Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama mi truer eller hinter om å slå opp hver gang vi krangler


Gjest 1be74...855

Anbefalte innlegg

Gjest 1be74...855

Vi er i midten av 20 årene og har vært sammen i nesten 6 år. Dama mi sliter med å kontrollere følelsene sine og er en overtenker, skal også nevnes at hun har et utrolig temperament, disse tingene er vi begge klar over. Vi krangler kanskje 3-4 ganger i måneden, senest i går pga at jeg spurte henne så pent jeg klarte om hun kunne fjerne neglene sine fra stuebordet så eksploderte hun helt og sto å hylte og skrek og kalte meg litt av hvert før hun løp inn på soverommet hintet hun frempå at vi kanskje ikke var ment for hverandre. 

Noe i den duren sier hun nesten hver gang vi krangler og kranglene starter alltid pga noe helt uskyldig som eksempelet med neglene her.

Når vi krangler så skriker hun alltid og det er ikke mulig for meg å fullføre en setning før hun skriker og hyler over meg, og det virker som hun aldri tar til seg noe som helst av det jeg sier. Jeg er alltid rolig og behersket når vi krangler og prøver hele tiden å de-eskalere, men det fungerer veldig skjeldent.

Jeg bare lurer på hva andre tenker om dette og om noen har vært borti lignende.

 

Anonymous poster hash: 1be74...855

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4f30b...426

Kan være greit å gi seg mens leken er god, eller ihvertfall ikke helt katastrofalt dårlig hele tiden.

Hvis hun er så hysterisk, så ville jeg hatt en plan for å være ute av felles bolig før du "spretter nyheten". Usikkert om det er så lett å ordne det praktiske i etterkant om det svartner helt for henne.

Anonymous poster hash: 4f30b...426

Lenke til kommentar
Gjest 1be74...855

Jeg vil tilføye at når vi ikke krangler, så er hun alt jeg kunne drømt om. Har overhodet ikke lyst å gjøre det slutt over dette, for selv om det er krangling 3-4 dager i måneden så er de andre 26 dagene bare fryd å gammen. Det jeg kanskje lurer på her er om noen har noen råd eller erfaringer om hva som kan være årsaken til at hun mister fatningen slik hun gjør når hun blir sint eller lei seg. Evt om det er noe jeg kan gjøre.

Anonymous poster hash: 1be74...855

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Guest 1be74...855 said:

Det jeg kanskje lurer på her er om noen har noen råd eller erfaringer om hva som kan være årsaken til at hun mister fatningen slik hun gjør når hun blir sint eller lei seg.

Kan hende hun trenger profesjonell hjelp ja.

21 minutes ago, Guest 1be74...855 said:

Evt om det er noe jeg kan gjøre.

Ta det opp på en udømmende måte når dere er rolige. Når krangelen har startet så går det ikke.

Lenke til kommentar
Gjest 45e99...47d

Du har ett liv, du skal forhåpentligvis gjøre det du kan for at det livet du har er et liv du har trivdes med. For din egen selvrespekt så burde du fokusere på at dine nærmeste, er personer som gir deg glede og lykke. Hvis det ikke er tilfellet, så er den enkleste løsningen så godt som alltid å gå videre i ditt liv.

Det er kun du som kan bestemme om du får mer ut av forholdet enn hva disse truslene og sinnet ødelegger, for meg personlig er dette en ekstremt lett avgjørelse, jeg hadde aldri funnet meg i en slik oppførsel og gitt opp det forholdet på dagen. Man skal være kjærlig med sine nærmeste, punktum.

Anonymous poster hash: 45e99...47d

Lenke til kommentar
Gjest 1be74...855
Selfuniverse skrev (13 minutter siden):

Kan hende hun trenger profesjonell hjelp ja.

Ta det opp på en udømmende måte når dere er rolige. Når krangelen har startet så går det ikke.

Vi har snakket om det mange ganger opp gjennom årene, og vi kommer som oftest frem til at hun innser sine feil og at hun lover meg at hun skal bli bedre, men når hun blir hissig eller lei seg så er det akkurat som om hun har glemt alt vi har snakket om tidligere og når jeg prøver å minne henne på det hun har lovet så hører hun ikke og bare fortsetter med kjeftingen.

Anonymous poster hash: 1be74...855

Lenke til kommentar

Vet ikke nøyaktig hva du skal gjøre, men du har i mine øyne to valg.

1. Jobb sammen med henne for å fikse det. Det er mange som kan overkomme slike ting, avhengig av hva rot-årsaken er. Hvis du virkelig vil være med henne så mener jeg det er verdt et forsøk eller to.

2. Forlate henne.

Det å gjøre ingenting og fortsette som nå fører nok til at dere enten bare har det kjipt, hun forlater deg eller du forlater henne. Det å gjøre ingenting bare drar ting ut.

Jeg anbefaler å starte med en. Prøv å få det til at begge er ærlige og støttende, og se at begge vil legge inn en innsats på å gjøre det bedre. Start med små men gjennomførbare mål. Bare det å prate om det og anerkjenne at det er et problem er et bra steg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest 1be74...855
Gjest 45e99...47d skrev (2 minutter siden):

Du har ett liv, du skal forhåpentligvis gjøre det du kan for at det livet du har er et liv du har trivdes med. For din egen selvrespekt så burde du fokusere på at dine nærmeste, er personer som gir deg glede og lykke. Hvis det ikke er tilfellet, så er den enkleste løsningen så godt som alltid å gå videre i ditt liv.

Det er kun du som kan bestemme om du får mer ut av forholdet enn hva disse truslene og sinnet ødelegger, for meg personlig er dette en ekstremt lett avgjørelse, jeg hadde aldri funnet meg i en slik oppførsel og gitt opp det forholdet på dagen. Man skal være kjærlig med sine nærmeste, punktum.

Anonymous poster hash: 45e99...47d

Jeg føler at livet mitt har blitt bedre etter at vi ble sammen, til tross for de negative tingene så å slå opp har jeg aldri vurdert. Jeg kommer fra et hjem med konstant krangling, og har levd med krangling og kjefting hele livet så du kan vel si at jeg har blitt herdet, blir ikke så påvirket av det annet enn i nuet mens det skjer. Men jeg er rask til å komme over det og ofte glemmer jeg det helt etter bare en dag eller to.

Dama mi var værre før, da kranglet vi ofte flere ganger i uken, så hun har blitt litt bedre med årene. Men hun har sagt at selv om hun klarer å holde det inni seg så bygger det seg opp mer og mer over tid og til slutt så kommer det ut.

Anonymous poster hash: 1be74...855

Lenke til kommentar
Gjest 2afd8...ef0

Samboeren din har rett TS
Dere passer ikke sammen. 
Hun har innsett det, hvorfor gjør ikke du det?

Det hele er enten et desperat forsøk fra hennes side om å få deg til å avslutte det ved å bare bli så udregelig som mulig slik at du er den som blir "the bad guy". 
eller så er dere bare ikke ment for hverandre da det åpenbart skjer noe som gjør at man har slike reaksjoner.

Syntes det alltid er mye fokus på hva den andre parten gjør når slikt blir tatt opp, men det må være lov å være forskjellig. Vi må bare finne den som balanserer oss ut som gjør at vi aldri oppfører dårlig i første omgang.

Og balanse er da altså IKKE ment at en ekstremt temperamentsfull dame skal finne seg en veldig tålmodig type.
For det er vel den meste kjente stereotypen av ( etter min mening) dysfunksjonelle forhold som lever på lånt tid.


Du har 1 liv TS, bruk tiden til å finne en som passer deg best mulig, det er ikke sikkert du treffer blink, men jo mer du lever jo lenger finner du ut blinken din faktisk kan vokse seg større også.

lykke til.

Anonymous poster hash: 2afd8...ef0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...