Gå til innhold

Stor usikkerhet rundt fremtiden til Concord og utvikler Firewalk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rabler skrev (På 21.9.2024 den 1:30 AM):

Selvsagt er det en minoritet. En jævla plagsom og høylytt minoritet som suger all oksygen ut av enhver diskusjon og som forsøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre (ironisk nok).

Jeg tror folk flest ikke har noe i mot inkludering. Problemet er når det skjer på helt feil måte med helt feil spill.  Spill som Concord som har rimelig uattraktive karakter. Tro det eller ei, både menn og kvinner er ganske enkle, vi liker å se og spille som attraktive personer. 

Det er vel den mest ekstreme politikken som byr mange imot. Som at man 100+ kjønn skal være en reell ting man må forholde seg til og at en trans mann som identifiser seg som kvinne skal få bruke dame dusjen på offentlige bad osv. Det at en ekstrem side har en like ekstrem motstykke er bare naturlig. Men akkurat som de som er mest anti woke kommer med en del tull, så blir jeg oppgitt når journalister stempler alle som har en "anti woke" mening som kvinne hatende tullinger som er i ekstremt mindretall. 

Jeg har ingen ting imot sterke kvinnelige hovedpersoner, eller at spill har karakter som er homofile eller trans. Men personlig vil jeg helst ikke ha det i historiske spill satt til tidligere tider hvor det er historisk ukorrekt eller irrelevant. Spill som concord og dustborn kan virkelig få gjøre hva de vil for meg, men sånn helt personlig er jeg ikke interessert i å spille de. Det var heller ikke så veldig mange andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 22.9.2024 at 7:27 PM, rabler said:

Her et lite utdrag fra en liste over "woke" spill som selvsagt floppet og nå er konkurs:

  • Baldur's Gate 3
  • Hades
  • Palworld
  • Elden Ring
  • Hogwarts Legacy
  • Undertale

Go woke, go broke! 🙄

Det beviser jo bare at det ikke er inkluderingen som er problemet. Men måten det blir gjort på.

I de spillene blir det brukt til å bygge opp karakterene og historiene rundt. 

Concord var alt sentrert rundt DEI istede. 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Curuion said:

Det beviser jo bare at det ikke er inkluderingen som er problemet. Men måten det blir gjort på.

I de spillene blir det brukt til å bygge opp karakterene og historiene rundt. 

Concord var alt sentrert rundt DEI istede. 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå. 

Hvis Concord ikke hadde vært sentrert rundt DEI, hadde du spilt Concord?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, shockorshot said:

Hvis Concord ikke hadde vært sentrert rundt DEI, hadde du spilt Concord?

Umulig å vite. Da hele produksjonen hadde vært annerledes?

Så spørs det hvor mye det har påvirket design valg, kulturen i teamet rundt osv, med tanke på de 'toxic positivity' ryktene som går rundt spillet nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, GrinderX9 said:

Jeg tror folk flest ikke har noe i mot inkludering. Problemet er når det skjer på helt feil måte med helt feil spill.  Spill som Concord som har rimelig uattraktive karakter. Tro det eller ei, både menn og kvinner er ganske enkle, vi liker å se og spille som attraktive personer. 

Ja det er vel derfor en kortvokst feit italiensk rørlegger med bart er tidenes mest ikoniske spillkarakter.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Curuion said:

Umulig å vite. Da hele produksjonen hadde vært annerledes?

Så spørs det hvor mye det har påvirket design valg, kulturen i teamet rundt osv, med tanke på de 'toxic positivity' ryktene som går rundt spillet nå. 

Nei, la oss si at spillet er nøyaktig som idag uten at det hadde DEI elementene.

Spilldesignet og spillsystemet vil ikke være forskjellig om det er DEI i spillet eller ikke. Gunplay føles ikke forskjellig ut om det er det er DEI eller ikke. Map layout og 5v5 matches vil ikke føles forskjellig om det er noen ekstra pronomen. Hele designet av hvordan reward-loopen skal fungere, påvirkes ikke av DEI. Dette jeg har nevnt nå er totalt uavhengig av DEI når det kommer til produksjon av et spill.

Ville du spilt concord slik det er idag, hvis det var uten DEI?

Svaret er enkelt nei, fordi det er et dårlig spill som har en pris som ikke er konkurransedyktig, i et oversaturert marked der spillerne bygger opp rewards for å holde seg til et spill over lengre tid.

Det svaret du kanskje leter etter er at DEI ikke er problemet i seg selv, men kan være et symptom på dårlig utvikling av et spill når de ikke klarer å få slike enkle detaljer til. Det er litt som å oppdage noen feilskrudde skruer på et nyoppusset kjøkken, når du er på visning. Du velger ikke å stå over huskjøpet fordi det er noen dårlige skrudde skruer, du står over huskjøpet fordi hvis det er noen dårlige skrudde skruer så er sjangsen større for at de som har pusset opp har gjort noen mer alvorlige blundere bak det du ikke ser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
46 minutes ago, shockorshot said:

Nei, la oss si at spillet er nøyaktig som idag uten at det hadde DEI elementene.

Spilldesignet og spillsystemet vil ikke være forskjellig om det er DEI i spillet eller ikke. Gunplay føles ikke forskjellig ut om det er det er DEI eller ikke. Map layout og 5v5 matches vil ikke føles forskjellig om det er noen ekstra pronomen. Hele designet av hvordan reward-loopen skal fungere, påvirkes ikke av DEI. Dette jeg har nevnt nå er totalt uavhengig av DEI når det kommer til produksjon av et spill.

Ville du spilt concord slik det er idag, hvis det var uten DEI?

Svaret er enkelt nei, fordi det er et dårlig spill som har en pris som ikke er konkurransedyktig, i et oversaturert marked der spillerne bygger opp rewards for å holde seg til et spill over lengre tid.

Det svaret du kanskje leter etter er at DEI ikke er problemet i seg selv, men kan være et symptom på dårlig utvikling av et spill når de ikke klarer å få slike enkle detaljer til. Det er litt som å oppdage noen feilskrudde skruer på et nyoppusset kjøkken, når du er på visning. Du velger ikke å stå over huskjøpet fordi det er noen dårlige skrudde skruer, du står over huskjøpet fordi hvis det er noen dårlige skrudde skruer så er sjangsen større for at de som har pusset opp har gjort noen mer alvorlige blundere bak det du ikke ser.

Selvsagt. Men det høres jo ut som arbeidsmiljøet har blitt påvirket av fokuset de har tatt? Når det går så langt at man ikke kan kritisere ting underveis i utviklingen om man skal tru ryktene. Er jo nettopp dette som er paradokset med woke når ting går så langt. 

Vanskelig å spekulere basert på bare rykter, men ser jo lignede trend andre plasser i det siste også. Kan ikke bare være at utviklerne eller ledelsen har null peiling, det er vanskelig tru i såppas store produksjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, GrinderX9 said:

Det er vel den mest ekstreme politikken som byr mange imot. Som at man 100+ kjønn skal være en reell ting man må forholde seg til og at en trans mann som identifiser seg som kvinne skal få bruke dame dusjen på offentlige bad osv. Det at en ekstrem side har en like ekstrem motstykke er bare naturlig. Men akkurat som de som er mest anti woke kommer med en del tull, så blir jeg oppgitt når journalister stempler alle som har en "anti woke" mening som kvinne hatende tullinger som er i ekstremt mindretall.

Dette er jo bare tull. Ingen av spillene anti-woke-bermen har hylt og skreket om de siste årene har hatt noe som helst av dette.

Anti-woke er Gamergate i ny innpakning. Mange av de samme folk og mesteparten av den samme hatefulle retorikken. Bare at denne gangen sikter de på enda mer marginaliserte grupper. Det er motbydelig og forkastelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Curuion skrev (1 time siden):

Hvem, hvor? 

Har ikke sett noe klaging på de spillene pga woke. 

Søk etter hvilket som helst av de spillene med "navn på spill - too woke" og du finner flere diskusjoner, klager, tester, osv.

For flere eksempler kan du se på spill som horizon forbidden west eller Overwatch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (8 timer siden):

Dette er jo bare tull. Ingen av spillene anti-woke-bermen har hylt og skreket om de siste årene har hatt noe som helst av dette.

Anti-woke er Gamergate i ny innpakning. Mange av de samme folk og mesteparten av den samme hatefulle retorikken. Bare at denne gangen sikter de på enda mer marginaliserte grupper. Det er motbydelig og forkastelig.

Du har rett i det jeg skrev om politikk der ikke var med i spill. Poenget er at mange som identifiserer seg med anti woke reagerer på denne type uttalelser og meninger. Som er grunnleggende i å forstå hele anti woke bevegelsen. 

Lenke til kommentar

Er vel mye greier jeg liker som har "woke" greier i seg.

Og det er mye greier jeg i utgangspunktet liker som jeg ikke orker etter at det er "gått woke".

Jeg velger det igrunn bare bort.

Star trek discovery(wokescovery) så jeg en sesong og fant ut at dette har veldig lite med star trek å gjøre. Så jeg valgte det bort, som ETT eksempel av ganske mange etterhvert.

Concord og dustborn kan sees på som "syretest" hvor de har gått "all in" og høster deretter. Vi folk er enkle oppbygget. Vi skriver en ting på internett og sier samme tingen i lystig lag mens vi gjerne kanskje for oss selv mener noe helt annet. Og den andre meningen kommer frem her hvor ingen kjøper/spiller disse spillene. Vote with your wallet.

Jeg for min del jobber ekstremt mye sett opp mot medianen. Og når jeg kommer hjem og slår på tv'n/pc'n vil jeg koble ut hjernen og den verdenen jeg bruker mesteparten av min våketid i.

Er det noe jeg ikke er interessert i så er det å få dagens politiske landskap presset inn i spill som skal fortelle en god historie og gi deg en eventyrlig reise vekk fra virkeligheten. Da velger jeg det bort/refunder etc.

Top gun Maverick er fint eksempel her. Det er en i utgangspunktet fabelaktig enkel film. Den forteller en god historie omtrent identisk som forgjengeren, uten dagens politiske landskap involvert. Fienden er uten navn og fokuset er på oppbygging av karakterer og målet i slutten av filmen. Og den ligger på 11. plass av "best grossing movies" på imdb.

Kvalitet selger. Woke/dei spiller ingen rolle om det er godt implementert og passer inn i historien som fortelles.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Tooldaddy said:

Kvalitet selger. Woke/dei spiller ingen rolle om det er godt implementert og passer inn i historien som fortelles.

Hvem bestemmer når det ikke "passer inn"? Jeg er ikke enig at noen av spillene/seriene du nevnte er woke eller at de har elementer som ikke passer inn i historien.

Det viser seg også at dette er fullstendig feil. De hyles woke om spill enten dette passer inn i historien eller ikke. Dustborn er et veldig godt eksempel på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (27 minutter siden):

Hvem bestemmer når det ikke "passer inn"? Jeg er ikke enig at noen av spillene/seriene du nevnte er woke eller at de har elementer som ikke passer inn i historien.

Det viser seg også at dette er fullstendig feil. De hyles woke om spill enten dette passer inn i historien eller ikke. Dustborn er et veldig godt eksempel på det.

Det er som regel woke/dei når et spill feiler. Når et woke/dei spill har suksess, så er det stilte.

Endret av TheKims
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
TheKims skrev (14 minutter siden):

Det er som regel woke/dei når et spill feiler. Når et woke/dei spill har suksess, så er det stilte.

Det har med måten det blir implementert.
De gode spillene blir ikke kritisert for å være "woke" fordi de er godt skrevet,
og derved føles det ikke påtvunget eller såkalt "shoehorned"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...