Gå til innhold

Stor usikkerhet rundt fremtiden til Concord og utvikler Firewalk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GrinderX9 skrev (8 timer siden):

Slet med å skille seg ut my ass. Slutt å gå rundt grøten. 

"Alle" vet hvorfor Concord feilet. Det er bare å åpne en youtube-video og lese kommentarer. Med mindre man mener at 95 % av alle kommentarer representerer en minoritet, så vet man hvorfor spillet feilet.

Når det er sagt, så ville jeg ikke kritisert en journalist for å velge den mer beleilige forklaringen og kun den (at markedet var mettet). Det er den minst kontroversielle forklaringen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev:
53 minutes ago, Donkey Kong said:

"Alle" vet hvorfor Concord feilet. Det er bare å åpne en youtube-video og lese kommentarer. Med mindre man mener at 95 % av alle kommentarer representerer en minoritet, så vet man hvorfor spillet feilet.

Selvsagt er det en minoritet. En jævla plagsom og høylytt minoritet som suger all oksygen ut av enhver diskusjon og som forsøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre (ironisk nok).

Det "moderne" publikum er veldig lite. Få av dem spiller spill og hero shooters er en liten del av alle som spiller pc eller konsoll spill. Dette gikk som forventet. Selskaper må lære at dere job er å lage spill som mesteparten av kundemassen vil kjøpe, ingenting mer. Å dra moderne amerikansk politikk in i dem og de vil ikke selge. Mer gøy, rykter på Youtube at dette spillet kostet $400M. Vi vil se et høyt nummer av AAA spill vil floppe hardt. Men tror ingen vil toppe Concord De mer smarte trekke spillene, rykte at GTA6 utsettes 2 år.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
20 hours ago, rabler said:

Selvsagt er det en minoritet. En jævla plagsom og høylytt minoritet som suger all oksygen ut av enhver diskusjon og som forsøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre (ironisk nok).

Det er majoriteten, den som suger ut all oksygen ut av spill er venstreorienterte folk (minoriteten) som forøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre. (Ennå mer ironisk... for deg.)

Neste stopp er Dragon Age Veilguard, jeg har allerede spådd at det vil floppe. Lurer på hva du skal skylde på da?

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Spillet slet med å skille seg ut i en allerede stappfull sjanger". 

LOL! Spillet floppet grunnet elendig DEI/woke implementering. Og med elendig så mener jeg at de totalt ekskluderte det majoriteten av spillere kunne vurdert å betale for. Muligheten til å spille en rekke kule/flotte helter som man kunne relatere til og se opp til.

Istedenfor fikk man muligheten til å betale 40 dollar for å spille ei feit spygrønn michelin-mann dame med transstemme, pronomen og blå leppestift. Og dette bare var en av mange karakterer som gjorde at spillet skilte seg tydelig ut fra mengden. På en negativ måte! Spillet skilte seg faktisk så mye ut fra mengden at nesten ingen gadd å kjøpe det. Sånn går det når man lager spillkarakterer primært for et "moderne publikum".

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Jojimbo said:

Det er majoriteten, den som suger ut all oksygen ut av spill er venstreorienterte folk (minoriteten) som forøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre. (Ennå mer ironisk... for deg.)

Neste stopp er Dragon Age Veilguard, jeg har allerede spådd at det vil floppe. Lurer på hva du skal skylde på da?

Woke? I et Bioware-spill? Kan umulig være sant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 hours ago, Donkey Kong said:

"Alle" vet hvorfor Concord feilet. Det er bare å åpne en youtube-video og lese kommentarer. Med mindre man mener at 95 % av alle kommentarer representerer en minoritet, så vet man hvorfor spillet feilet.

Når det er sagt, så ville jeg ikke kritisert en journalist for å velge den mer beleilige forklaringen og kun den (at markedet var mettet). Det er den minst kontroversielle forklaringen.

Synes du har et veldig bra poeng i første avsnitt.

Problemet når journalister og spillanmeldere i mainstream-media unngår elefanten er at de skyter seg selv i foten. Hvorfor skal oppegående mennesker gå til disse når man vet at man får en sensurert anmeldelse, eller en sensurert omtale av hvorfor et spill floppet. Jeg leser nyheter for å bli opplyst. Når visse typer medier ikke evner å gjøre den jobben går man heller over til steder som gjør den jobben. Jeg tenker det er hensiktsmessig å spørre seg selv om hvor smart det er å gå for den "beleilige forklaringen".

IGN sin anmeldelse av Concord haddet 95% dislikes. Dette er en kanal med over 18 millioner subscribers. Selve review video fikk bare litt over 200k views. Spillkarakterene ble omtalt høyst beleilig ved å bruke ordet "charming".

Griffin gaming. En kanal med litt over 0,2 millioner subscribers. Fikk 300k views på sitt review som kalte spillet for woke garbage. 95% likes.

Asmongold sin "reagerer negativt på IGN sin review video" får over 1 million views med ca 99% likes. Toppkommentarer der latterliggjør IGN sin beskrivelse av spillkarekterene.

"charming" is now the soft word for uninteresting, ugly, and mediocre. bravo IGN.      6k likes

 

"Charming characters" oh IGN, how much money did Sony give you? IGN: YES."       5.9k likes
 
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Zedarius said:

Woke? I et Bioware-spill? Kan umulig være sant.

Om du gir en karakter maks rumpestørrelse får man røflig 40% av ei gjennomsnittlig voksen latina dame. 

Om man gir maks puppestørrelse så ender man opp med mindre pupper enn det man finner på en stor mengde helt ordinære og voksne damer på et kjøpesenter.

Det har jo vært alt for mye rumpe og pupper i spill, så nå er tiden kommet for å overkompensere i motsatt retning. For DET er å være inkluderende. Men slapp av. Du blir kanskje ikke imponert over puppestørrelsen, så du kan heller velge at karakteren har kuttet bort puppene. Bare legge på "Top surgary scars" og velge dine foretrukne pronomen.💀

 

Endret av P7SA
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar


Folk i tråden vet ikke engang hvem folkene i Firewalk faktisk er eller hva de har bidratt med til spillverden før de formet Firewalk.

Folk som bidro til å skape Halo, Call of Duty, Destiny, Mass Effect...

Som er trist.

---

Skaperene av Call of Duty 4 tok opptak av ekte våpen for å gjøre Call of Duty 4 så autentisk som mulig, og balanserte spillet rundt spawnpunkter på steder modellert etter ekte lokasjoner og/eller som fremstår realistiske.
Historiedelen av spillet er en av de beste singleplayer-opplevelsene jeg har hatt i mitt liv i førsteperson skytespill.

Ledelsen krevde kreativ frihet av Activision for å lage spill som Call of Duty 4 uhindret av folk over dem -- og fikk nei.
Activision mente de kunne lage bedre spill uten autentisitet, og at spillere ville kjøpe dem på grunn av merkevarenavnet alene bare de slapp nye men dårligere spill hvert år.
Og hadde rett.

Og det er bare et av studioene, som også skapte Titanfall og Apex Legends, da de ikke ville lage en Call of Duty-klone, selv om de skapte Call of Duty.

Dette er Hellgate: London, all over again.
Et studio skapt av genuine sjanger-definerende legender blir ledd ut av rommet de bygget, av fansen av deres spill.

---

Og jeg visste ikke at Firewalk var et studio, hvem som var med i studioet, eller at de laget et spill før spillet allerede var erklært dødt ved ankomst.

For et PR-mareritt og helt sykt feilede markedsføringskampanjer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
Lenke til kommentar
3 hours ago, Jojimbo said:

Det er majoriteten, den som suger ut all oksygen ut av spill er venstreorienterte folk (minoriteten) som forøker å presse det forskrudde synet sitt ned i halsen på alle andre. (Ennå mer ironisk... for deg.)

Neste stopp er Dragon Age Veilguard, jeg har allerede spådd at det vil floppe. Lurer på hva du skal skylde på da?

Da sier jeg som en som synes DA:O er en av de beste spillene noen gang har lagd, at det er pga. spilldesignet/spillsystemene som er lagd kombinert med artstyle av f.eks. pride demons med purple all around, i tillegg til pinglete historie, har gjort at den floppa. For det er det hva som får meg til å tvile på at jeg skal kjøpe DA:Veilguard etter å ha sett trailere+gameplay, for det ser skikkelig drit ut og kjedelig. Gi meg blod på klærne i cutscenes, ikke et dårligere variant av mass effect (som var et fantastisk spill) systemet, og ikke et dårlig action rpg. Kan ikke en gang kontrollere companions. Den har ingenting av hva jeg likte med DA:O

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...