden): Jeg vil helst at USA velger yngre presidenter enn Trump og Biden. Lenge siden Biden trakk seg. Kamala er 59 år gammel. 7 3 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september 3 hours ago, Boing_80 said: Hvilke aspekter av politikken hans Ærlighet, og ta på vilje. Han forklarer om problemer som veldig mange vet om, men som andre politikere ikke tørr eller har lov til å snakke om. 3 hours ago, Boing_80 said: Hvilke punkter i politikken mener du er overførtbart til det norske samfunnet? Ærlighet, og snakke direkte uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. 3 hours ago, Boing_80 said: På hvilke måter vil verden bli et bedre sted med Trump som president i USA? Han har allerede vist hvordan han kan skape godt diplomati, effektive samtaler, og ikke minst, banebrytende resultater på kort tid. Kort sagt ett geni som vi burde støtte alle mann, siden han er grunnleggende på folkets side. Men han er ikke bra for krigsprofitører eller andre sterke krefter som ikke bryr seg om hvordan det går med USA helhetlig som nasjon, så da blir han angrepet 24/7 på alle mulige måter, og en god del av befolkningen blir overtalt av ett effektivt og kontrollert media apparat om at de må hate ham også. 3 hours ago, Boing_80 said: Hva og hvorfor mener du det? Sånn helt i bånn så er dette en kamp med folks liv i USA, og gode, fredelige og nødvendige samfunnsverdier på en side, -mot- sterke krefters utnyttelse og ramponering av USA som nasjon og grunnloven deres. Selv om de har kommet ett stykke med å splitte folk og forsøkt flere ganger å svekke grunnloven og verdier, så har de heldigvis ikke fått helt overtaket ennå. Fordi Trump og mange flere har stått, og står i veien for dem. I ett større perspektiv så er Trump nå den vestlige frihetens fyrtårn som blir bombardert fra mange kanter. Fordi de frihetene og de gode verdiene som vi alle har vokst opp med og nytt godt av, står i veien for f.eks mektige som vil styre verden, deriblandt WEF, som har helt andre visjoner for fremtiden enn folkets beste. 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg jjkoggan Skrevet 22. september Populært innlegg Del Skrevet 22. september (endret) Selfuniverse skrev (3 timer siden): Ærlighet, og ta på vilje. Han forklarer om problemer som veldig mange vet om, men som andre politikere ikke tørr eller har lov til å snakke om. Ærlighet, og snakke direkte uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. Han har allerede vist hvordan han kan skape godt diplomati, effektive samtaler, og ikke minst, banebrytende resultater på kort tid. Kort sagt ett geni som vi burde støtte alle mann, siden han er grunnleggende på folkets side. Men han er ikke bra for krigsprofitører eller andre sterke krefter som ikke bryr seg om hvordan det går med USA helhetlig som nasjon, så da blir han angrepet 24/7 på alle mulige måter, og en god del av befolkningen blir overtalt av ett effektivt og kontrollert media apparat om at de må hate ham også. Sånn helt i bånn så er dette en kamp med folks liv i USA, og gode, fredelige og nødvendige samfunnsverdier på en side, -mot- sterke krefters utnyttelse og ramponering av USA som nasjon og grunnloven deres. Selv om de har kommet ett stykke med å splitte folk og forsøkt flere ganger å svekke grunnloven og verdier, så har de heldigvis ikke fått helt overtaket ennå. Fordi Trump og mange flere har stått, og står i veien for dem. I ett større perspektiv så er Trump nå den vestlige frihetens fyrtårn som blir bombardert fra mange kanter. Fordi de frihetene og de gode verdiene som vi alle har vokst opp med og nytt godt av, står i veien for f.eks mektige som vil styre verden, deriblandt WEF, som har helt andre visjoner for fremtiden enn folkets beste. Trump er ærlig om 2020 valgresultatene ikke sannt? We have millions of people pouring into our country from prisons and jails, from mental institutions and insane asylums,” Trump said. Ærlighet? Endret 23. september av jjkoggan 12 3 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Har en kollega som støtter Trump. Han liker ikke Harris og mener hun ikke er valgt som kandidat på en ordentlig måte. Han mener også Trump vil få slutt på krigen i Ukraina. Sikkert mer også, men er ikke noe interessant å diskutere det med han. 4 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Offerskap forklarer støtte for Trump best. De får ikke si og mene hva de mener uten å bli demonisert og kansellert .Trump tør å si hva de ikke tør å si som de tolker som «ærlighet». Jeg trodde kanskje dette var noe bare noe av oss amerikanere trodde men det gjelder noe nordmenn også Så sier Selfuniverse Sitat Ærlighet, og snakke direkte uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg shockorshot Skrevet 23. september Populært innlegg Del Skrevet 23. september (endret) 13 hours ago, Selfuniverse said: Ærlighet, og snakke direkte uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. Vel sånne folk som går på det er lettlurte idioter som aldri burde få barn. Se, der prata jeg ærlig og direkte, uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. Kalte en spade for en spade. Ville jeg fått din stemme nå hvis du var en av de som stemte på trump? Endret 23. september av shockorshot 8 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september shockorshot skrev (4 minutter siden): Vel sånne folk som går på det er lettlurte idioter som aldri burde få barn. Se, der prata jeg ærlig og direkte, uten å gå runder rundt grøten for å ikke fornærme noen, eller skape foruroe. Kalte en spade for en spade. Ville jeg fått din stemme nå? De Trump støtterne jeg kjenner ville støtte din ærlighet fordi du sa hva du mente selv om de ble litt fornærmet. 5 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september (endret) 3 minutes ago, jjkoggan said: De Trump støtterne jeg kjenner ville støtte din ærlighet fordi du sa hva du mente selv om de ble litt fornærmet. Ja tror egentlig det jeg au, har noen dypt kristenkonservative nevertrumpers som veldig nære venner i USA fra tiden jeg bodde der, og vi har alltid kommet godt overens fordi vi var ikke redde for å aggressivt diskutere politikk/verdier mellom oss. Var veldig insiktsfult hver eneste gang vi gjorde det, men jeg tror den introspeksjonen var det som også gjorde at de ikke endte opp i magakulten. De elsket Romney og McCain Endret 23. september av shockorshot 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Anbefaler UXA på NRK Nett-TV. 4 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september (endret) 1 hour ago, jjkoggan said: De Trump støtterne jeg kjenner ville støtte din ærlighet fordi du sa hva du mente selv om de ble litt fornærmet. Mitt inntrykk er det motsatte. Folk som er store i kjeften og kaller det rett fra levern, er påfallende ofte lettkrenkelige og har en tendens til å forhøye seg og sitt. De liker lett og slett ikke å bli beskrevet som uvitende, lettlurte fjols. Endret 23. september av Rhabagatz 6 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september shockorshot skrev (4 minutter siden): Ja tror egentlig det jeg au, har noen dypt kristenkonservative nevertrumpers som veldig nære venner i USA fra tiden jeg bodde der, og vi har alltid kommet godt overens fordi vi var ikke redde for å aggressivt diskutere politikk/verdier mellom oss. Var veldig insiktsfult hver eneste gang vi gjorde det, men jeg tror den introspeksjonen var det som også gjorde at de ikke endte opp i magakulten. De elsket Romney og McCain Det er offerskapet som skiller nevertrumpers fra Trump støttere. Færre velutdannede republikanere støtter Trump fordi de ikke har like sterke offerskap følelser som lavutdannede republikanere. 1 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Egocentric victimhood forklarer Trump støtte best. People who voted for Donald Trump and feel warmly towards him tend to score higher on a measure of egocentric victimhood, according to new research published in the scientific journal Political Behavior. 1 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september shockorshot skrev (51 minutter siden): Ja tror egentlig det jeg au, har noen dypt kristenkonservative nevertrumpers som veldig nære venner i USA fra tiden jeg bodde der, og vi har alltid kommet godt overens fordi vi var ikke redde for å aggressivt diskutere politikk/verdier mellom oss. Var veldig insiktsfult hver eneste gang vi gjorde det, men jeg tror den introspeksjonen var det som også gjorde at de ikke endte opp i magakulten. De elsket Romney og McCain Jeg, som kristenkonservativ, ville heller ikke stemt Trump hvis jeg var der 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september (endret) Tussi skrev (16 minutter siden): Jeg, som kristenkonservativ, ville heller ikke stemt Trump hvis jeg var der Se på forskjellen mellom svart og hvit religiøse protestanter. Det viser hvor lite religion egentlig spiller. Det er fordi hvite protestanter tror på egosentrisk offerskap mens svarte protestanter tror på systemisk offerskap. Begge deler mener de er offer til noe grad. De egosentrisk offrene mener at de personlig er offer mens de systemisk offrene mener et system hindrer dem. Jeg er sikkert de fleste nordmenn tenker mer på systemiske problemer enn egosentriske problemer Endret 23. september av jjkoggan 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. september Del Skrevet 23. september Jeg syns det er litt fascinerende hvordan Trump kan bli arrestert i "faktasjekk" på utallige punkter, men at det virker å gjøre at folk bare støtter han enda mer. Disse faktasjekkene publiseres jo vanligvis i redaktørstyrte medier, og det er altså en så uendelig mistillit til mediene blant en del folk. Det blir nesten på nivå med at "hvis det står i avisa er det ikke sant. Trump sier det som det er!" Jeg ser jo litt av de samme tendensene her hjemme. Det er ganske skummelt. 7 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå