Gå til innhold

Palworld-utvikleren svarer på søksmålet: – Skal gjøre så godt vi kan for våre fans


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker noe rart på meg om søksmålet skal gjelde patent. Et patent er tradisjonelt en ny løsning på et teknisk problem og registreres i et register.

For meg fremstår søksmålet å gjelde åndsverk (intellectual property), herunder at åndsverk (figurer, slik som den forvokste Pikachu-en i artikkelen) er krenket. Et åndsverk må ikke registreres noe sted for å ha vern.

Vi får se når flere detaljer kommer frem. 

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev:

Virker noe rart på meg om søksmålet skal gjelde patent. Et patent er tradisjonelt en ny løsning på et teknisk problem og registreres i et register.

For meg fremstår søksmålet å gjelde åndsverk (intellectual property), herunder at åndsverk (figurer, slik som den forvokste Pikachu-en i artikkelen) er krenket. Et åndsverk må ikke registreres noe sted for å ha vern.

Vi får se når flere detaljer kommer frem. 

Ganske sikker på de brukte så mye tid til å gå igjennom alt og har funnet en "bakdør" de kan utnytte. Men ja, flere detaljer blir fint. Dumt Nintenso selv sier de ikke skal uttale seg mer om saken (inntil videre).
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:

De burde ha tengt på å ha figurer så like, noen nesten identiske, til verdens største IP var litt risky busniess.

Jeg vil og at små utviklere skal gjøre det bra men dette så nok vi fleste komme.

Hva for noen patenter og hvordan Nintendo skal vri saken blir artig.

Det er et patentsøksmål, altså på spillmekanikker. Ikke design.
Lenke til kommentar
Bjoolz skrev:
Chaos_Niddhogg skrev:

De burde ha tengt på å ha figurer så like, noen nesten identiske, til verdens største IP var litt risky busniess.

Jeg vil og at små utviklere skal gjøre det bra men dette så nok vi fleste komme.

Hva for noen patenter og hvordan Nintendo skal vri saken blir artig.

Det er et patentsøksmål, altså på spillmekanikker. Ikke design.
Vet. Er og det som er så rart. Men om de ikke hadde nok for å ta dem for noe copyright så virker det som de fant en annen løsning og her er vi. Uansett hvordan en snur og vrir det var likhetene veldig store da. Rart de ikke gikk på den.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...