Togo Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg skal til høsten være utvekslingsstudent i USA fra høsten 2004 til sommeren 2005. Noen andre her som skal eller har vært? Noen generelle tips? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 1. Du kommer til å legge på deg 2. Du kommer til å røyke masse ulovlige substanser Det er ihvertfall inntrykket jeg har fått fra venner og bekjennte som har vært utvekslinsstudent i uniten. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 1. No doubt. Men jeg legger på meg her hjemme også, så 2. Nei, absolutt ikke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 1. No doubt. Men jeg legger på meg her hjemme også, så 2. Nei, absolutt ikke. 1. Tja tjo, who knows. 2. Jo, absolutt Eller kanskje ikke. Avhenger vel litt på hvilket miljø du havner i. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Med mitt laange hår og heavy metal t-skjorter er det vel liten tvil hvilken "gjeng" jeg hadde endt opp å henge med Du kommer til å merke at du VIL droppe noen av dine mentale sperrer, om så bare for å bli godtatt eller finne tilhørighet med andre. Ellers kan du nok bli en temmelig ensom utvekslingsstudent, og det er da ikkeno vits. Men såklart, er du en typisk frisk og rask sportstype kan du jo henge med de "kule" fotballidiotene. Jeg var utvekslingsstudent i 1 år i Australia, der folk er veldig annerledes enn i kalde Norge..heldigvis fins det metalfans overalt i verden, også der, så jeg gled etterhvert inn i en kompisgjeng som kanskje gjorde endel tvilsomme ting sett med gode, kristne norske øyne..(JA! Jeg prøvde hasj!! Jeg er gææærn ) Tror det er langt mer utbredt og sosialt akseptert i USA å røyke diverse substanser enn vi har her i Norge. Endret 16. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Togo Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Godt mulig jeg kan "henge" med folk som røyker/har røyket hasj (gjør det her hjemme også), men jeg ser ingen grunn til å absolutt røyke det bare fordi det gjør meg "kul". Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Folk som begyner og røyke slikt, eller bruke andre ting bare for de at de føler et slaks press. Enten at alle andre gjør det, eller at noen vil ha deg til å gjøre det. De er SVAKE mennesker! Pingler, pyser og dumme! Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Folk som begyner og røyke slikt, eller bruke andre ting bare for de at de føler et slaks press. Enten at alle andre gjør det, eller at noen vil ha deg til å gjøre det. De er SVAKE mennesker! Pingler, pyser og dumme! Jeg skal innrømme at jeg har vurdert å røyke tjall, og det er så absolutt ikke fordi jeg føler at det gjøre meg til den tøffeste kar'n i gata. Jeg synes den holdningen din blir litt for fjortis, den gjelder kanskje noen, men ikke alle. Nok om det, en venn av meg var utvekslingsstudent i USA. Han la verken på seg eller, dreiv med dop. Men han sa at på de få festene han var på, var det enormt med dop. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Folk som begyner og røyke slikt, eller bruke andre ting bare for de at de føler et slaks press. Enten at alle andre gjør det, eller at noen vil ha deg til å gjøre det. De er SVAKE mennesker! Pingler, pyser og dumme! Jeg skal innrømme at jeg har vurdert å røyke tjall, og det er så absolutt ikke fordi jeg føler at det gjøre meg til den tøffeste kar'n i gata. Jeg synes den holdningen din blir litt for fjortis, den gjelder kanskje noen, men ikke alle. Hva er fjortis med å kalle de som begyner å bruke slikt kunn forde at de vil føle seg tøffer for IDIOTER, og svake mennesker? Det er jo det de er når de starter med slikt av den grunn. "Alle andre dreper kroppen sakte men sikkert, så derfor må jeg også gjøre det. For jeg vill være kul" Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har en venninne som var 1 år i USA, og hun trivdes bra! Hun sa at hun lærte mye, og at en blir mer "voksen" av å måtte klare seg "alene" det året... Lenke til kommentar
Frøken Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg skal til høsten være utvekslingsstudent i USA fra høsten 2004 til sommeren 2005. Noen andre her som skal eller har vært? Noen generelle tips? Hva slags tips er du ute etter? Jeg var der fra høsten 2002 til sommeren 2003, men det er jo forskjellig fra plass til plass og organisasjon til organisasjon. - Få ALL informasjon fra skolen du går på nå for å få forsette der etter at du kommer hjem, om du ikke skal ta siste året i USA. - Skaff deg bank-kort i USA som du får penger/stipend overført til. - Få deg venner og ikke ring hjem til bestevenninna og grin hver helg. - Ikke forvent deg hjelp av organisjonen under oppholdet eller etter. - Vær klar over at ting ikke alltid blir slik du har sett det for deg. Jeg la på meg over 15 kg. Flyttet over 3 gang, men fikk gå på samme skole p.g.a. at jeg klarte å ordne vertsfamilie selv. Jeg begynte å røyke i USA, hasj også, men jeg har ingen meninger om det. Du kommer til å oppleve en dobbelsidighet hvor du først tror alle har de høye moralene. Siden kommer du nok til å se at de fleste som du trodde var Top A studenter sitter og sniffer amfetamin bak rattet og later som ingenting for de har noe på politiet og så tar de en gang av dagen og tenker gjerne ikke på konsekvenser da narkotiske stoffer er mer "åpenlyst" i USA og man tenker egentlig ikke så mye på at det er dop. Men nok om det. Om du vil vite mer så er det bare å si ifra. Er greit å vite om skolesystemet også. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 er det sant at man kan spise hasj istedet for å røyke det? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Frøken, hvilken organisasjon reiste du med? - Ikke forvent deg hjelp av organisjonen under oppholdet eller etter. Det er det jeg tror at Speak nemlig er bedre. Speak tar kun inn relativt få studenter (omk. 70), og dermed får de bedre oversikt og kapasitet pr. omsorgsperson (eller hva de nå kaltes). Lenke til kommentar
Frøken Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Tja, kan hende. Har aldri hørt om Speak. Er det noe nytt? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Tja, kan hende. Har aldri hørt om Speak. Er det noe nytt? www.speak.no Relativt nytt ja. Startet i 2001 tror jeg Lenke til kommentar
Frøken Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Det kan jo være bra.. trenger ikke bli skeptisk fordet om ingen har hørt om det og pga at de ikke har noen erfaring Men det er noe som går igjen; det er opp til deg selv hvordan det blir. Mye du ikke kan kontrollere, men også mye du kan. Ikke vær redd for å si hva du mener og få til det du vil for det er ingen der som taler din sak Lykke til Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kjenner endel som har reist ut et år..Og de fleste jeg kjenner har reist med AFS, og har vært veldig fornøyde...Vet om flere som også har reist med andre organisasjoner, som ikke har vært fornøyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå