Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sorg, blir den lettere?


Danielx91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielx91 skrev (2 minutter siden):

Når blir den lettere?

Det finnes ikke noe konkret tidspunkt, men alle tilstander - både positive og negative - går over i nye faser. Feks. ingen mennesker er forelsket for alltid. Det føles sånn i starten, men plutselig en dag oppdager man at kjæresten "bare" er en person man er glad i. Slik er det med sorg også.  

Men blir sorgen for ille og vanskelig å håndtere, vil jeg tatt kontakt med profesjonell hjelp. Og pratet med venner/familie om det. Det hjelper alltid litt å prate.  

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Danielx91 said:

Jeg sliter med en stor sorg men ikke på grunn av dødsfall eller kjærlighet, sorgen begynte for 7 måneder siden.

Vanligvis gjør den det etter hvert, men du skriver bare om hva det IKKE gjelder og ingenting om hva det faktiskt drier seg om, så håpløst for oss andre å uttale seg om på et SÅ svakt grunnlag...

Hvis det kommer av psykiske problemer og ikke en eller flere konkrete ting som har skjedd kan helt andre ting gjelde enn hvis det dreier seg om noe konkret som har skjedd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (27 minutter siden):

Vanligvis gjør den det etter hvert, men du skriver bare om hva det IKKE gjelder og ingenting om hva det faktiskt drier seg om, så håpløst for oss andre å uttale seg om på et SÅ svakt grunnlag...

Hvis det kommer av psykiske problemer og ikke en eller flere konkrete ting som har skjedd kan helt andre ting gjelde enn hvis det dreier seg om noe konkret som har skjedd.

Min sorg er på grunn av oppveksten jeg ble fratatt, 20 årene jeg mistet, det at jeg har såret min far på grunn av et valg jeg tok og at livet ble som det ble. Jeg sliter også psykisk.

Endret av Danielx91
Lenke til kommentar
Danielx91 skrev (5 minutter siden):

Jeg venter på utredning og psykolog, kan skje i oktober men mest sannsynlig neste år. 

Veldig bra :) Stå på og lykke til. Her i forum har vi også flere som kan "hjelpe" deg litt. Norges beste forum.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ser at du i tidligere tråder har snakket om at du venter på autismeutredning og sorgen over å kanskje ha diagnosen.

Jeg tror det kan bli lettere å snakke med andre som har autisme og høre hvordan de takler diagnosen sin. Det finnes mange med autisme som sliter med tilleggsvansker, men som får det lettere ved å ta imot råd og tilpasse seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (14 minutter siden):

Ser at du i tidligere tråder har snakket om at du venter på autismeutredning og sorgen over å kanskje ha diagnosen.

Jeg tror det kan bli lettere å snakke med andre som har autisme og høre hvordan de takler diagnosen sin. Det finnes mange med autisme som sliter med tilleggsvansker, men som får det lettere ved å ta imot råd og tilpasse seg.

Min sorg er ikke bare på grunn av det. Min sorg er på grunn av oppveksten jeg ble fratatt, 20 årene jeg mistet, det at jeg har såret min far på grunn av et valg jeg tok og at livet ble som det ble.

Det finnes ingen aktiviteter eller arrangementer gjennom autismeforeningen i min kommune så hvordan kommer man i kontakt med andre autister da?

Endret av Danielx91
Lenke til kommentar
Danielx91 skrev (8 minutter siden):

Min sorg er ikke bare på grunn av det. Min sorg er på grunn av oppveksten jeg ble fratatt, 20 årene jeg mistet, det at jeg har såret min far på grunn av et valg jeg tok og at livet ble som det ble.

Det finnes ingen aktiviteter eller arrangementer gjennom autismeforeningen i min kommune så hvordan kommer man i kontakt med andre autister da?

Forum kan være et fint sted for det.

Synd å høre at det er lite aktivitet i Autismeforeningen. Har du sjekket deres sosiale medier? Av og til er ikke alle aktivitetene oppført på nettsiden

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Forum kan være et fint sted for det.

Synd å høre at det er lite aktivitet i Autismeforeningen. Har du sjekket deres sosiale medier? Av og til er ikke alle aktivitetene oppført på nettsiden

Ja, man må være et betalende medlem for å se autismeforeningen på facebook.

Lenke til kommentar
Danielx91 skrev (4 minutter siden):

Ja, man må være et betalende medlem for å se autismeforeningen på facebook.

Det kan være lurt å vurdere å sende en e-post med spørsmål før man bestemmer seg for å melde seg inn.

Jeg tror at sosialisering med andre som har lignende utfordringer kan være til hjelp.❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...