Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama mi truer eller hinter om å slå opp hver gang vi krangler

Gjest 1be74...855

Anbefalte innlegg

Gjest 1be74...855 skrev (18 timer siden):

Jeg føler at livet mitt har blitt bedre etter at vi ble sammen, til tross for de negative tingene så å slå opp har jeg aldri vurdert. Jeg kommer fra et hjem med konstant krangling, og har levd med krangling og kjefting hele livet så du kan vel si at jeg har blitt herdet, blir ikke så påvirket av det annet enn i nuet mens det skjer. Men jeg er rask til å komme over det og ofte glemmer jeg det helt etter bare en dag eller to.

Dama mi var værre før, da kranglet vi ofte flere ganger i uken, så hun har blitt litt bedre med årene. Men hun har sagt at selv om hun klarer å holde det inni seg så bygger det seg opp mer og mer over tid og til slutt så kommer det ut.

Anonymous poster hash: 1be74...855

Hmm... Da må jeg innrømme at jeg stiller spørsmål ved om du kanskje syntes det er bedre med disse eksplosjonene av og til enn om de ikke skjedde. Folk søker typisk etter ting de er kjent med, og om kranglene ble borte; Hva er sjansen for at du ville blitt anspent og konstant forventet et utbrudd som aldri kommer? I så fall vil jo en situasjon uten utbruddene stresset deg mer enn situasjonen med utbruddene.

Mulig det ikke bare er din partner som har ting å jobbe med her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (5 minutter siden):

Hmm... Da må jeg innrømme at jeg stiller spørsmål ved om du kanskje syntes det er bedre med disse eksplosjonene av og til enn om de ikke skjedde. Folk søker typisk etter ting de er kjent med, og om kranglene ble borte; Hva er sjansen for at du ville blitt anspent og konstant forventet et utbrudd som aldri kommer? I så fall vil jo en situasjon uten utbruddene stresset deg mer enn situasjonen med utbruddene.

Mulig det ikke bare er din partner som har ting å jobbe med her.

Om det stemmer at de har vært sammen siden slutten av ungdomstiden, altså ifra han var 18-19 år til nå midten av 20-årene så er nok dette blitt normalen til TS da det trolig mangler andre referanser fra modne og funksjonelle forhold.
Og det er vel det som er det skumle med slike forhold - parten som blir utsatt for fysisk eller psykisk urett starter å normalisere det eller rettferdiggjøre det - og til slutt så begynner de å endre på eget selvbilde, mister selvtillitten sin og kritisere egen oppførsel som at det er dem selv som er skyld i utbruddene.
Så da spør de "hvordan kan jeg endre meg for å få endret på utbruddene til partneren min?"

Som mange damer som blir slått av gubben så argumenterer de for at alt er så flott og bra 90% av året, så hvorfor velge bort den soleklare av andelen som er solskinsdager for de stusselige ti prosentene som er helt ræva? De tenker ofte er det er de selv som har skyld i utbruddene og mister selvrespekten og selvtillitten sin.

TS du er fortsatt ung og alle muligheter til å finne deg noe som fungerer bedre både for deg og for en fremtidig partner. Jo lenger du lar dette fortsette, jo større blir angsten for at hver minste ting kan utløse monsteret i henne og jo mer vil det tære på deg som person og på psyken din.
Det er nok lett å bagatelisere hva som skjer fordi det bare er 3-4 dager ut av 30 og fordi menn skal tåle nesten alt og vi skal være rasjonelle og løse problemer. Men når problemet er mentalt hos din dårligere halvdel så er det ikke noe du løser ved å fortsette å akseptere oppførselen eller endre på deg selv. Det er hun som må søke hjelp og ønske hjelp av folk som kan hjelpe.
Siden du har tatt opp temaet her så har du tydeligvis innsett at dette faktisk er et problem, at du lever i et giftig forhold. Snakk med henne om det på en god dag. Søk hjelp og få råd via linkene til @Skandinav på forrige side og ta det derfra.
Du er tydeligvis veldig glad i jenta, men ønsker hun ikke å endre seg eller ta til seg hjelp etter du har gjort det du kan for å belyse henne om dette så er nok enden på visa og gjøre som hun bruker å hinte-true med; gjør det slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...