Gå til innhold

Xbox Series som mediasenter


Erlend0_o

Anbefalte innlegg

Bruker nå en Chromecast til å spille av serier og youtube i tv stua. Er en Xbox Series X/S et bra alternativ?

Bruker TV2, NRK, Netflix og Jellyfin til å streame serier og filmer, finnes disse på Xbox? Finnes det en kontroller som ser ut som en tv-kontroller som kan brukes?

Er det mye lyd under streaming?

Vurderer Xbox grunnet pris og mulighet for å spille litt på si. PlayStation ønsker jeg ikke

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Series X har helt latterlig rask YouTube iallefall. Vanvittig respons.

Jellyfin funker ikke så veldig bra for den bruker nettleseren til avspilling så en del ting den ikke klarer å spille av. Litt usikker på hvorfor men appen på LG tven min er en native app og den spiller av alt.

Xbos Series X er helt stille hele tiden egentlig. Selv under full load hører man den ikke så det trenger du ikke tenke på.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ingen av de norske tjenestene finnes på xbox såvidt jeg vet, så jeg tror den sånn sett er en dårlig erstatning for en chromecast eller noe android-basert. Jeg bruker en xbox series s til kodi og den er musestille under bruk. Men har en chromecast til smart youtube og altibox-appen. Og bruker appene i tven til resten av strømmetjenestene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Erlend0_o said:

Er det mulig å kjøre Android apper på Xbox? Googlet litt og forsto det kunne være mulig via dev mode, har noen prøvd om det er mulig å kjøre f.eks tv2 via dette?

Eventuelt "caste" fra mobilen og hvordan kvaliteten på dette eventuelt er

Ikke noe å satse på.

Skaff deg en brukt Mibox S eller noe som kjører Android fra før av så vil du ha alle appene du ønsker.
Men spilling er litt begrenset da til enkle Android spill som funker uten touch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (9 timer siden):

Det er vanskelig å anbefale noe som man må betale månedlig abonnement for å spille online multiplayer.

Spiller aldri online så er ikke et problem.

Ville eventuelt primært bruke den til mediasenter uansett. PlayStation bor en annen plass

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...