torbjornen Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september Etter at eg har vore kunde i over 20 år har eg fått melding frå banken om at eg må legitimere meg med pass/nasjonalt id-kort dersom eg vil behalde bankID. Banken vil då sende ei rekommandert sending (om eg har forstått dette rett), og ein må då møte opp i post-i-butikk og vise passet. Samstundes har bankID-appen ei teneste der ein skal kunne legitimere seg for banken frå sofakroken: https://bankid.no/identitetssjekk-med-pass-og-bilde Men i følgje kundesørvis må ein fyrst legitimere seg fysisk for banken, og fyrst etter dette kan ein bruke bankID-appen sine tenester. Då er jo eigentleg denne tenesta ubrukeleg. Kva er vitsen med ei teneste som uansett ikkje kan brukast til å legitimere seg for banken? Er det nokon her som har brukt bankID-appen til å legitimere seg for banken, eller som har vore liknande problemstilling? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september BankID appen gjør jo slik at du må vise passet en gang på 20 år og ikke for hver eneste innlogging. Det at man utrolig sjeldent må fysisk verifisere seg fjerner jo overhode ikke verdien av tjenesten. Lenke til kommentar
Gjest 47bcb...ba5 Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september Det er jo 5 år siden alle skulle identifisere seg for å beholde bankid😂 Kommer forøvrig en løsning snart for å scanne passet inn i bankid appen så man skal kunne bruke den som id. Anonymous poster hash: 47bcb...ba5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september 1 hour ago, Guest 47bcb...ba5 said: Kommer forøvrig en løsning snart for å scanne passet inn i bankid appen så man skal kunne bruke den som id Den er der allerede: Stø. https://stoe.no/ 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september (endret) 2 hours ago, torbjornen said: Er det nokon her som har brukt bankID-appen til å legitimere seg for banken, eller som har vore liknande problemstilling? Jeg var ikke en av dem, men jeg mener å huske at DNB-kunder brukte (eller kunne bruke) BankID-appen til å scanne passet og således legitimere seg overfor banken. Vet ikke om andre banker gjør det på samme måten. Selv var jeg og passet mitt fysisk tilstede i den lokale bankens lokaler for maange år siden, og etter det har jeg ikke hørt noe mer fra den kanten. edit: la til "ikke", som gir litt mer mening. Endret 19. september av nebrewfoz 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå